WEBMASTER - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH ZAKOŃCZONY WYKONANIEM WŁASNEJ STRONY WWW (PORTFOLIO). HTML - CSS - JAVASCRIPT. WORDPRESS. PODSTAWY POZYCJONOWANIA STRON - SEO (możliwy także kurs dla 1 osoby z programem nauki dostosowanym do indywidualnych potrzeb uczestniczki/ka oraz z elastycznym czasem pracy).
WEBMASTER - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH ZAKOŃCZONY WYKONANIEM WŁASNEJ STRONY WWW (PORTFOLIO). HTML - CSS - JAVASCRIPT. WORDPRESS. PODSTAWY POZYCJONOWANIA STRON - SEO (możliwy także kurs dla 1 osoby z programem nauki dostosowanym do indywidualnych potrzeb uczestniczki/ka oraz z elastycznym czasem pracy).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób początkujących, które wcześniej nie miały nic wspólnego z informatyką w zakresie omawianych tematów i pragną samodzielnie wykonać swoją stronę internetową.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji16-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po odbytym kursie uczestnik/czka będzie umiał/a samodzielnie wykonać stronę internetową opartą o CMS Wordpress; zainstalować ją na serwerze oraz dokonać niezbędnych ustawień i modyfikacji, aby dostosować tego CMS`a do własnych potrzeb. Będzie znał/a podstawy języka HTML oraz CSS oraz Javascript. Uczestnik/czka pozna także podstawy pozycjonowania stron internetowych (SEO).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:• Zna podstawy języka HTML i CSS. • Posiada podstawową wiedzę na temat języka JavaScript, w tym jego składni, typów danych, operatorów, funkcji, tablic, pętli, obsługi zdarzeń. • Zna podstawowe ustawienia CMS`a Wordpress`a i serwera (hosting). • Posiada widzę z zakresu pozycjonowania stron internetowych (SEO). • Zna podstawowe pojęcia związane z grafiką komputerową. Umiejętności: • Potrafi zainstalować i ustawić CMS Wordpress (strony www). • Umie dostosować grafikę do założeń koncepcyjnych strony www. • Potrafi zmienić podstawowe ustawienia serwera. • Korzysta z języka HTM, CSS i JavaScript do tworzenia i manipulowania elementami DOM. • Obsługuje zdarzenia myszy i klawiatury. • Pisze proste programy w języku JavaScript. Kompetencje: • Umie samodzielnie odszukać i zastosować w praktyce wszystkie ewentualne zmiany w zakresie CMS Wordpress (budowa stron www). • Efektywnie rozwiązuje problemy programistyczne. • Umie samodzielnie uczyć się i rozwijać swoje umiejętności programowania w języku JavaScript. • Zna znaczenie pozycjonowania stron internetowych • Umie korzystać z dostępnych zasobów edukacyjnych, aby poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w zakresie programu kursu. | Kryteria weryfikacji Poprawna odpowiedź na 80% pytań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykonanie w pełni funkcjonalnej i responsywnej strony www. Dokonanie podstawowej modyfikacji strony w zakresie pozycjonowania (SEO). | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dokładny harmonogram (następna zakładka) szkolenia będzie dostosowany do preferencji uczestnika.
Usługa liczona w godzinach lekcyjnych (45 min.).
I. PODSTAWY KODU HTML - HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE.
1. Podstawowe pojecie. Czym jest HTML ?
2. Struktura dokumentu HTML.
3. Margin, border, padding, position - określanie położenia elementów na stronie.
4. Kotwice i odnośniki.
5. Najpopularniejsze komendy.
II. JĘZYK CSS - CASCADING STYLE SHEETS.
1. CSS - podstawowe pojęcia.
2. Dziedziczenie wartości ("rodzic", "dziecko").
3. CSS w kodzie HTML. Styl lokalny (line) oraz wewnętrzne arkusze stylów.
4. Zewnętrzne arkusze stylów. Instalacja (podłączenie) pliku CSS.
5. Klasy i pseudo klasy w CSS.
6. Kolory w CSS (kolory w notacji heksadecymalnej, kolory RGB)
7. Użycie narzędzia Firebug w przeglądarce firefox.
8. Animacje w CSS.
9. Wybrane komendy styli CSS.
10. Modyfikacje własnego szablonu strony www w oparciu o CSS.
III. KOD JAVASCRIPT NA TLE INNYCH JĘZYKÓW PROGRAMOWANIA. PODSTAWOWE INFORMACJE.
1. Informacje wstępne.
2. Edytory.
3. Osadzenie kodu w HTML.
4. Komentarze w JavaScript.
IV. JAVASCRIPT – SKŁADNIA JĘZYKA I PODSTAWOWE KOMENDY.
1. Zmienne i stałe.
2. Operator przypisania.
3. Operacje na liczbach.
4. Inkrementacja.
5. Dekrementacja.
6. Konkatenacja.
7. Wyprowadzanie zmiennych na ekran
8. Instrukcje warunkowe.
• Instrukcja if.
• Instrukcja if else
9. Operatory relacyjne
10. Operatory logiczne.
13. Tablice. Metody tworzenia i operacje na nich.
• Metoda push
• Metoda pop
• Metoda shift
• Metoda splice
• Metoda slice
• Metoda fill.
• Metoda map
• Metoda filter
14. Funkcje:
• Funkcja z parametrem.
• Funkcja anonimowa.
• Funkcja strzałkowa (ES6 – rok 2015).
• Sposoby wywołania funkcji.
15. Pętle:
• Pętla for.
• Pętla while.
• Pętla do while.
18. Metody – sposób przetwarzania obiektów.
20. Animacje w JavaScript.
21. Zdarzenia i ich przetwarzanie:
• Click
• Scroll.
• Onmouseover.
• Onmouseout.
22. Okienka.
23. Formularze i ich walidacja.
24. ES6 – zmiany w prowadzone w roku 2015:
• Class`y
• Let i const
V. PRAKTYCZNA PRACA Z KODEM. ANALIZA I TWORZENIE PROSTYCH PROGRAMÓW Z TRENEREM.
1. Stoper.
2. Zegar.
3. Obliczanie pól figur geometrycznych.
4. Kostka do gry.
5. Sumowanie liczb z formularza.
6. Test na Refleks
7. Zmiana koloru czcionki w tekście.
8. Animacje w JavaScript.
VI. WYKORZYSTANIE JĘZYKA JAVASCRIPT NA STRONIE WWW. BIBLIOTEKA JQUERY
VII. HOSTING.
1. Podstawowe pojęcia. Jaki hosting wybrać ?
2. Zakładanie konta hostingowego. Tworzenie katalogów.
3. Omówienie przykładowego menu hosta.
4. Co to jest domena i subdomena ?
5. Wybór domeny i jej przekierowanie.
6. Co to jest protokół http ?
7. Połączenie szyfrowane - protokół https.
8. Łączenie się z hostem poprzez protokół FTP.
9. Założenie bazy MySql.
VIII. GRAFIKA KOMPUTEROWA.
1. Grafika komputerowa - podstawowe pojęcia.
2. Grafika rastrowa i wektorowa.
3. Podstawowe formaty graficzne grafiki rastrowej.
4. Stworzenie własnego logo przy użyciu darmowych programów.
5. Obróbka graficzna zdjęć.
6. Wstawianie grafiki na stronę.
7. Pokazy slajdów - slider`y
IX. WORDPRESS - CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (CMS).
1.Instalacja "czystego" Wordpressa i podpięcie bazy MySql.
2. Podstawowe ustawienia.
3. Co to jest motyw oraz jego konfiguracja ?
4. Dodawanie podstron.
5. Instalacja niezbędnych wtyczek.
6. Praca z edytorem tekstu.
7. Grafika w Wordpress.
8. Elementor - narzędzie usprawniające pracę z Wordpressem.
9. Konfiguracja menu.
10. Aktualizacje Wordpress`a i wtyczek.
11. Wykonanie pełnego backup`u strony.
12. Naprawa błędów na stronie.
X. POZYCJONOWANIE STRONY - "NATURALNE" WYNIKI WYSZUKIWANIA (SEO - SEARCH ENGINE OPTIMIZATION).
1. SEO - pojęcia podstawowe.
2. Ustalenie meta tagów oraz nagłówków.
3. Wybranie słów kluczowych.
4. Omówienie czynników mających wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
5. Optymalizacja strony pod SEO.
6. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
7. Co to jest Sitemapa ? Wykonanie Sitemapy.
8. Zaindeksowanie strony do wyszukiwarki Google.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 800,00 PLN
- Koszt usługi netto4 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto120,00 PLN
- Koszt godziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Bargiel
Posiada 13 letnie doświadczenie w szkoleniach z obszaru IT, twórca programów szkoleniowych, tworzy autorskie materiały szkoleniowe oparte o gotowe szablony symulacji działania kodu danego języka programowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe formie elektronicznej zawierają:
- Plik pdf zawierający opis prezentowanych zagadnień.
- Prezentacja treści merytorycznej kursu w programie PowerPoint.
- Skrypty języka JavaScript w zakresie komend i funkcjonalności, służące do praktycznej nauki kodu programowania.
- Skrypty języka JavaScript w zakresie działania określonych programów - praktyczna nauka pisania kodu.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne odnośnie uczestnika kursu:
- Podstawowa znajomość obsługi komputera.
- Podstawowa znajomość obsługi dowolnego edytora tekstu.
Wymagania wstępne. Walidacja spełnienia tego kryterium będzie polegać na rozmowie kwalifikacyjnej z uczestniczką/kiem kursu sprawdzającej umiejętności odnośnie podstawowej znajomości obsługi komputera oraz edytora tekstu.
Informacje dodatkowe
Jako trener szkoleń z zakresu IT staram się za każdym razem być bardzo dobrze przygotowanym. Opracowuję także programy kursów w ten sposób, aby były one jak najbardziej efektywne, jeśli chodzi o tempo przyswajania wiedzy przez uczestników kursów. Z moich szkoleń otrzymuje najwyższe oceny, co mnie bardzo cieszy a zarazem motywuje do jeszcze większej pracy. Mam także drugą firmę, w której zajmuję się organizacją szkoleń wyjazdowych dla księgowych. Odnośnie tych szkoleń zatrudniam trenerów. Te szkolenia są także oceniane przez Klientów, ale oceniane są także inne elementy, np. hotele, w których organizuję te szkolenia. Mimo, że ze szkoleń z IT, które prowadzę osobiście mam najwyższe oceny, średnia moich ocen ogółem wynosi 4,4, co wynika z faktu, iż część moich Klientów ocenia także inne elementy np. hotele. Niestety w Bazie Usług Rozwojowych nie mogę rozdzielić ocen, które otrzymuję za osobiste prowadzenie szkoleń z zakresu IT od tych szkoleń, w których jestem tylko organizatorem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs będzie przeprowadzany w formie zdalnej na żywo (video i audio) na platformie ClickMeeting.
Wymagania sprzętowe:
- Stabilny dostęp do Internetu.
- Prędkość łącza (pobieranie/przesyłanie) - min. 2 Mbps.
- Komputer z systemem Windows (7,8,10,11) wyposażony w kamerkę internetową i mikrofon.
- Przeglądarka internetowa.