Studia podyplomowe_Master of Business Administration (MBA) dla skutecznych liderów samorządów
Możliwość dofinansowania
Studia podyplomowe_Master of Business Administration (MBA) dla skutecznych liderów samorządów
Numer usługi 2024/07/31/12546/2244838
9 900,00 PLN
brutto
9 900,00 PLNnetto
22,50 PLNbrutto/h
22,50 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- osoby obecnie wykonujące pracę w jednostkach samorządu terytorialnego lub wykazujące potencjalny zamiar podjęcia pracy w j.s.t. a także w innych organizacjach z zakresu zarządzania publicznego, w których wymagane są wysokie kwalifikacje zarządcze,
- osoby, które potrzebują - zarówno w perspektywie teoretycznej jak i praktycznej - zgłębić najnowsze trendy dominujące w zarządzaniu i dzięki temu poprawić w swoich organizacjach efektywność ich funkcjonowania i zwiększyć poziom odpowiedzialności wobec otoczenia, w którym organizacja jest aktywna.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników45
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe MBA dla skutecznych liderów samorządów oferują kompleksowe narzędzia i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania w sektorze publicznym. Program skupia się na krytycznych aspektach zarządzania publicznego oraz nowoczesnych strategiach dostosowanych do dynamicznie zmieniającego się otoczenia samorządowego. Prowadzone przedmioty obejmują między innymi: Zarządzanie Publiczne, Zarządzanie Kryzysowe, Zarządzanie Ryzykiem Finansowym, Prawo Unii Europejskiej, Prawo Handlowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:- w pogłębionym stopniu zna i rozumie wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu zarządzania w JST, jak również orientuje się w dyscyplinach naukowych tworzących ich podstawy teoretyczne, posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej dla zastosowania w praktycznej działalności zawodowej związanej z zarządzaniem w JST - w pogłębionym stopniu zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz identyfikuje zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju organizacji działających na rynku dóbr i usług, w szczególności konsekwencje kryzysów ekonomicznych, społecznych, środowiskowych i infrastrukturalnych w wymiarach lokalnym, regionalnym, krajowym i ponadnarodowym, a także ma podstawową wiedzę o międzynarodowych i międzykulturowych aspektach procesu zarządzania w JST - w pogłębionym stopniu zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z zarządzaniem w JST, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, a także bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych wynikających z przyjętego porządku prawnego obowiązującego w podmiotach działających na rynkach gospodarczych - w pogłębionym stopniu zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w sektorze publicznym | Kryteria weryfikacji Potrafi szczegółowo opisać wybrane fakty, obiekty i zjawiska z zakresu zarządzania w JST.Ma wiedzę na temat metod badawczych i teorii stosowanych do analizy tych zjawisk. Potrafi zastosować teorie zarządzania do analizy konkretnych sytuacji w JST. Wykazuje zdolność do interpretacji złożonych zależności między zjawiskami w kontekście zarządzania publicznego. Ma wiedzę a tym samym potrafi wymienić i opisać fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, takie jak zmiany klimatyczne, nierówności społeczne czy rozwój technologii. Analizuje wpływ tych dylematów na zarządzanie w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Ma wiedzę na temat zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju w kontekście lokalnym, regionalnym i globalnym. Wykazuje zrozumienie konsekwencji kryzysów (ekonomicznych, społecznych, środowiskowych, infrastrukturalnych) dla JST.Ma wiedzę w zakresie podstawowych pojęć z zakresu ekonomii i prawa, istotne dla zarządzania w JST. Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju przedsiębiorczości w sektorze publicznym, w tym formy organizacyjne i prawne. Ma wiedzę na temat etycznych dylematów związanych z zarządzaniem w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- potrafi w praktyce wykorzystywać posiadaną wiedzę, w tym formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności związanej z zarządzaniem w JST, wykorzystując w tym celu między innymi narzędzia informatyczne i statystyczne, jak również potrafi współpracować w zespołach i działać w sytuacjach niepewności i stresu - potrafi skutecznie komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości, nauk o ekonomii i finansach oraz potrafi przyjmować aktywne uczestnictwo w dialogu toczącym się w przestrzeni publicznej oraz brać udział w debatach oraz innych formach spotkań, w trakcie których potrafi przedstawiać opinie, formułować zalecenia oraz wskazówki dotyczące zarządzania w JST - potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową w JST, wykorzystując do tego wiedzę związaną z zarządzaniem zasobami ludzkimi i psychologicznymi aspektami procesu pracy - potrafi samodzielnie projektować i realizować własne cele w konsekwencji racjonalnego planowania własnego rozwoju, jako umiejętności wynikającej ze zrozumienia znaczenia uczenia się przez całe życie dla samospełnienia się | Kryteria weryfikacji Ma umiejętności za zakresu zidentyfikowania precyzyjnego sformułowania problemów charakterystycznych dla działalności zarządzania w JST.Stosuje odpowiednie metody analizy, w tym narzędzia informatyczne (oraz narzędzia statystyczne do rozwiązywania zidentyfikowanych problemów. Posiada umiejętności przedstawiania praktycznego rozwiązania problemów, uwzględniając specyfikę JST. Wykazuje zdolność do podejmowania decyzji w sytuacjach niepewności i pod presją czasu. Wykazuje umiejętność zarządzania stresem własnym i zespołu w trakcie realizacji projektów. Potrafi efektywnie komunikować się, używając specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Wykazuje umiejętność pisemnej i ustnej prezentacji, w tym przygotowania raportów, prezentacji multimedialnych oraz udziału w spotkaniach biznesowych i publicznych.Potrafi brać aktywny udział w debatach publicznych i profesjonalnych, prezentując swoje opinie i argumenty. Wykazuje umiejętność planowania i organizowania pracy zespołowej, w tym alokacji zadań, zarządzania czasem i motywacji zespołu. Identyfikuje obszary, które wymagają dalszego rozwoju, i podejmuje kroki w celu ich doskonalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- jest gotów do stałej i krytycznej samooceny własnych zasobów intelektualnych, społecznych i kompetencyjnych a następnie jest gotów do podejmowania działań na rzecz ich rozwoju i wzbogacenia własnej wiedzy - jest gotów do wypełniania różnego typu zobowiązań społecznych oraz wykazywania inicjatywy dotyczącej współorganizowania działalności w zakresie podnoszenia skuteczności funkcjonowania JST - jest gotów do inicjowania i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie zarządzania w JST, doskonaląc przy tym zdolności przywódcze - jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej, dbałości o dorobek i tradycje zawodu oraz odpowiedzialnego przestrzegania zasad społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu JST | Kryteria weryfikacji Regularnie analizuje swoje mocne i słabe strony w obszarach intelektualnych, społecznych i kompetencyjnych. Jest otwarty na informacje zwrotne i potrafi krytycznie ocenić swoje działania oraz wyniki.Aktywnie poszukuje sposobów na rozwój swoich umiejętności i wiedzy, uczestnicząc w kursach, szkoleniach, konferencjach oraz korzystając z literatury fachowej. Wyznacza sobie cele rozwojowe i podejmuje działania na rzecz ich osiągnięcia, np. poprzez rozwijanie nowych umiejętności lub doskonalenie już posiadanych. Aktywnie uczestniczy w projektach i inicjatywach mających na celu poprawę funkcjonowania JST, takich jak kampanie informacyjne, konsultacje społeczne, czy organizacja wydarzeń publicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Wykazuje inicjatywę w proponowaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań lub projektów, które mogą przyczynić się do podniesienia efektywności działania JST.Wykazuje przedsiębiorcze myślenie w kontekście zarządzania w JST, proponując innowacyjne rozwiązania i efektywne sposoby zarządzania zasobami. Przestrzega zasad etyki zawodowej, demonstrując uczciwość, transparentność i odpowiedzialność w działaniu. Wykazuje świadomość i odpowiedzialność za działania, które mogą mieć wpływ na społeczeństwo i środowisko, promując zrównoważony rozwój w kontekście zarządzania w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które otrzymuje absolwent zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi godzinami i punktami ECTS.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane na podstawie uzyskania zaliczenia każdego przedmiotu zgodnie z Kartą Opisu Przedmiotu oraz po spełnieniu wymagań związanych z ukończeniem studiów podyplomowych, które wskazane zostały w Karcie Opisu Kierunku.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest potwierdzeniem uzyskania pozytywnej oceny końcowej, która weryfikowana jest przez 3-osobową komisję egzaminacyjną.
Program
Program
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|
1 | Moduł I | |||
1.1 | Rola JST w systemie społeczno-gospodarczo-politycznym | 2 | 0 | 1 |
1.2 | Zarządzanie Publiczne |
4 |
8 |
2 |
1.3 | Zarządzanie kryzysowe |
8 |
4 |
2 |
1.4 | Zarządzanie zasobami ludzkimi | 8 | 0 | 1 |
1.5 | Przywództwo w organizacjach publicznych | 4 | 0 | 1 |
2 | Moduł II | |||
2.1 | Responsywność i Public Service Motivation | 4 | 0 | 1 |
2.2 | Budowanie zespołów i komunikacja | 8 | 0 | 1 |
2.3 | Zarządzanie talentami | 4 | 0 | 1 |
2.4 | Zarządzanie efektywnością personelu JST | 4 | 0 | 1 |
2.5 | Etykieta i dyplomacja w JST | 4 | 0 | 1 |
2.6 | Stres i metody jego obniżania | 8 | 0 | 1 |
3 | Moduł III | |||
3.1 | Narzędzia analizy strategicznej | 16 | 16 | 3 |
3.2 | Inwentaryzacja dokumentów strategicznych w gminie i procesów związanych z ich tworzeniem | 8 | 0 | 1 |
3.3 | Zarządzanie ryzykiem w organizacjach publicznych | 8 | 0 | 1 |
3.4 | Zarządzanie finansami jednostek sektora finansów publicznych | 16 | 16 | 3 |
3.5 | Audyt i kontrola zarządcza | 16 | 0 | 1 |
3.6 | Podatki i opłaty lokalne | 8 | 0 | 1 |
3.7 | Współpraca JST z organizacjami naukowo-badawczymi | 4 | 0 | 1 |
4 | Moduł IV | |||
4.1 | Źródła pozyskiwania środków zewnętrznych | 8 | 0 | 1 |
4.2 | Zarządzanie projektami | 24 | 24 | 3 |
4.3 | Metody ewaluacji projektów – Partner PAESP S.A. | 8 | 0 | 1 |
4.4 | Narzędzia ICT w zarządzaniu projektami | 8 | 0 | 1 |
4.5 | Prawo pracy w praktykach zarządzania ludźmi w JST | 12 | 0 | 2 |
4.6 | Prawo gospodarcze | 12 | 0 | 1 |
4.7 | Prawo handlowe | 12 | 0 | 2 |
4.8 | Zamówienia publiczne | 8 | 0 | 1 |
4.9 | Prawo europejskie | 8 | 0 | 1 |
4.10 | Obieg dokumentów | 4 | 0 | 1 |
5 | Moduł V | |||
5.1 | Marketing w administracji samorządowej | 4 | 0 | 1 |
5.2 | PR i komunikacja wewnętrzna | 8 | 0 | 1 |
5.3 | Edukacja i partycypacja społeczna | 8 | 0 | 1 |
5.4 | Zielona transformacja – Partner EcoGreen | 12 | 0 | 2 |
5.5 | Deinstytucjonalizacja usług społecznych | 12 | 0 | 2 |
5.6 | Smart City-zintegrowane zarządzanie miastem | 12 | 0 | 2 |
5.7 | Źródła pozyskiwania danych o funkcjonowaniu JST | 12 | 0 | 2 |
5.8 | Koalicje i alianse strategiczne w realizacji zadań JST | 12 | 0 | 2 |
5.9 | Orkiestracja | 8 | 4 | 1 |
5.10 | Narzędzia ICT w funkcjonowaniu JST | 12 | 0 | 2 |
5.11 | Pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników na współczesnym rynku pracy – partner Brainstorm Group | 4 | 12 | 1 |
5.12 | Warsztaty przygotowujące do certyfikacji | 0 | 14 | 3 |
Razem | 342 | 98 | 60 |
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 12
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Zielona transformacja | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Zarządzanie publiczne | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Rola JST w systemie społeczno- gospodarczo-politycznym | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:40 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Prawo europejskie | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Zarządzanie zasobami ludzkimi | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników na współczesnym rynku pracy | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Zarządzanie finansami jednostek sektora finansów publicznych | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Zarządzanie kryzysowe | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Zamówienia publiczne | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Zarządzanie talentami | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Zarządzanie efektywnością personelu JST | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Stres i metody jego obniżania | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:10 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto22,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto22,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 5
1 z 5
dr hab. Robert Tomanek, prof. UE
...
2 z 5
dr hab. Alicja Winnicka-Wejs, prof. UE
...
3 z 5
dr hab. Artur Walasik, prof. UE
...
4 z 5
dr hab. Tomasz Ingram, prof. UE
...
5 z 5
mgr Sławomir Kania
...
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Potencjalni beneficjenci (przyszli uczestnicy) muszą spełniać następujące warunki:
- posiadać wykształcenie wyższe (ukończone studia I, II stopnia lub jednolite studia magisterskie);
- posiadać minimum 2-letnie doświadczenie pracy w sektorze publicznym lub samorządowym, zarówno na stanowiskach kierowniczych jak i operacyjnych;
- powinni przesłać swoje CV i podanie z opisem motywacji do podjęcia studiów MBA;
- wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w Internetowym Systemie Rekrutacji.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć prowadzonych w trybie zdalnym wykorzystywana jest platforma e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps.
Adres
Adres
ul. Bogucicka 5
40-287 Katowice
woj. śląskie
Sale dydaktyczne zlokalizowane na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Część sal posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, klimatyzację, dostęp do komputerów.
Kontakt
Kontakt
Beata Zapiórkowska
E-mail
beata.zapiorkowska@ue.katowice.pl
Telefon
(+48) 322 577 337