Jak zbudować skuteczny system zarządzania przez cele i poprawić wyniki firmy? Metodyka i narzędzia
Jak zbudować skuteczny system zarządzania przez cele i poprawić wyniki firmy? Metodyka i narzędzia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele i zarządy z dużych i średnich firm, dyrektorzy generalni, dyrektorzy zakładów, dyrektorzy produkcji, finansów i operacyjni; kadra dyrektorska odpowiedzialna za rozwój oraz systemy motywacyjne: dyrektorzy HR, personalni, ds. wynagrodzeń, Project Managerowie odpowiedzialni za wdrożenie Balanced Scorecard i/lub MBO/ZPC.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do opracowania i wdrożenia systemu zarządzania przez cele (MBO).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża system zarządzania przez cele MBO. | Kryteria weryfikacji - Wybiera cele i KPI dla zarządu, kadry managerskiej i pracowników.- Opisuje cele KPI oraz ustala wartości wyjściowe i wartości docelowe KPI. - Kaskaduje cele „w dół” organizacji. - Skutecznie motywuje swój zespół do realizacji celów wykorzystując poznane techniki i narzędzia MBO. - Monitoruje realizację celów i KPI’ów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Ustalenie celu i sporządzenie mapy wdrożenia MBO w swoim przedsiębiorstwie
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- System MBO jako narzędzie realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa, powiązane z wizją i misją firmy. – Prezentacja i dyskusja
- Jakie problemy wewnętrzne rozwiązuje system MBO? Wpływ MBO na kulturę organizacji i wartości przedsiębiorstwa.
- Doświadczenia firm wykorzystujących MBO. – Dyskusja i podsumowanie wniosków
- Trzy kluczowe filary prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania systemu MBO.
- Synergia wszystkich działań.
- Jasna odpowiedzialność.
- Spójność pomiędzy „dobrem wspólnym” firmy a celami indywidualnymi pracowników. – Prezentacja i dyskusja moderowana
- Jakie korzyści osiągają firmy i pracownicy z wdrożenia systemu zarządzania przez cele?
- Funkcja planistyczna i motywacyjna MBO. – Przykłady, dyskusja
- Przygotowanie do wdrożenia MBO. Jak zbudować poczucie odpowiedzialności pracownika za wyniki własnej pracy?
- Metodologia opisu „produktów stanowiska pracy” oraz identyfikacja klienta wewnętrznego działu i stanowiska.
- Opracowanie „Karty Produktów”. – Ćwiczenia indywidualne
- Metodologia budowy celu z ustaleniem kierunku zmiany oraz konstruowania odpowiednich mierników do celu.
- Wybór mierników z ustalonych propozycji w kontekście intencji pracodawcy i sytuacji oraz kompetencji pracownika.
- Opracowanie celu miękkiego, pozabiznesowego związanego z rozwojem określonej umiejętności. – Ćwiczenie grupowe
- Definiowanie celów o charakterze produktowym, związanych z doskonaleniem efektów (produktów) pracy własnej oraz doskonaleniem obsługi klienta wewnętrznego.
- Opracowanie dwóch celów produktowych na bazie „Karty produktów”. – Ćwiczenie indywidualne
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Ćwiczenia i warsztaty praktycznego stosowania narzędzi MBO
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Podsumowanie w formie zebrania najbardziej praktycznych informacji, narzędzi i umiejętności.
- System MBO a ograniczenia wynikające z prawa pracy, funkcjonujących rozwiązań organizacyjnych oraz stylu zarządzania ludźmi w organizacji.
- Kiedy wdrożenie MBO nie przynosi oczekiwanych efektów? – Przykłady rozwiązań
- Opis modelu MBO do potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa na starcie wdrożenia. Jak planować rozwój systemu MBO wraz z jego „dojrzewaniem”?
- Określenie wyjściowych parametrów wdrożenia MBO dostosowanego do realiów własnego przedsiębiorstwa. – Ćwiczenie
- Jak skaskadować cele i mierniki z poziomu Zarządu na niższe szczeble organizacji?
- Definiowanie celów i wskaźników efektywnościowych oraz celów zadaniowych na różnych poziomach organizacji.
- Szczególna rola celów i wskaźników na poziomie najwyższej kadry menedżerskiej.
- Kaskadowanie i dekompozycja celów i mierników na dwóch poziomach organizacji oraz ocena spójności i kompletności skaskadowanych celów. – Ćwiczenie
- Jak powiązać systemy premiowe z systemem zarządzania przez cele? Jak utrzymać motywującą rolę premii i uzyskać wzrost wyników?
- Zasady planowania i zarządzania funduszami premiowymi.
- Analiza i wyliczanie przykładowych algorytmów dotyczących premii MBO. – Ćwiczenie
- Monitoring i ocena realizacji celów. Rozmowa oceniająca śródokresowa i końcowa, jej cel i przebieg.
- Prezentacja wzorcowych scenariuszy motywujących rozmów oceniających i tzw. trudnych rozmów.
- Jak zarządzać projektem wdrożenia systemu MBO?
- Cele wdrożenia, mierniki, osoba zarządzająca projektem, konsultanci wewnętrzni, harmonogramy i budżet.
- Jakie są czynniki sukcesu i ryzyka we wdrożeniu MBO? – Przykłady dobrych praktyk we wdrażaniu MBO
- Dokumentacja i narzędzia informatyczne we wdrożeniu MBO.
- Przykłady dobrych praktyk, związane z wdrożeniem wspomagających narzędzi informatycznych.
- Podsumowanie zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 735,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto295,97 PLN
- Koszt osobogodziny netto240,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Pruszczyńska
Menedżer projektów budowy i wdrożenia systemu BSC w Grupie AGIS (AGIS Polska, AGIS Greece, AGIS Hungary), RAIFFEISEN LEASING POLSKA oraz INTER POLSKA. Menedżer projektów budowy strategii spółki oraz wypracowania planu strategicznego w spółkach: GK WĘGLOKOKS, MET-EUROSYSTEM, ZM TARNÓW, PIT Radwar, ORTIS, Miejskie Zakłady Autobusowe.
Menedżer merytoryczny projektów wdrożeń systemów MBO, m.in. w takich firmach jak: CIECH, EXATEL, PHR a także projektu opracowania struktury organizacyjnej obszaru handlu i marketingu w Zakładach Azotowych w Tarnowie-Mościcach.
Członek zespołów doradczych odpowiedzialna za realizację analiz strategicznych, w tym finansowych projektów budowy i wdrażania strategii i systemu Balanced Scorecard, m.in. w DHL EXPRESS, EGIS POLSKA, LUMEL, ROCKWOOL POLSKA, ORTIS, PAFANA, oraz systemu Value Based Management w grupie CIECH i ENERGETYCE CIEPLNEJ OPOLSZCZYZNY. Członek zespołów doradczych odpowiedzialna za analizy finansowe i strategiczne w projektach dotyczących opracowania i wdrożenia strategii rozwoju.
Justyna Kałużna
Menedżer operacyjny projektu budowy i wdrożenia strategii w oparciu o system Balanced Scorecard m.in. w AMBRA – lider branży winiarskiej w Polsce, w BUMAR ŻOŁNIERZ– producent urządzeń optoelektronicznych, MASKPOL – producent sprzętu ochronnego w Pabianickiej Fabryce Narzędzi PAFANA – producent narzędzi skrawających, POLSKIM CENTRUM MARKETINGOWYM – branża marketingu bezpośredniego, ZPUE – producent urządzeń elektroenergetycznych, OSADKOWSKI lider obsługi rolnictwa, ELEKTROTIM – dostawca instalacji elektrycznych, PARTNER SERWIS – usługi dla przemysłu.
Członek zespołów doradczych w projektach dotyczących opracowania i wdrożenia strategii rozwoju w oparciu o system Balanced Scorecard, m. in. w: MEDISEPT – producent chemii profesjonalnej, ORTIS – branża poligraficzna, LUMEL – branża elektrotechniczna, ECO – Energetyce Cieplnej Opolszczyzny – branża ciepłownicza, EGIS Polska - branża farmaceutyczna, ROCKWOOL POLSKA – branża materiałów budowlanych, KROSS – branża rowerowa
Członek zespołów doradczych w zakresie wdrożenia systemu zarządzania przez cele (MBO) w takich firmach jak: OLPP (Operator Logistyczny Paliw Płynnych), CIECH, POZNAŃSKA HODOWLA ROŚLIN, KOLBUD, ZAKŁADY AZOTOWE „PUŁAWY”
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po ukończonym szkoleniu otrzyma:
- Ceryfikat ukończenia szkolenia,
- Materiały w formie prezentacji przygotowanej na potrzeby szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez Decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres:
biuro@figpolska.pl
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, skrypt, ćwiczenia, skrypt z bazą wiedzy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi