Skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi to skuteczny Manager
Skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi to skuteczny Manager
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie, podejmowanie kluczowych decyzji, rozwijanie produktów i usług oraz zarządzanie zespołami i relacjami biznesowymi.
- Menedżerowie średniego i wyższego szczebla, nadzorujący działy, wdrażający strategie biznesowe, motywujący pracowników i monitorujący wyniki operacyjne oraz finansowe.
- Osoby, które niedawno objęły stanowiska kierownicze lub przywódcze i potrzebują wsparcia w rozwijaniu umiejętności zarządzania zespołem.
- Osoby zajmujące się zarządzaniem zasobami ludzkimi, które chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat procesów rozwoju zespołów i wspierać managerów w ich rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji29-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do skutecznego zarządzania zespołem poprzez zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do rozpoznawania etapów rozwoju zespołu oraz stosowania odpowiednich technik radzenia sobie z różnymi wyzwaniami, takimi jak bierność czy kryzys odpowiedzialności. Uczestnicy będą także wyposażeni w umiejętności komunikacyjne, niezbędne do efektywnego motywowania zespołu i budowania zaangażowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę na temat etapów rozwoju zespołu w praktyce | Kryteria weryfikacji Opisuje etapy rozwoju zespołu i zastosować tę wiedzę do analizy własnego zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia różne style przywództwa i ich zastosowanie w różnych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia różnice między różnymi stylami przywództwa oraz wskazać sytuacje, w których każdy z tych stylów jest najbardziej odpowiedni. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Realizuje techniki radzenia sobie z biernym zespołem podczas spotkań | Kryteria weryfikacji Stosuje konkretne techniki zarządzania spotkaniami w celu skutecznego radzenia sobie z biernym zespołem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje efektywne metody komunikacji w celu budowania zaangażowania zespołu | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje różne techniki komunikacyjne, takie jak dawanie informacji zwrotnej czy formułowanie celów, aby motywować zespół i budować zaangażowanie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Współpracuje z innymi uczestnikami szkolenia w roli obserwatora podczas symulacji praktycznych | Kryteria weryfikacji Obserwuje i analizuje zachowania zespołu oraz działania managera | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Zarządza konfliktami w zespole i rozwiązywanie problemów wspólnie z pracownikami. | Kryteria weryfikacji Prezentuje umiejętność rozpoznawania sytuacji konfliktowych oraz proponowania konstruktywnych rozwiązań we współpracy z zespołem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zaufanie jako fundamentalny element kultury zarządzania
• Zaufanie jako czynnik pobudzający pozytywne działania w firmie
• Zaufanie jako baza dla zdecentralizowanego stylu zarządzania
• Strefa komfortu pracowników
• Budowanie autorytetu managera na bazie zaufanie
Empatia – inteligencja emocjonalna w relacjach z ludźmi
• Czym jest i czym nie jest empatia
• Zdolność przyjmowania perspektywy innych ludzi
• Trening empatycznego słuchania
• Zasady otwartej komunikacji – co blokuje komunikację
• Umiejętność postrzegania bez oceniania – oddzielanie faktów od wyobrażeń
Działanie i motywacja
• Świadoma praca z własną motywacją – przeciwdziałanie demotywacji
• Zasady gry dla sytuacji win – win w relacjach z pracownikami
• Dlaczego pracownicy nie działają pomimo, że posiadają niezbędne kompetencje?
• Jak odpowiednio dobrane motywatory podniosą poziom zaangażowania i pozytywnego działania w twoim zespole
Komunikacja w codziennej współpracy z ludźmi
• Rola managera w efektywnej komunikacji
• Po ludzku do ludzi – naturalność w komunikacji
• Kiedy komunikacja powinna być hierarchiczna, a kiedy nie?
• Kiedy komunikacja działa motywująco, a kiedy demotywująco
• Analiza osobistego stylu komunikowania się
Udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
• Znaczenie konstruktywnej informacji zwrotnej z punktu widzenia pracownika i managera
• Jak powinien być formułowany feedback i czemu może służyć? Kiedy i wobec kogo warto go stosować?
• Główne czynniki stanowiące o dobrym feedbacku
Szczególne znaczenie rozmów monitorujących
• Znaczenie informacji zwrotnej w codziennej współpracy z ludźmi
• Jak zachęcać do dawania informacji zwrotnej?
• Feedback bez krytyki w rozmowie monitorującej
• Wsparcie managera w trakcie realizacji zadań
Rozmowy korygujące – sytuacje problematyczne
• Jak zachować dystans w sytuacjach trudnych
• Szczególne znaczenie pozytywnego myślenia
• Jak zachęcać do zmiany w działaniu?
• Zasada konsensusu w rozmowach o problemach
• Hierarchiczne i niehierarchiczne prowadzenie rozmowy korygującej
• Znaczenie feedbacku w rozmowie korygującej
Rozmowa podsumowująca realizację celów i zadań
• Struktura rozmowy kończącej realizację celów i zadań
• Uznanie, pochwała i dowartościowanie w rozmowie podsumowującej
• Jak komunikować osobiste niezadowolenie?
• Rozmowa typu „żółta kartka” i rozmowa typu „czerwona kartka”
Fair play i jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole
• Etyka, normy i wartości – godność, szacunek, zaufanie w zarządzaniu
• Respekt i fair play w codziennej pracy
• Rodzaje i poziomy konfliktów – konflikty wewnętrzne i zewnętrzne
• Jak powstają konflikty – dynamika eskalacji
• Różne rodzaje zachowań w sytuacjach konfliktowych w firmie
• Psychologiczne źródła konfliktów w różnych sytuacjach życia zawodowego
Siła mentalna – zbudujmy fundament
• Co to jest „siła mentalna”? Czym wyróżnia się człowiek o dużej sile mentalnej?
• Wewnętrzne nastawienie jest produktem naszego sposobu myślenia
• Wewnętrzne nastawienie i jego wpływ na nasze decyzje
• Jak eliminować negatywne myśli i dlaczego mamy z tym problem?
• Jak budować w sobie pozytywne myślenie i korzystać z niego w codziennej pracy
Jak wzmocnić pozycję każdego członka zespołu i stworzyć wysoce produktywny zespół
• Najważniejsze kompetencje managera
• Budowanie zaufania i rozwijanie empatycznych zachowań
• Co oznacza w codziennej managerskiej praktyce: bliżej ludzi, bliżej życia, bliżej efektywności?
• Otwarta komunikacja jako kluczowa kompetencja managera
• Jak budować dojrzałość i lojalność pracowników?
Etapy rozwoju zespołu
• Proces rozwoju zespołu
• Rola managera w procesie rozwoju zespołu
• Dlaczego podwładni marudzą?
• Metoda odtruwania zespołu i przekazywania odpowiedzialności
• Radzenie sobie z „zawodowym marudą”
Style przywództwa
• Siatka stylów zarządzania Blake’a i Mouton
• Model kompetencje – motywacja
• Przywództwo sytuacyjne
• Style przywództwa uzależnione od poziomu rozwoju podwładnych
Budowanie zaangażowania w zespole
• Rozpoznanie spadku motywacji u pracownika, przyczyny spadku motywacji
• Problemy z realizacja zdań
• Metody pracy z pracownikiem w sytuacji szczególnych wyzwań: brak samodzielności, wypalenie się pracownika, słabsze wyniki
Pięć funkcji zespołu wg P. Lancioniego
• Pięć dysfunkcji zespołu – test
• Model dysfunkcji zespołu
• Jak pracować nad rozwojem poszczególnych funkcji zespołu?
• Krytyka i pochwała w motywowaniu współpracowników
Priorytety i delegowanie w pracy managera
• Rozpoznawanie i wyznaczanie priorytetów
• Efektywna organizacja i realizacja zadań
• Umiejętność podejmowania decyzji i delegowania
• Dlaczego, co, jak i kiedy delegujemy
Ekologiczna strategia codziennej pracy managera
• Zrównoważony plan czasowy we wszystkich obszarach
• Jak rozpoznać własne granice?
• Odpowiedzialność managera za własne samopoczucie
• Zależność pomiędzy nastawieniem, myśleniem i wynikiem pracy
• Zamiast wszystko robić sam – korzystaj z kompetencji innych
Przygotowanie do wspólnej pracy z podwładnym
• Formułowanie przekazu zmniejszającego stres i opór pracownika
• Określenie celu wspólnej pracy
• Określenie roli managera
• Kontrakt na podjęte działania
Wnioski po wspólnej pracy
• Diagnoza odpowiedzialności
• Informacja zwrotna – zasady przekazywania
• Generowanie pomysłów i trening nowych umiejętności
• Kontrakt na wdrożenie zmian
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 610,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto215,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kamil Kobus
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkolemniowy
Prezentacje multimedialne
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w godzianch dydaktycznych tj. 1h = 45 minut
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć