Szkolenie pn: „Wspólne działanie: Budowanie silnych relacji w zespole edukacyjnym."
Szkolenie pn: „Wspólne działanie: Budowanie silnych relacji w zespole edukacyjnym."
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkoły podstawowej, kadra zarządzająca, wychowawczynie i zarządzający przedszkolem.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników23
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do działania na wyższym poziomie dydaktycznym zorientowanym na współpracę wszystkich nauczycieli na rzecz dzieci. Jest inspiracją do nowych pomysłów na interakcje w szkole i przedszkolu obejmującą również kontakty z rodzicami. Zapoznaje z narzędziami internetowymi oraz oprogramowaniem pomocnym w przygotowywaniu i prowadzaniu lekcji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawy synergicznej współpracy w efektywnych zespołach. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia szablony efektywnej konstruktywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Definiuje jak wykorzystywać swoje zasoby, dzielić nimi a także pozyskiwać pomocne narzędzia i ciekawe pomysły z Internetu | Kryteria weryfikacji Stosuje zdobyte pomysły i narzędzia pozyskane w Internecie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Posługuje się swoją indywidualną mapą rozwoju zawodowego na podstawie analizy swoich reakcji i zachowań w trakcie zajęć. | Kryteria weryfikacji Stosuje pozyskaną wiedzę do realizacji zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
-> W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
> Szkolenie przeprowadzone będzie w formie stacjonarnej w liczbie 14 godzin dydaktycznych.
Moduł I: Wstęp /powitanie/ kontrakt
- Przedstawienie warunków współpracy.
- Nawiązanie kontaktu z grupą
- Opowiadamy o sobie w kilku zdaniach
Moduł II: Analiza obecnej sytuacji
- Zebranie danych o osiągnięciach, wyzwaniach, zaprezentowanie celu dla placówki oraz zasobów, kierunków i terminów działań. Ujęcie w strukturę obecnych działań i nadanie im ukierunkowanego rozwoju.
Moduł III: Przygotowanie do pracy z celami
- Cykl Kolbego - dlaczego uczymy się najlepiej na własnym doświadczeniu?
- Ćwiczenie 2 – "Kropka"
Moduł IV: Prezentacja celu placówki na okres 2024/2025
- Właściciele prezentują obecną sytuację placówki, nakreśla możliwości i cele jakie zakładane są na ….. (czas)
Moduł V: Prezentacja i omówienie struktury zajęć. Budowanie motywacji - obawy i życzenia
- Podział zajęć na dwie części: pierwsza to praca na d celem. Druga: analiza moich umiejętności , mojego nastawienie w kontekście celu. Trzecia: Moje zachowania w grupie i wnioski jaki jest kierunek mojego dalszego rozwoju.
Moduł VI: Budowanie motywacji - c.d.
- Każdy z uczestników zapisuje anonimowo na kartce 3 oczekiwania/obawy jakie wywołuje świadomość działań do realizacji celu. Te obawy na końcu szkolenia będą poddane omówieniu. Potem grupujemy wszystkie wypowiedzi.
Moduł VII: Zarządzanie Przez Rezultaty czyli jak Google i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR
- Mini wykład - Prezentacja modelu zarządzania jako podstawy do dalszych prac nad strategią firmy
Moduł VIII: Omówienie 3 kluczowych Rezultatów dla CREATIO będących skutkiem celu OKR
- Uczestnicy w 4 osobowych grupach rozpisują jakimi sytuacjami wg nich skutkować będzie zrealizowanie celu OKR. Potem prezentacja wyników prac i zapisanie wspólnego rezultatu.
Moduł IX: Przyporządkowanie osób do kluczowych rezultatów
- Każdy kluczowy rezultat staje się dla podgrupy ich celem który wymaga opracowania. Przypisane osoby będą w grupach pracować nad planem realizacji swojego celu.
Moduł X: Przygotowanie w podgrupach planu realizacji swoich celów i 3 Kluczowych Rezultatów jakie będą miały miejsce jeśli będzie zrealizowany ich pod cel.
- Grupa spisuje pomysły na niestandardowe działania jakie są niezbędne aby w określonym czasie realizować z sukcesem cel OKR.
Moduł XI: Nowoczesne narzędzia i technologie internetowe wspomagające pracę dydaktyczną. Aktywizacja uwagi uczniów poprzez wykorzystanie materiałów internetowych
- Nowoczesne narzędzia i technologie internetowe wspomagające pracę dydaktyczną. Aktywizacja uwagi uczniów poprzez wykorzystanie materiałów internetowych
Moduł XII: Analiza roli jaką pełnię w moim zespole – wypowiedzi na forum
- Ćwiczenie 3 : z jaką metaforycznie wyrażoną rolą na obrazie identyfikuję się i dlaczego?
Moduł XIII: Omówienie typów zespołów z uwagi na ich produktywność i motywację do pracy
- Zrozumienie czynników wpływających na zwiększanie efektywności pracy na które mam codziennie wpływ
Moduł XIV: Analiza sytuacji - Co jest najważniejsze wg. mnie dla istnienia zwycięskich zespołów?
- Budowa wzorca idealnego zespołu
Moduł XV: Odniesienie wzorca do rzeczywistości - Czego chciałbym więcej, żeby kadra dydaktyczna była zwycięskim zespołem?
- Ćwiczenie 4 - Grupa omawia teraz w odniesienie do swojej sytuacji, konkretnych wyzwań, co może zrobić, co każdy od siebie wnieść aby zbliżyć się do wzorca. Wszyscy słuchają wypowiedzi innych i taka wzajemna interakcja jak na forum daje możliwość zrozumieć lepiej intencje i podejście innych.
Moduł XVI: Moje osobiste koło rozwoju – sporządzenie planu rozwoju dla każdego uczestnika grupy pod kątem celu OKR
- Ćwiczenie 5 - każdy wybiera 8 cech jakie są wg niego najważniejsze aby pełnić wybraną wcześniej rolę w zespole. Potem podsumowuje jakie obszary pomagają mu a by idealnie pełnić swoją rolę zespołową a jakie przeszkadzają. Co należy rozwijać a co ograniczyć aby każdy oddzielnie mógł lepiej przyczyniać się do realizacji celu firmy.
Moduł XVII: Podsumowanie swojej roli jaką widzę w firmie aby wpierać i przyczynić się do realizacji celu.
- Każdy podsumowuje swoje wyniki pracy. Potem w grupach wybierane są 3 obszary do rozwoju nad którymi warto popracować. Całość zestawiamy na flipcharcie.
Moduł XVIII: Gra CASINO z omówieniem
- Wrzucenie w spreparowaną sytuację wszystkich uczestników szkolenia. Każdy może decydować jak zechce grać - czy dla siebie czy dla ogółu. Po zakończeniu gry i omówieniu wyników dokładna analiza tego co się wydarzyło i dlaczego jesteśmy bardziej skłonni myśleć najpierw o sobie, oraz jakie to daje efekty
- Ćwiczenie 6. Szpilka – Mindset podstawą rezultatów mojego działania
Moduł XIX: Podsumowanie - CEL, wartości jakie są potrzebne do jego osiągnięcia, moje osobiste rozważania, oraz przemyślenia na koniec czy warto grać dla siebie czy dla zespołu.
- Ćwiczenie 7. (na zakończenie) każdy wybiera jedną najbardziej wartościową część szkolenia i w parach przekonuje rozmówcę do niego. Po 1 minucie pary znajdują inną parę i przekonują do tego iż ich wybrana najlepsza część ze szkolenia jest lepsza od innych. Itd. Aż połowa uczestników na koniec będzie przekonywać drugą połowę co była najważniejsze na tym szkoleniu.
Test podumowujący.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Moduł I,II,III,IV,V,VI,VII (w tym 10 min przerwy) | Prowadzący Tomasz Kuk | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 03:40 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Moduł VIII,IX,X,XI,XII,XIII ( w tym 10 min przerwy) | Prowadzący Tomasz Kuk | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 03:40 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Moduł XIV,XV,XVI,XVII,XVIII,XIX (w tym 10 min przerwy) | Prowadzący Tomasz Kuk | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:40 | Liczba godzin 02:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Test podsumowujący | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:40 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 013,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto215,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kuk
Realizuje projekty unijne z zakresu nowoczesnego nauczania w szkolnictwie na poziomie podstawowym, ukierunkowane na rozwój umiejętności społecznych. Prowadzi szkolenia z zakresu: Przechodzenia przez zmiany, Budowania efektywnych zespołów w ramach synergii grupowej, Treningu personalnego, Kreowania zachowań i postaw przedsiębiorczych, Technik skutecznych negocjacji handlowych B&B i B&C oraz Elementów Psychologii Komunikacji.
Od sześciu lat pracuje nad wykorzystaniem coachingu w relacjach interpersonalnych na różnych poziomach (handel, usługi, edukacja). Pracował jako koordynator w międzynarodowym projekcie "Directing Life Change" skierowanym do osób 40+ z "załamaną karierą zawodową". W ciągu ostatnich sześciu lat w jego szkoleniach wzięło udział ponad 3500 osób - w tym 480 godzin warsztatów z zakresu business-coachingu i life-coachingu. Szkolenia prowadzone są w języku polskim i rosyjskim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma tematyczne materiały dydaktyczne w postaci skryptów oraz prezentacji w formie pdf, przesłanych na adrese-mail, najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje jest przystąpienie do testu spawdzającego. Na test uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu.
Koszt egzaminu wliczony jest w cenę usługi i odbędzie się w ustalonym wg harmonogramu szkolenia terminie.