Warsztat dla trenerów wewnętrznych "Jak celnie przekazywać wiedzę pracownikom"
Warsztat dla trenerów wewnętrznych "Jak celnie przekazywać wiedzę pracownikom"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / PR
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest:
-
Przedsiębiorcom i właścicielom firm, którzy chcą zwiększyć efektywność swojego biznesu i wprowadzać nowoczesne rozwiązania.
-
Menedżerom i kierownikom średniego oraz wyższego szczebla, odpowiedzialnym za rozwój sprzedaży, zarządzanie zespołem oraz strategię firmy.
-
Pracownikom działów sprzedaży, marketingu, zasobów ludzkich i innowacji, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności i podnosić efektywność swoich działań.
-
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do samodzielnego działania w zakresie projektowania, budowania i przeprowadzania szkolenia oraz cyklu szkoleń poprzez kompleksowe korzystanie z wiedzy, umiejętności i znajomości tworzenia narzędzi oraz technik mających na celu tworzenie skutecznych szkoleń przeprowadzanych w firmie. Dodatkowo Uczestnicy doskonalą umiejętności komunikacji, prezentacji, świadomego wpływu na innych ludzi, doskonaląc je, aby szkolenia były efektywne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą różnych technik i narzędzi rozwoju i szkoleń w pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia różne kompetencje pracowników służące do budowania przewagi konkurencyjnej, Zna znaczenie rozwoju i szkolenia w działaniu firmy,Ma świadomość cech skutecznego trenera i umie się ocenić w tym obszarze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą budowy i realizacji szkoleniabądź cyklu szkoleń dla pracowników w danym obszarzemerytorycznym | Kryteria weryfikacji Rozumie i stosuje cykl uczenia się osób dorosłych, Zna zasady tworzenia cyklu szkoleń, Zna i stosuje narzędzia i techniki uczenia się i zapamiętywania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą teoretyczną oraz wiedzą praktyczną w zakresie projektowania szkolenia tj. budowania celów, użycia technik szkoleniowych oraz planowania struktury szkolenia | Kryteria weryfikacji Zna techniki stosowanie w trakcie szkoleń, Umie dobrać techniki szkoleniowe do tematu i grupy, Umie zbudować szkolenie pod zlecenie klienta wewnętrznego | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie sposobów podania orazaktywności szkoleniowych | Kryteria weryfikacji Zna i stosuje zasady prezentacji, Wykorzystuje różne formy aktywizacji uczestników szkolenia, Potrafi zbudować narzędzie szkoleniowe dostosowane do potrzeb grupy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie wpływu interpersonalnegona uczestników szkolenia | Kryteria weryfikacji Zna i eliminuje bariery w kontaktach międzyludzkich, Zna i stosuje mechanizmy wpływu społecznego stosownie do określonej grupy. Umie rozpoznać i wyodrębnić liderów nieformalnych grup. Zna i umie stosować informację zwrotną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiedni styl komunikacji spójnej werbalnie iniewerbalnie | Kryteria weryfikacji Zna i stosuje techniki sytuacyjne wynikające ze stylów komunikacyjnych na szkoleniu | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Rozwiązuje konflikty | Kryteria weryfikacji Zna i stosuje sposoby reakcji w sytuacjach konfliktowych na szkoleniu, Wie i reaguje za pomocą określonych narzędzi stosownie do sytuacji trudnej na szkoleniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje zadania oraz formułuje i rozwiązuje problemy zwykorzystaniem nowej wiedzy | Kryteria weryfikacji Umie zaproponować przeorientowanie celu i zakresu szkolenia, aby lepiej dobrać szkolenie do grupy docelowej. Umie dokonać podziału na podgrupy działające na szkoleniu według zasad aktywizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie planuje proces własnego uczenia się przez całeżycie, tzw. Lifelong learning | Kryteria weryfikacji Zna koszt realizowania funkcji trenera wewnętrznego odnośnie realizacji celów zawodowych i osobistych | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Znaczenie szkoleń
• Kompetencje pracowników i perfekcja działania – jeden z podstawowych elementów kluczowej przewagi konkurencyjnej
• Rozwój i szkolenie jako trwały element pracy
• Cechy dobrego Trenera (kompetencja, komunikatywność, zdolność przekonywania, empatia, kreatywność)
II. Na co zwracać uwagę przy tworzeniu szkolenia
• Zróżnicowanie sposobów przyswajania wiedzy
• Specyfika szkolenia dorosłych
• Charakterystyka cyklu szkoleniowego
• Elementy psychologii uczenia się i funkcjonowanie mechanizmów pamięci
III. Techniki szkolenia (180 min)
1. Definiowanie celów rozwojowych w obszarze wiedzy, umiejętności i postaw
2. Wybór metod szkoleniowych – omówienie i rekomendacja
• Miniwykład
• Case study
• Ćwiczenia indywidualne i grupowe
• Gry szkoleniowe
• Scenki
• Dyskusje moderowane
• Kwestionariusze i inne
3. Planowanie struktury szkolenia – grupowanie, pozycjonowanie i kolejność treści przekazywanych uczestnikom
IV. Narzędzia przekazu
• Prezentacje i materiały
• Jak je tworzyć – o czym musimy pamiętać, żeby były czytelne i łatwo przyswajalne
• Jak efektywnie przekazywać
• Interaktywna prezentacja
• Różne formy aktywizacji uczestników
• Pytania
• Ćwiczenia
• Quizy
Przygotowanie różnych aktywności szkoleniowych dla realizacji wybranych procesów organizacyjnych
• Onboardingu
• Instruktaży stanowiskowych
• Wsparcia on-the-job podległych pracowników
• Instruktaży zadaniowych
V. Psychologiczne podstawy kontaktów interpersonalnych
• Percepcja w kontaktach międzyludzkich – perspektywa Trenera i punkt widzenia słuchacza
• Psychologiczne bariery w kontaktach interpersonalnych i ich eliminowanie
• Psychologiczne podstawy funkcji Trenera Wewnętrznego
• Mechanizmy wpływu społecznego i proces zmiany postaw indywidualnych i grupowych
• Sprzężenie zwrotne (feedback – informacja zwrotna) jako podstawa realizacji funkcji Trenera Wewnętrznego
• Psychologiczne źródła potencjalnych porażek Trenera Wewnętrznego
VI. Prowadzenie zajęć
1. Fazy rozwoju grupy i role grupowe
• Utrzymywanie pozytywnego nastawienia i koncentracji – budowanie klimatu
• Trudne zachowania uczestników – postępowanie wobec oporu w grupie, radzenie sobie z trudnymi emocjami
• Autoprezentacja Trenera i jej wpływ na przekaz szkoleniowy
• Mowa ciała, praca głosem
• Panowanie nad stresem
• Jak zdobyć zaufanie grupy?
• Treści w przekazie „sali szkoleniowej” (wyświetlone -> przeczytane -> omówione -> przyswojone)
2. Trudności na szkoleniu – jak im zapobiegać i jak je neutralizować
• Mała aktywność uczestników
• Niezdyscyplinowana grupa
• Zbyt duża ilość pytań
• Problemy techniczne
• Sytuacja kryzysowe
• Udzielanie instrukcji do zadań i moderowanie dyskusji
• Sposoby angażowania/aktywizowania uczestników
• Zarządzanie czasem na szkoleniach
• Dynamika grupy a plan szkolenia – co zrobić kiedy założenia rozmijają się z możliwościami
• Korzystanie z marginesów czasowych
VII. Podsumowanie warsztatu
ZKK – zaczynam, kończę, kontynuuję – wnioski z zajęć Wnioski odnośnie działań osobistych Wnioski odnośnie działań zespołowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Omówienie celów szkolenia, wprowadzenie | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Narzędzia przekazu | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Znaczenie szkoleń | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Na co zwracać uwagę przy tworzeniu szkolenia | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Techniki szkolenia | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Psychologiczne podstawy kontaktów interpersonalnych | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Techniki szkolenia cz.2 | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Prowadzenie zajęć - fazy, grupy, mowa ciała | Prowadzący Izabella Gielnicka | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto922,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto65,89 PLN
- Koszt osobogodziny netto53,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Izabella Gielnicka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody szkoleniowe:
-
Wykłady interaktywne
-
Studia przypadków (case studies)
-
Warsztaty praktyczne
-
Ćwiczenia grupowe
-
Symulacje i scenariusze
-
Dyskusje i sesje Q&A
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi