Akcja Bilans 2024
Akcja Bilans 2024
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Właściciel i pracownik biura rachunkowego
- Główny księgowy
- Pracownik działu finansowego
- Pracowniki działu księgowości, czy działu podatkowego
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą
- Biegły rewident
- Osoba wykorzystującą wiedzę z zakresu podatków oraz rachunkowości
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego bilansowego i podatkowego zamknięcia roku. Zdobywając nową wiedzę oraz uporządkowując dotychczasową, uczestnik będzie gotowy do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków związanych z rozliczeniami podatkowymi. Będzie umiał stosować przepisy w praktyce, a dzięki ugruntowaniu wiedzy teoretycznej, w sposób pewny i zdecydowany będzie podejmował zadania praktycznego ich stosowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje przepisy i zamyka rok w ujęciu podatkowym. | Kryteria weryfikacji - zamyka bilansowy i podatkowy rok obrotowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zamyka bilansowy i podatkowy rok obrotowy | Kryteria weryfikacji - definiuje przepisy i zamyka rok w ujęciu podatkowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia jak prawidłowo zachowywać się w różnych sytuacjach w pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji - pracuje ze świadomością poziomu swojej wiedzy i umiejętności,- definiuje swoje potrzeby w zakresie samokształcenia - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat 1 – Rachunkowość.
- Wprowadzenie.
- Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
- Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.
- Elementy sprawozdania finansowego.
- Forma sprawozdania finansowego.
- Najnowsze zmiany w ustawie o rachunkowości oraz krajowych standardach rachunkowości.
- Uproszczenia przy prowadzeniu ksiąg i sporządzaniu sprawozdania finansowego.
- Weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14 "Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności".
- Harmonogram zamknięcia roku.
- Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego.
- Bilans.
- Rachunek zysków i strat - nowe stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości
w sprawie wykazywania działalności przewidzianej do zaprzestania lub zaprzestanej. - Zestawienie zmian w kapitale własnym.
- Rachunek przepływów pieniężnych.
- Metoda bezpośrednia, a praktyczne jej wykorzystanie.
- Sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej według metody pośredniej.
- Metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1 – rozbudowany przykład praktyczny.
- Informacja dodatkowa – jak sporządzić ją w sposób kompletny?
- Sprawozdanie z działalności – jakie informacje należy ujawnić, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz Krajowym Standardem Rachunkowości nr 9 „Sprawozdanie z działalności”?
- Zagadnienia szczegółowe.
- Zdarzenia po dacie bilansu w świetle Krajowego Standardu Rachunkowości nr 7.
- Ujmowanie przychodów zgodnie z nowym Krajowym Standardem Rachunkowości nr 15 „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów”.
- Zasady ustalania i ujmowania przychodów ze sprzedaży dóbr.
- Umowy sprzedaży zawarte na szczególnych warunkach.
- Pośrednictwo.
- Sprzedaż komisowa.
- Sprzedaż warunkowa.
- Sprzedaż ze wstrzymaną dostawą.
- Sprzedaż promocyjna.
- Przychody z tytułu ponadstandardowej gwarancji.
- Zmniejszenia przychodów.
- Pomniejszenie przychodów o zwroty.
- Sprzedaż wysyłkowa.
- Rabaty i opusty.
- Dodatkowe ustalenia umów sprzedaży.
- Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji.
- Spis z natury.
- Potwierdzenie sald.
- W drodze weryfikacji.
- Rozliczenie i ujęcie w księgach różnic inwentaryzacyjnych.
- Pytania i dyskusja.
Temat 2 - Zamknięcie roku podatkowego – podatek dochodowy (wykład i zajęcia praktyczne).
Część 1 – Część teoretyczna.
- Rozliczenie przychodów na przełomie roku w ujęciu bilansowym i podatkowym.
- Moment powstania obowiązku podatkowego w CIT.
- Zapłata z góry za usługi realizowane po zakończeniu roku.
- Refakturowane media.
- Niezapłacone odsetki.
- Dotacja na nabyty środek trwały.
- Usługi ciągłe na przełomie roku.
- Aktualizacja wyceny środka trwałego i wzrost jego wartości.
- Otrzymane nieodpłatne świadczenia.
- Rozliczenie kosztów na przełomie roku w ujęciu bilansowym i podatkowym.
- Leasing operacyjny traktowany w księgach jako finansowy.
- Niezapłacone odsetki.
- Amortyzacja – różnice, amortyzacja degresywna, jednorazowe odpisy u małego i dużego podatnika.
- Amortyzacja i sprzedaż samochodu osobowego o wartości 300 000 zł.
- Opłata z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania gruntu w prawo własności.
- Korekta wstępna na zakończenie roku w związku z przejściem na CIT Estoński z nowym rokiem podatkowym.
- Różnice w bilansowym i podatkowym rozliczaniu różnic kursowych.
- Zastosowanie funduszu inwestycyjnego (fundusz niemiecki) w połączeniu z hipotetycznymi odsetkami.
- Różnice w rozliczaniu dywidendy otrzymanej z zagranicy, a otrzymanej od polskiej spółki.
Część 2 – Część praktyczna.
- Praktyczne rozliczenie zeznania rocznego CIT-8.
- Właściwe podzielenie przychodów na kapitałowe zyski i inne źródła przychodów.
- Ustalenie, które z przedstawionych propozycji będą ujęte do zeznania rocznego CIT-8.
- Korekta podstawy opodatkowania w kontekście „ulgi na złe długi”.
- Ujęcie (bądź nieujmowanie) przychodów z tytułu m.in.:
- zbycia składników majątkowych firmy,
- otrzymanych odszkodowań,
- uzyskania nieodpłatnych świadczeń,
- spłaty zobowiązań niepieniężnych w formie rzeczowej,
- objęcia udziałów w zamian za wkład niepieniężny,
- umorzenia lub przedawnienia zobowiązania podatkowego,
- korekty dokonanej zgodnie z ustawą VAT, powodującą zwiększenie podatku naliczonego do odliczenia (np. przy sprzedaży samochodu w czasie trwania tzw. okresu korekty),
- otrzymania majątku z tytułu wystąpienia lub likwidacji spółki osobowej.
- Porównanie rozliczenia w kosztach nieściągalnych wierzytelności (art. 16 ust. 1 pkt. 25 u.p.d.o.p.), odpisu aktualizacyjnego (art. 16 ust. 1 pkt. 26a u.p.d.o.p.), a zastosowanie ulgi za złe długi.
Temat 3 - Zamknięcie roku 2024 w VAT – podsumowanie obowiązków oraz zmian.
- Zamknięcie roku w podatku VAT – ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego, zmiany SLIM VAT 3.
- Dlaczego podatek VAT jest w pewnym sensie również podatkiem rocznym? Wpływ korekty VAT na rozliczenie w podatku dochodowym.
- Zasady ustalania proporcji - zmiany SLIM VAT 3.
- Jakie transakcje bierzemy pod uwagę przy obliczaniu współczynnika proporcji?
- Zaokrąglanie wskaźnika proporcji.
- Proporcja ustalana z naczelnikiem urzędu skarbowego.
- Korekta roczna podatku naliczonego:
- sposób ujęcia,
- praktyczne przykłady.
- Korekta podatku naliczonego związana ze zmianą przeznaczenia środka trwałego, w tym korekta VAT naliczonego przy sprzedaży samochodu na wybranych przykładach.
- Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu.
- Kiedy podatek należny będzie mógł być kosztem podatkowym?
- Kiedy podatek naliczony będzie mógł być kosztem? Uwaga na transakcje zagraniczne z UE i spoza UE – podejście organów podatkowych.
- Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku.
- Opodatkowanie VAT niektórych wybranych świadczeń na potrzeby reprezentacji i reklamy – przekazanie kontrahentom „koszy prezentowych”, prezentu świątecznego w postaci butelki wina, gadżety reklamowe, przyjęcie świąteczne, wystrój firmy, czy imprezy integracyjno-promocyjne.
- Działalność socjalna i inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników – imprezy świąteczne, prezenty, bony i talony.
- Praktyczna checklista obowiązków podatnika VAT - czy pamiętasz m.in. o:
- uldze na złe długi,
- oznaczeniach GTU i procedurach w JPK,
- oznaczeniach MPP na fakturach,
- białej liście podatników VAT,
- preproporcji VAT,
- opodatkowaniu bonów i talonów.
- Przegląd wybranych interpretacji i orzeczeń sądów administracyjnych oraz TSUE w zakresie podatku VAT.
Wymagania wstępne dla uczestników kształcenia: Minimum podstawowa wiedza z zakresu podatków
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Taką chęć mogą zgłaszać na bieżąco poprzez kliknięcie ikonki „dłoń”. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Rachunkowość. | Prowadzący Anna Żurek | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Zamknięcie roku podatkowego – podatek dochodowy (wykład i zajęcia praktyczne). | Prowadzący Sobiesław Szefer | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Zamknięcie roku 2024 w VAT – podsumowanie obowiązków oraz zmian. | Prowadzący Andrzej Malenta | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto101,82 PLN
- Koszt osobogodziny netto82,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Żurek
Sobiesław Szefer
Andrzej Malenta
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie PDF, przygotowany przez prowadzących:
- skrypt
- dostęp do nagrania szkolenia na okres 21 dni.
Warunki uczestnictwa
Minimum podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa podatkowego.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Do współpracy zaprosiliśmy najlepszych ekspertów. Jeśli chcesz by Twoja praca w przyszłości była o wiele prostsza, łatwiejsza i przyjemniejsza, pomożemy Ci w tym. Zapraszamy Cię serdecznie na nasz kurs.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie bedzie prowadzone za pośrednictwem Platformy ClickMeeting.
Szkolenia na ClickMeeting nie wymagają instalowania żadnego programu, są transmitowane przez przeglądarkę. Bardzo ważne jest, żeby była ona zaktualizowana do najnowszej wersji (jeśli nie będzie aktualna, podczas testu nie pojawi się zielony “✓”). W razie potrzeby istnieje też możliwość pobrania aplikacji mobilnej i uczestniczenia w szkoleniu poprzez smartfon lub tablet.
Wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps.
Konieczne jest posiadanie kamerki internetowej, umożliwiającej przeprowadzenie monitoringu realizacji usług szkoleniowych.
Najbezpieczniejszą opcją jest połączenie internetowe za pomocą kabla sieciowego. Gdy nie ma takiej możliwości i pozostaje korzystanie z WiFi, warto na czas szkolenia umieścić komputer jak najbliżej routera i zadbać, aby inni użytkownicy tej samej sieci WiFi ograniczyli w tym czasie aktywności mocno obciążające sieć (np. oglądanie filmów, rozmowy wideo lub pobieranie dużych plików). Jeśli jest taka możliwość zachęcamy do przetestowania połączenia w domu oraz miejscu pracy i uczestniczenia w szkoleniu z tego miejsca, w którym będzie lepszy Internet.
Jak dołączyć do spotkania: https://youtu.be/ZFWhNh2KHro, https://knowledge.clickmeeting.com/pl/infographic/jak-dolaczyc-do-wydarzenia-instrukcja-dla-uczestnika/
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.