STUDIA PODYPLOMOWE Przygotowanie Pedagogiczne
STUDIA PODYPLOMOWE Przygotowanie Pedagogiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby zatrudnione, bądź planujące podjąć zatrudnienie na stanowiskach, na których wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego (pedagog szkolny, psycholog szkolny, wychowawca w świetlicy, internacie, bursie, opiekun, trener, instruktor, nauczyciel, bibliotekarz itp.)
Jest to usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi550
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Główne cele i zadania studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego dotyczą uzupełnienia kwalifikacji pedagogicznych i psychologicznych. Studia te przygotowują do nauczania w ramach zróżnicowanych form i rozwiązań organizacyjno-metodycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę z zakresupodstawowych pojęć psychologii, procesów poznawczych, przetwarzania informacji | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę z zakresu teorii spostrzegania społecznego i komunikacji | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę z zakresu pedagogiki jako dyscypliny naukowej, teorii pedagogicznych w tym nurtów i kierunków | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę z zakresu funkcji i procesów wychowania, jego struktury i właściwości | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę z zakresu procesów uczenia się - koncepcje klasyczne i współczesnych ujęć oraz metod i technik | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę z zakresu wpływów mediów na zmiany współczesnej komunikacji oraz na proces wychowawczy | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności obserwacji procesów rozwojowych uczniów | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności planowania pracy dydaktycznej | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności konstruowania klasowych i szkolnych programów | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności obserwacji zachowań społecznych i ich uwarunkowań | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności skutecznej i świadomej komunikacji | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności rozpoznawania barier i trudności uczniów | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności radzenia sobie ze stresem i stosowania strategii radzenia sobie z trudnościami | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności formułowania ocen etycznych związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności nawiązywania współpracy z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych absolwentsamodzielnie pogłębia wiedzę pedagogiczną | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych absolwent profesjonalnie rozwiązuje konflikty w klasie szkolnej | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych absolwent wspiera i pomaga uczniom | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych absolwent doskonali swój warsztat pracy | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach i obecność na poziomie 80%, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Pedeutologia i etyka zawodu nauczyciela
2. Pedagogika ogólna
3. Problemy społeczno-wychowawcze dzieci i młodzieży
4. Wybrane zagadnienia prawa oświatowego
5. Wybrane zagadnienia pedagogiki specjalnej
6. Psychologia ogólna dla nauczycieli
7. Psychologia rozwojowa i wychowawcza
8. Umiejętności osobiste i zawodowe nauczyciela
9. Trening interpersonalny
10. Warsztat pracy z grupą
11. Wystąpienia publiczne i autoprezentacja
12. Praktyka
13. Podstawy dydaktyki
14. Elementy wiedzy o głosie
15. Ćwiczenia głosowe - fonacja
16. Metodyka przedmiotów humanistycznych
17. Metodyka przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
18. Metodyka przedmiotów artystycznych
19. Metodyka nauczania przedmiotów zawodowych
20. Technologie informacyjne w pracy nauczyciela
21. Przedmiotowy system oceniania
22. Przygotowanie do zewnętrznych egzaminów zawodowych
23. Narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela
24. Ewaluacja w placówkach edukacyjnych – ocenianie i diagnozowanie
25. Podstawa programowa na poszczególnych etapach edukacyjnych
26. Seminarium
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto5,82 PLN
- Koszt osobogodziny netto5,82 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie cyfrowej umieszczane dla uczestników w chmurze.
Warunki uczestnictwa
Kandydat musi posiadać minimum wykształcenie wyższe, ukończone na poziomie:
- studiów I stopnia nadających tytuł zawodowy licencjata lub inżyniera;
- studiów II stopnia nadających tytuł zawodowy magistra
- jednolitych studiów magisterskich
Informacje dodatkowe
brak
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi