Szkolenie - Motywacja i automotywacja- jak budować zaangażowanie pracownika i unikać wypalenia zawodowego
Szkolenie - Motywacja i automotywacja- jak budować zaangażowanie pracownika i unikać wypalenia zawodowego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do firm z sektora MŚP zwłaszcza do osób, zagrożonych zmianami rynkowymi, stresem lub wymagającymi relacjami w miejscu pracy zatrudnionych min. 3 miesiące w przedsiębiorstwie. Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie pt.: " Motywacja i automotywacja - jak budować zaangażowanie pracownika i unikać wypalenia zawodowego" przygotowuje uczestnika do pracy w warunkach stresu, presji i obciążenia pracą oraz unikania konfliktów w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe teorie motywacji | Kryteria weryfikacji wymienia 5 teorii motywacji (np. Maslowa, Herzberga, McClellanda itp.) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje metody i narzędzia motywowania współpracowników i automotywacji | Kryteria weryfikacji wymienia 8 narzędzi motywacyjnych (płacowych i pozapłacowych) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje 3 wartości własne i współpracowników mające znaczenie dla motywacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje model dobrostanu wpływający na zaangażowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje psychologiczne zasady motywowania | Kryteria weryfikacji definiuje 7 Zasad Psychologii Motywacyjnej wg Prof. Reiss'a | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje fazy wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji wymienia kolejne fazy wypalenia i opisuje objawy na każdym z etapów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia 6 obszarów wpływających na wypalenie wg C. Maslach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia rodzaje wsparcia w sytuacji zagrożenia wypaleniem | Kryteria weryfikacji wymienia przykłady wsparcia społecznego (co najmniej 4) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia przykłady wsparcia instytucjonalnego (co najmniej 4) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Nazywa kluczowe czynniki wpływające na asertywne postawy | Kryteria weryfikacji definiuje metody budowania pewności siebie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje metody rozwoju asertywnej komunikacji dla siebie i współpracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia 10 praw asertywnych wg Fensterheima | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Motywuje współpracowników zgodnie z ich wartościami osobistymi | Kryteria weryfikacji definiuje kluczowe wartości z wykorzystaniem testu wartości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dopasowuje motywatory do kluczowych wartości pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji negocjuje zachowania w miejscu pracy przy konflikcie wartości | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje własny dobrostan w miejscu pracy i profilaktykę wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcie dobrostanu wg Seligmana, Czaplińskiego i Lyubomirsky | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji planuje działania w oparciu o wybrany model | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia automotywacji w profilaktyce wypalenia | Kryteria weryfikacji wymienia 6 zasad automotywacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji buduje cele w modelu SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dobiera dostępne narzędzia oddziałujące na motywację podwładnych i zabezpiecza je przed zjawiskiem wypalenia | Kryteria weryfikacji diagnozuje stopień kompetencji i zaangażowania pracowników zgodnie z modelem SLII | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dobiera adekwatne do każdego etapu narzędzia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje ich siły sygnaturowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji definiuje stresory w miejscu pracy i typ osobowościowy pracownika sprzyjający wypaleniu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwija wrażliwość na potrzeby i oczekiwania współpracowników | Kryteria weryfikacji kontraktuje regularne spotkania zespołem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji planuje czas i miejsce dyskusji na temat relacji i obciążeń w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Docenia i motywuje innych członków zespołu przez relacje oparte na szacunku i asertywności | Kryteria weryfikacji wskazuje pożądane postawy w miejscu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia działania budujące pro aktywność i asertywność współpracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji buduje plany motywacyjne zgodnie z wartościami współpracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji prezentuje osobistą postawę asertywną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pre test
Wypalenie zawodowe- zarys koncepcji, definicja, przyczyny, zagrożenia dla pracownika i przedsiębiorstwa
Etapy wypalenia zawodowego
Narzędzia pomiaru stopnia zagrożenia wypaleniem
Profilaktyka wypalenia zawodowego
Asertywność jako postawa przeciwdziałająca wypaleniu
Motywacja i automotywacja zarys teoretyczny
Motywacja w ujęciu psychologii społecznej
Narzędzia motywacji współpracowników i narzędzia auto-motywacji
Teoria sił sygnaturowych w wypaleniu zawodowym
Podsumowanie szkolenia
Walidacja
Czas trwania szkolenia to 3 dni szkoleniowe w godz. 8:00 - 16:00
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych, czyli 1 godzina szkolenia równa się 60 minut.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Wypalenie zawodowe przegląd koncepcji | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Objawy, stadia wypalenia, sposoby diagnozowania na różnych etapach wypalenia | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Wypalenie zawodowe a nasz rozwój zawodowy: etapy naszego rozwoju zawodowego wg Blancharda, symptomy spadku motywacji na etapie wysokiej kompetencji i zaangażowania | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Przerwa | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Profilaktyka syndromu wypalenia zawodowego: znaczenie poczucia wpływu na własne działanie Budowanie wspierających relacji zawodowych. Wykorzystywanie potencjału - twórcze poszukiwanie rozwiązań, | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Diagnozowanie zagrożeń - narzędzia i testy | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Rodzaje wsparcia: instrumentalne, emocjonalne, informacyjne, planowanie działania | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Asertywność jako postawa wspierająca w profilaktyce wypalenia diagnoza i plan działania | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przerwa | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Motywacja i automotywacja czynniki warunkujące nasze zaangażowanie | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Teorie motywacji i automotywacji | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Wartości osobiste w motywacji - ćwiczenie | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania się | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Motywacja i automotywacja, narzędzia psychologii pozytywnej | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przerwa | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Siły sygnaturowe w profilaktyce wypalenia: praca z testem i plan działania | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 284,08 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 296,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto220,17 PLN
- Koszt osobogodziny netto179,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Roman Cieśla
Posiada certyfikat Praktyk i Master NLP. W trakcie certyfikacji kurs Hipnozy Klinicznej. Specjalizuje się w coachingu managerskim, rozwoju kompetencji miękkich zespołu, pracy zespołowej,
Doświadczenie trenerskie: Posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich 2 latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia. Adres mailowy trenera: r.ciesla@inspiropolska.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych i dydaktycznych w tym: materiały szkoleniowe (skrypty ze szkolenia podsumowujący wiedzę) notatnik, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia/certyfikat.
Warunki uczestnictwa
Aby wziąć udział w szkoleniu należy skontaktować się z organizatorem szkolenia pod nr. telefonu: 504421605 lub mailowo: malgorzata.solich@trendy-s.pl. Zapis przez BUR na usługę.
Uczestnik szkolenia uczestniczył w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej weryfikowane na podstawie listy obecności i raportów logowań oraz pozytywnie zaliczył testy końcowe.
W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera: koszty przeprowadzenia szkolenia, materiałów szkoleniowych, zaświadczeń o ukończeniu szkolenia/ certyfikaty.
Przerwy są wliczane w czas szkolenia.
Llink umożliwiający uczestnictwo w usłudze będzie wysyłany drogą mailową min. na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Koszt przeprowadzenia walidacji jest wliczony w koszt szkolenia - nie stanowi dodatkowego kosztu.
Istnieje możliwość dopasowania terminu, godzin oraz lokalizacji do wymagań klienta.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. szkolenie będzie prowadzone za pośrednictwem platformy ZOOM.
2. uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: tj. posiada komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon, inne urządzenie z systemem IOS, Android, Windows 8.1. lub nowszym posiadające procesor jednordzeniowy 1 GHZ lub wyższy, głośniki i mikrofon – wbudowane, podłączane przez USB lub bezprzewodowe, kamerę wbudowaną, podłączaną przez USB lub bezprzewodową;
3. uczestnik dysponuje wymaganiami sprzętowymi, tj. co najmniej 2 GB pamięci RAM.
4. uczestnik dysponuje łączem sieciowym o prędkości min. 5 MB/s
5. uczestnik dysponuje przeglądarką internetową: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox lun inną;
6. uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów, tj. umożliwiające odczyt dokumentów zapisanych w formie pdf, Word, Power point.
7. ważność linku: 10.02.2025 (8:00-9:00) oraz 12.02.2025 (godz. 15:00-16:30)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi