Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz. 1 - Jak poprawić wyniki finansowe firmy?
Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz. 1 - Jak poprawić wyniki finansowe firmy?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele, prezesi oraz członkowie zarządów, którzy nie posiadają wykształcenia finansowego, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy ds. marketingu i sprzedaży, strategii i rozwoju, produkcji i zaopatrzenia, logistyki, a także operacyjna kadra kierownicza działów marketingu, sprzedaży, produkcji, zakupów, logistyki. Adresatami są także osoby z większą wiedzą rachunkową, którym brakuje elementów wiedzy z analizy finansowej (np. kapitał obrotowy, NPV, IRR, CR, QR).
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego odczytywania dokumentacji finansowej i wyciągania odpowiednich wniosków, a także poznanie wpływu różnych decyzji na wyniki finansowe firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Odczytywanie dokumentacji finansowej i wyciągania odpowiednich wniosków, a także poznanie wpływu różnych decyzji na wyniki finansowe firmy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje funkcjonowanie firmy przez pryzmat dokumentów finansowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje dokumenty wchodzące w skład sprawozdania finansowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę finansową firmy w oparciu o główne wskaźniki finansowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia jaki jest wpływ decyzji operacyjnych na ogólną sytuację finansową firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Swobodnie komunikuje się z bankami, instytucjami finansowymi oraz finansistami, dzięki opanowaniu języka finansistów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Podstawowe pojęcia i zasady. Jak czytać sprawozdania finansowe?
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Czy możliwe jest dla niefinansisty zrozumienie firmy przez pryzmat dokumentów finansowych?
- Co to jest bilans i czym się różni od rachunku zysków i strat?
- Czym są przychody a czym wpływy z gotówki? Jaka jest różnica między kosztami a wydatkami? – Ćwiczenia
- Co to jest wynik finansowy i czym się różni od cash flow?
- Jakich informacji dostarcza nam Rachunek Zysków i Strat?
- Czym się różni RZiS w układzie rodzajowym od RZiS w układzie kalkulacyjnym? Czy są inne możliwości przedstawiania wyników? Analiza marż. – Ćwiczenie
- Które poziomy wyników finansowych są istotne przy ocenie firmy, a które fałszują jej obraz?
- Jak analizować marżę na różnych poziomach? – Ćwiczenie
- Dlaczego amortyzacja jest nietypowym kosztem? – Ćwiczenie
- Czym się różni EBITDA od EBIT? – Ćwiczenie
- Jakie elementy mają rzeczywisty wpływ na wyniki finansowe firmy? Jak specyfika branżowa wpływa na analizę wyników finansowych firm?
- Czy terminy płatności mają wpływ na wynik? Czy zaliczki poprawiają wynik? A może płynność?
- Dlaczego koszty muszą być współmierne do przychodów?
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Bilans i zarządzanie kapitałem obrotowym. Analiza wskaźnikowa cz.1
- Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium i test wiedzy nr 2 wraz z omówieniem jego rozwiązania.
- Jak oszacować różne ryzyka występujące w firmie i jaki jest ich wpływ na sytuację finansową firmy? Dlaczego trzeba tworzyć rezerwy? – Ćwiczenie
- Co zrobić, aby utrzymywać równowagę finansową firmy? Rola kapitału obrotowego. – Ćwiczenie
- Jak określić potrzeby kapitałowe firmy? Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. – Ćwiczenie
- Jak wzrost zapasów, należności od odbiorców i zobowiązań wpływa na płynność finansową i wyniki firmy? Co oznaczają wskaźniki zapasów, należności i zobowiązań wyrażone w dniach sprzedaży (days of sales, DSO, DPO)? – Ćwiczenie
- Jak zmniejszyć potrzeby kapitałowe firmy i kto ma realny wpływ na ich zmniejszenie? – Ćwiczenie
- Analiza wyników firmy za pomocą wskaźników. Jak przeprowadzić prawidłową interpretację wyników finansowych i jak unikać błędów?
- Analiza rentowności – jak interpretować wskaźniki rentowności: ROS, ROA, ROE, ROCE, ROI?
- Jak analizować związki między wskaźnikami – model Piramidy Du Ponta.
- Jak poprawić rentowność kapitału wykorzystując dźwignię finansową? Dlaczego należy korzystać z kapitałów obcych? Jakie są granice zadłużenia? A co z ryzykiem?
- Jakie są najczęściej popełniane błędy przy ocenie rentowności?
- Analiza płynności – jak ocenić zdolność firmy do terminowego regulowania zobowiązań?
- Czym jest płynność finansowa, a czym są wskaźniki płynności?
- Analiza efektywności zarządzania – jak mierzyć efektywność zarządzania zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy? Rotacja zapasów, należności, zobowiązań. – Ćwiczenie
- Podsumowanie dnia.
Trzeci dzień (9.00 - 16.00)
Podstawy oceny firmy za pomocą wskaźników (ciąg dalszy)
- Powtórzenie zagadnień z drugiego dnia seminarium i test wiedzy nr 3 wraz z omówieniem jego rozwiązania.
- Analiza wyników firmy za pomocą wskaźników (ciąg dalszy). Jak przeprowadzić prawidłową interpretację wyników finansowych i jak unikać błędów?
- Analiza zadłużenia – analiza zdolności do spłaty zobowiązań i struktury finansowania. Jaka powinna być struktura majątku i źródeł finansowania?
Złote zasady równowagi bilansowej.
- Analiza zadłużenia – analiza zdolności do spłaty zobowiązań i struktury finansowania. Jaka powinna być struktura majątku i źródeł finansowania?
- Jakie znaczenie dla firmy ma osiągnięcie progu rentowności (BEP)
- Koszty stałe a koszty zmienne.
- Ile trzeba sprzedać, żeby osiągnąć oczekiwany wynik? – Ćwiczenia
- Case Study podsumowujący materiał omówiony podczas całego seminarium.
- Podsumowanie zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 842,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto254,02 PLN
- Koszt osobogodziny netto206,52 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Wnuczak
Posiada 10-letnie doświadczenie doradcze w zakresie projektowania i wdrażania systemów controllingu, opracowywania analiz finansowych, wycen przedsiębiorstw i biznesplanów.
Z jego usług korzystały m.in. 4FUNTV, AdAction, Afilo, ASCO, AMC, Corenet, EuroLot, Eurotruck, Horus-Energia, IDM, Inoxa, Instytut Rozwoju Biznesu, Mazowiecka Agencja Rozwoju, Media Express, Naturell, POL-MOT Warfama, Plagiat.pl, Rebel-tv, Resover, RMF Scena, Super Media Holding, Supermedia Interactive, Tamark, Target, TBM Snacks, VGC, WKRA oraz wiele innych firm.
Doświadczenia zawodowe zdobywał m.in. w FORD Polska, w firmie Thomas oraz Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
Aktualnie wykładowca w Katedrze Finansów Akademii Leona Koźmińskiego i kierownik merytoryczny studiów podyplomowych „Analityk Finansowy Rynków i Papierów Wartościowych”.
Absolwent Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie specjalizacja rachunkowość i finanse przedsiębiorstw.
Doktor nauk ekonomicznych. Autor wielu publikacji z zakresu wyceny przedsiębiorstwa, zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz controllingu.
Posiada bogate doświadczenia trenerskie realizując łącznie ponad 500 dni szkoleniowych. Prowadził zajęcia m.in. dla: Auchan, BGK, Econocom, Elektrotim, FM Logist
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po ukończonym szkoleniu otrzyma:
- Ceryfikat ukończenia szkolenia,
- Materiały w formie prezentacji przygotowanej na potrzeby szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez Decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres:
biuro@figpolska.pl
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi