Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Metodyki i narzędzia
Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Metodyki i narzędzia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy marketingu i handlu, dyrektorzy odpowiedzialni za pozostałe obszary działalności przedsiębiorstwa (strategia, finanse, produkcja, logistyka itd.) oraz menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie programów i projektów strategicznych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji18-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrażania strategii poprzez umiejętne zarządzanie projektami strategicznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża strategię poprzez umiejętne zarządzanie projektami strategicznymi. | Kryteria weryfikacji - Opisuje inicjatywy i Projekty Strategiczne gwarantujące osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.- Definiuje metodę realizacji projektu strategicznego spośród metod: tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne. - Charakteryzuje kryteria wyboru projektów strategicznych. - Ocenia stan realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9:00-17:00)
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Czym są Inicjatywa i Projekt Strategiczny?
- Jaka jest rola projektów strategicznych w realizacji celów i KPI firmy.
- Jak szukać pomysłów na projekty strategiczne?
4.1. Proces wyboru projektów strategicznych.
4.2. Mapa Strategii.
4.3. Kategorie Projektów Strategicznych i ich oczekiwane. - Jak ocenić atrakcyjność Projektów Strategicznych dla firmy?
5.1. Wybór kryteriów oceny Projektów Strategicznych gwarantujących realizację strategii.
5.2. Priorytetyzacja projektów strategicznych – ranking Projektów Strategicznych. – Case Study - Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
6.1. Proces budowy i zarządzania Programem Projektów Strategicznych.
6.2. Kluczowe elementy wpływające na skuteczność realizacji Programu Projektów Strategicznych.
6.3. Zależności między projektami i tworzenie harmonogramu realizacji Programu Projektów Strategicznych. – Case Study - Jak definiować Projekty Strategiczne?
7.1. Ustalanie założeń i opracowanie Karty Projektu (cel projektu, KPI – mierniki, fazy i produkty faz, kamienie milowe, czas realizacji, budżet projektu, główne ryzyka, etc.). – Case Study - Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9:00-17:00)
- Jakie są metody realizacji projektów?
1.1. Tradycyjna.
1.2. Adaptacyjna (Agile).
1.3. Ekstremalna.
1.4. Zastosowanie AGILE w zarządzaniu projektem i zarządzaniu portfelem projektów. - Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
2.1. Monitoring Projektów Strategicznych.
2.2. Przeglądy realizacji Projektów Strategicznych. – Case Study - Jak zarządzać Projektami Strategicznymi, aby je realizować na czas? Procesy planowania i realizacji projektów – kluczowe narzędzia.
3.1. Metodyka AgileM®. Cykl Życia Projektu i kluczowe elementy metodyki.
3.2. Narzędzie harmonogramowania projektu – Metodyka Ścieżki Krytycznej. – Zadanie zespołowe - Jak przygotować firmę do realizacji Programu Projektów Strategicznych? Organizacja struktury zarządzania projektami.
4.1. System Zarządzania Projektami Strategicznymi.
4.2. Wpływ modelu organizacji firmy na skuteczność wdrażania Projektów Strategicznych.
4.3. Struktura Zarządzania Portfelem Projektów. Struktura organizacyjna projektu (Project Stakeholders).
4.4. Dojrzałość zarządzania projektami firmy. – Zadanie indywidualne - „7 błędów” w zarządzaniu Projektami Strategicznymi, których należy unikać.
- Podsumowanie zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 858,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto303,66 PLN
- Koszt osobogodziny netto246,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Kardaś
Jego szkolenia są praktyczne i prowadzone w formie warsztatowej. Realizując szkolenia zamknięte pracuje z zespołami pracowników na realnych firmowych projektach.
Były dyrektor i wiceprezes zarządu polskiego oddziału firmy H.J. Hansen Genvindingsindustri A/S (Dania). Dyrektor programu studiów podyplomowych Zarządzania Projektami realizowanych w Akademii Leona Koźmińskiego (Warszawa). Wykładowca na studiach menedżerskich Executive MBA (w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club).
We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte „Skuteczne Zarządzanie Projektem”.
Stypendysta The Danish Agency of Industry and Trade (absolwent programu „Marketing & Logistics for Managers from Baltic Sea Region”, Kopenhaga), a także absolwent studiów podyplomowych MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow).
Jego szkolenia są praktyczne i prowadzone w formie warsztatowej. Realizując szkolenia zamknięte pracuje z zespołami pracowników na realnych firmowych projektach.
Prowadził warsztaty doradcze oraz seminaria z zakr
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, skrypt, ćwiczenia, skrypt z bazą wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez Decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres:
biuro@figpolska.pl
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel.+48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
Przesłanie podpisanej przez decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres: biuro@figpolska.pl
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane (w przypadku usługi stacjonarnej) wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi