Studia podyplomowe_Trener, coach i menedżer ds. szkoleń (online)
Studia podyplomowe_Trener, coach i menedżer ds. szkoleń (online)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do:
- dyrektorów/menedżerów/pracowników działów HR/ szkoleń i rozwoju zawodowego,
- liderów organizacji/ Partnerów biznesowych,
- Trenerów wewnętrznych i zewnętrznych,
- menedżerów ds. szkoleń i rozwoju,
- właścicieli i pracowników firm/agencji szkoleniowych,
- coachów biznesowych, indywidualnych,
- headhunterów,
- kierowników zespołów, kierowników projektów,
- osób prowadzących kursy, warsztaty i szkolenia,
- nauczycieli zajmujących się kształceniem,
- osób, które planują zdobyć nowy zawód lub wzmocnić obecnie wykonywane zadania nowymi umiejętnościami.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi220
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kończąc studia absolwent będzie przygotowany do: diagnozowania potrzeb szkoleniowych, tworzenia i realizowania planów szkoleniowych i rozwojowych zbudowania własnego projektu szkoleniowego w oparciu o analizę potrzeb szkoleniowych, zawierający harmonogram, budżet , narzędzia i metody pracy oraz raport poszkoleniowy; użyć spr. narzędzi i metod pracy w celu realizacji proj. szkoleniowego, warsztatu i kurs; efektywnie zaprezentować siebie i własną firmę; posługiwać się narzędziami coachingowymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:- Ma poszerzoną wiedzę, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Ma poszerzoną wiedzę o powiązaniach szkolenia (treningu) osób dorosłych oraz zarządzania personelem z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi nauk o zarządzaniu, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych - Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej szkolenia (treningu) osób dorosłych - Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej zarządzania personelem, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje terminologię związaną ze szkoleniami2. Definiuje teorię uczenia się dorosłych 3. Definiuje zasady tworzenia polityki personalnej 4. Definiuje wpływ szkoleń na politykę personalną 5. Definiuje proces szkolenia osób dorosłych 6. Rozróżnia narzędzia szkolenia osób dorosłych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania i przebiegu procesów i zjawisk w zakresie treningu osób dorosłych - Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w zakresie treningu osób dorosłych i zarządzania personelem, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy - Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym w zakresie szkolenia (treningu) osób dorosłych oraz zarządzania personelem. - Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i zarządzania personelem oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytyczne dane i metody analiz | Kryteria weryfikacji 1. Analizuje proces uczenia się w trakcie szkolenia2. Planuje politykę szkoleniową 3. Planuje przebieg szkolenia 4. Monitoruje przebieg szkolenia 5. Konstruuje w sposób właściwy swoje wypowiedzi w trakcie szkolenia 6. Wyciąga wnioski z monitoringu szkolenia i na tej podstawie konstruuje dalszy program szkoleniowy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- Efektywnie współdziała w grupie, przyjmując w niej różne role - Uczestniczy w przygotowaniu projektów szkoleniowych, planuje i kontroluje efekty swojej pracy - Potrafi samodzielnie uzupełnić i doskonalić nabytą wiedzę zawodową i umiejętności oraz poszerzyć je interdyscyplinarnie | Kryteria weryfikacji 1. Planuje wykorzystanie trenerów w trakcie szkoleń2. Komunikuje się z trenerami w trakcie szkoleń celem skonstruowania projektu szkoleniowego 3. Realizuje proces szkolenia zgodnie z pozyskaną wiedzą 4. Poszukuje rozwiązań problemów szkoleniowych na podstawie pozyskanej wiedzy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe dwusemestralne zdalne w czasie rzeczywistym.
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym.
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|
1 | Trening prezentacji i autoprezentacji | 8 | 8 | 2 |
2 | Trening umiejętności trenerskich i autodiagnoza | 4 | 4 | 2 |
3 | Metody pracy szkoleniowej i trenerskiej |
20 |
20 |
8 |
4 | Metody diagnozy potrzeb indywidualnych i grupowych w organizacji |
4 |
4 |
2 |
5 | Planowanie i przygotowanie szkoleń | 4 | 4 | 2 |
6 | Polityka szkoleniowa w przedsiębiorstwie | 4 | 4 | 2 |
7 | Proces uczenia się i nabywania kompetencji | 4 | 4 | 2 |
8 | Projektowanie programów szkoleniowych | 8 | 8 | 3 |
9 | Współpraca na rynku szkoleń | 4 | 4 | 2 |
10 | Marketing szkoleń | 8 | 8 | 3 |
11 | Psychospołeczne aspekty pracy trenera i menagera ds. szkoleń | 16 | 16 | 8 |
12 | Trening językowy | 4 | 4 | 2 |
13 | Trening kreatywności dla trenerów | 4 | 4 | 2 |
14 | Ewaluacja i ocena efektywności szkoleń | 8 | 8 | 3 |
15 | Trening superwizyjny | 8 | 8 | 3 |
16 | Techniki prezentacji projektów szkoleniowych | - | 4 | 1 |
Razem | 108 | 112 | 47 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi
godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami.
Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Proces uczenia się i nabywania kompetencji | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Trening prezentacji i autoprezentacji I | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Trening prezentacji i autoprezentacji II | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Trening językowy | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Psychospołeczne aspekty pracy trenera i menedżera ds. szkoleń | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Psychospołeczne aspekty pracy trenera i menedżera ds. szkoleń | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Trening kreatywności dla trenerów | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Psychospołeczne aspekty pracy trenera i menedżera ds. szkoleń | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Psychospołeczne aspekty pracy trenera i menedżera ds. szkoleń | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Polityka szkoleniowa w przedsiębiorstwie | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Metody diagnozy potrzeb indywidualnych i grupowych w organizacji | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Planowanie i przygotowanie szkoleń | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Projektowanie programów szkoleniowych I | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto19,55 PLN
- Koszt osobogodziny netto19,55 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Katarzyna Kasperek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia na studia jest ukończenie studiów I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE, ze względu na przewidziane Zarządzeniem Rektora zniżki w czesnym lub dodatkową opłatę za rozłożenie płatności na raty: https://bap.ue.katowice.pl/423-lista/d/4004/5/ (z późn. zm.)
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w Internetowym Systemie Rekrutacji.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- Wiecej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć prowadzonych w trybie zdalnym wykorzystywana jest platforma e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps.