Psychologia zdrowia i rozwoju - studia podyplomowe zielone kompetencje - online
Psychologia zdrowia i rozwoju - studia podyplomowe zielone kompetencje - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do wszystkich osób zainteresowanych psychologią zdrowia i zrównoważonego rozwoju w praktyce między innymi: psychologów i psychoterapeutów; nauczycieli, pedagogów, coachów, trenerów, pracowników służby zdrowia, pracowników socjalnych, psychologów chcących rozwinąć swoje kompetencje w obszarze psychologii zdrowia i holistycznego podejścia do dobrostanu jednostek i społeczności, a także na zrównoważonym rozwoju organizacji i środowiska w kontekście ESG; właścicieli ośrodków wczasowo-sanatoryjnych, menedżerów, dyrektorów, właścicieli małych i średnich firm, pracowników działów HR, doradców zawodowych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie uczestników do budowania strategii zdrowia psychicznego i dobrostanu, opartych na interwencjach psychologicznych, umożliwiających skuteczne radzenie sobie ze stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w warunkach zielonej gospodarki. Holistyczne podejście studiów pozwala na poprawę jakości środowiska pracy, naturalnego i społecznego, co przekłada się na lepsze zdrowie psychiczne i fizyczne uczestników oraz ich otoczenia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy• Absolwenci skutecznie buduje strategie zdrowia psychicznego i dobrostanu w oparciu o interwencje psychologiczne i praktyki, które dają poprawę samopoczucia. Poznają istotę weelbeingu w organizacji, zasady ESG (Environmental, Social, Governance) co pozwoli im integrować zasady zrównoważonego rozwoju w politykę HR. • Absolwenci charakteryzują kultury organizacyjne sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi. Dzięki temu wspierają organizacje w dążeniu do celów zrównoważonego rozwoju, podnosząc wartość firmy i jej atrakcyjność dla pracowników, inwestorów i innych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje kluczowe zasady wellbeingu elementy strategii zdrowia psychicznego i dobrostanu oraz charakteryzuje sposoby integrowania zasad ESG w politykę HR organizacji.Uczestnik rozróżnia elementy kultur organizacyjnych sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi oraz uzasadnia ich znaczenie dla długofalowego sukcesu organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności• Absolwenci skutecznie organizuje działania służące radzeniu sobie ze stresem i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu dbając o zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju i pozytywnego wpływu środowiska naturalnego • Absolwent definiuje postawy prozdrowotne w swoim życiu i pracy a także wpływa na zmianę i korygowanie tych niekorzystnych wpisując się w zasady zielonej gospodarki; • Absolwent kontroluje konstruktywne działania w sytuacji konfliktu i kryzysu budując strategie użyteczne; • Absolwent kontroluje zarządzanie zmianą w organizacji i życiu osobistym szczególnie w obszarze ochrony środowiska. Absolwenci projektują zasady odpowiedzialności społecznej i środowiskowej w codzienne działania organizacji, co pozwoli im wspierać zrównoważony rozwój. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje i realizuje strategie radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowym zgodne z zasadami zrównoważonego rozwojuUczestnik rozróżnia postawy prozdrowotne oraz ocenia ich wpływ na rozwój osobisty i organizacyjny, Słuchacz definiuje rodzaje możliwych działań w sytuacji kryzysowej. Uczestnik monitoruje i nadzoruje proces zarządzania zmianą, z naciskiem na umiejętność wdrażania zmian priorytetyzując ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych• Absolwent skutecznie wykorzystuje i rozwija kompetencje interpersonalne takie jak: umiejętności rozwiązywania konfliktów, umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, dbałości o ochronę środowiska w programach społecznych wdrażanych w organizacji • Absolwent charakteryzuje odporność psychiczną i dba o odporność psychiczną zespołu, zwiększając jego efektywność przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy. • Absolwenci skutecznie komunikuje się z zespołem pracując nad przekonaniami i emocjami. Promuje odpowiedzialność społeczną i środowiskową w swoich zespołach oraz nadzoruje dbałość o środowisko pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje i realizuje strategie rozwiązywania konfliktów, planuje strategie twórczego rozwiązywania problemów, projektuje programy społeczne zgodne z zasadami ESGUczestnik ocenia poziom odporności psychicznej swojego zespołu oraz planuje działania mające na celu jej wzmocnienie Uczestnik definiuje zasady skutecznej komunikacji charakteryzuje zasady odpowiedzialności społecznej oraz środowiskowej w codziennej pracy zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
1. |
Wstęp do psychologii zdrowia i rozwoju |
3 |
1 |
1 |
2. |
Zdrowie psychiczne - współczesne zagrożenia i możliwości wzmacniania |
4 |
2 |
2 |
3. |
Podejście salutogenetyczne i jego znaczenie dla psychologii zdrowia |
5 |
5 |
1 |
4. |
Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka |
3 |
7 |
2 |
5. |
Doskonalenie kompetencji zgodnych z założeniami psychologii pozytywnej |
4 |
16 |
3 |
6. |
Wymiary budowania odporności psychicznej i rezyliencji |
3 |
2 |
2 |
7. |
Inteligencja emocjonalna i jej kształtowanie |
3 |
2 |
2 |
8. |
Interwencje psychologiczne w kontekście wzmacniania zdrowia |
4 |
6 |
2 |
9. |
Dbałość o dobrostan psychiczny jako narzędzie profilaktyki wypalenia zawodowego |
1 |
9 |
2 |
10. |
Wellbeing w organizacji |
2 |
18 |
3 |
11. |
Zarządzanie sprzyjające zdrowiu i wydajności pracowników |
4 |
6 |
2 |
12. |
Zarządzanie zmianą i kryzysem |
8 |
2 |
2 |
13. |
Relacje interpersonalne i sztuka rozwiązywania konfliktów |
4 |
6 |
2 |
14. |
Skuteczne rozwiązywanie konfliktów w organizacji warunkiem budowania kultury organizacyjnej |
4 |
6 |
2 |
15. |
Coaching zdrowia |
10 |
10 |
2 |
19. |
Zrównoważony rozwój i ochrona środowiska; Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju; ESG obszar społeczny; Zrównoważone łańcuchy dostaw |
5 |
5 |
3 |
20. |
Environment; Systemy i przepisy zarządzania środowiskowego i ochrony środowiska; ESG obszar ładu korporacyjnego; Dobre praktyki z zakresu ochrony środowiska |
5 |
5 |
3 |
Razem: |
72 |
108 |
36 |
Liczba godzin - 180
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
W trakcie zajęć wykorzystywane będą następujące techniki: i metody: ćwiczenia w grupach, rozmowa na żywo, chat, test wykonywane za pomocą narzędzi cyfrowych, testy teoretycze zamknięte (jedno lub wielokrotnego wyboru, testy otwarte, współdzielenie ekranu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Warsztaty komunikacji interpersonalnej i budowania zespołu. Zajęcia wstępne | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 04:50 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Wprowadzenie do psychologii zdrowia i rozwoju- zdrowie psychiczne- współczesne zagrożenia i możliwości wzmacniania | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Wprowadzenie do psychologii zdrowia i rozwoju- zdrowie psychiczne- współczesne zagrożenia i możliwości wzmacniania | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Wymiary budowania odporności psychicznej i rezyliencji. Inteligencja emocjonalna i jej kształtowanie | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Interwencje psychologiczne w kontekście wzmacniania zdrowia | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Doskonalenie kompetencji zgodnych z założeniami psychologii pozytywnej | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Doskonalenie kompetencji zgodnych z założeniami psychologii pozytywnej | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Dbałość o dobrostan psychiczny pracowników jako narzędzie profilaktyki wypalenia zawodowego w organizacji. | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Król
W ostatnich 5 latach zdobyła szerokie doświadczenie w pracy z organizacjami, wprowadzając narzędziowy coaching, który wspiera rozwój zasobów ludzkich oraz poprawia efektywność osobistą i zawodową pracowników.
Obecnie pełni funkcję dyrektora ds. rozwoju w Akademii Bliżej oraz koordynatora Centrum Psychoedukacji i Coachingu Ośrodka Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe w obszarach autoprezentacji, zarządzania, budowania zespołów, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, mediacji oraz negocjacji. Szczególny nacisk kładzie na radzenie sobie ze stresem, wzmacnianie inteligencji emocjonalnej, zarządzanie czasem oraz wdrażanie praktyk z zakresu zdrowia psychicznego i dobrostanu. Jej praktyczne podejście bazuje na wieloletnim doświadczeniu w zarządzaniu i pracy jako przedsiębiorca, co pozwala jej efektywnie przekładać teorię na umiejętności praktyczne.
Roman Cieśla
W ostatnich 5 latach prowadził liczne projekty doradcze, szkolenia oraz sesje coachingowe dla firm z sektora MISP i korporacyjnego. Pracował dla przedsiębiorstw z różnych branż m.in. FMCG, TSL, finanse i bankowość, produkcja, przemysł ciężkie, IT, budowlanej, usługowej, medycznej, e-commerce oraz sektora administracji publicznej. Zarządza projektami Akademii Bliżej
Jego obszary specjalizacji to zarządzanie, rozwiązywanie konfliktów, budowanie zespołów, mediacje, negocjacje, sprzedaż, obsługa klienta oraz podnoszenie efektywności osobistej. Posiada certyfikaty Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching oraz testu MTQ48 w zakresie badania odporności psychicznej. Roman Cieśla szczególnie koncentruje się na coachingu menedżerskim i zespołowym, a także mediacjach transformatywnych, pomagając organizacjom w rozwiązywaniu konfliktów oraz poprawie współpracy i efektywności zespołowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęc po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
Czas trwania: 2 semestry
Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele
Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
•Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h