Praktyczne szkolenie z zarządzania projektami z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych Revas
Praktyczne szkolenie z zarządzania projektami z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych Revas
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy różnych szczebli, którzy chcą nabyć lub zwiększyć kompetencje z zakresu zarządzania projektami. Szkolenie jest skierowane do osób, które nie mają, lub mają niewielkie doświadczenie w obszarze zarządzania projektami.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem ogólnym szkolenia jest zwiększania wiedzy ekonomicznej i umożliwienie uczestnikom nabywania doświadczeń bliskich rzeczywistości w zakresie zarządzania projektami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy poszerzają wiedzę ekonomiczną w zakresie: planowania harmonogramu projektu, przydzielania pracowników do projektu, planowania budżetu, projektowania relacji z interesariuszami, planowania strategii zarządzania ryzykiem. Uczestnicy poprzez analizę wyników zaplanowanych i niezaplanowanych zdarzeń rynkowych oraz podejmowanie decyzji menedżerskich w zespołach nabywają umiejętności i kluczowe kompetencje w zakresie: · inicjatywność i przedsiębiorczość - planowanie i wcielanie w życie strategii zarządzania projektami, ocena i podejmowanie ryzyka, rozwiązywanie problemów, a także ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie zarządzania projektami często pomagająca uczestnikowi odpowiedzieć na pytanie czy ma predyspozycje do zarządzania projektami, · umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji – analizując wyniki (w tym kilka rodzajów wskaźników oceny postępu projektu) uczestnicy uczą się analizy danych, oddzielania informacji ważnych od nieistotnych, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy otrzymują po każdej rundzie decyzyjnej zwrot informacji z rynku. Symulacja udostępnia wyniki w formie rankingu. Zespoły widzą efekty swoich decyzji i na podstawie wyników, z pomocą Trenera usprawniają swoje strategie. Ponadto, po każdej rundzie decyzyjnej uczestnicy otrzymują skrócony raport kompetencji (planowanie, zakres, harmonogram, finanse, ryzyko, interesariusze, orientacja na wynik, przestrzeganie zasad) oraz kluczowe wskaźniki projektu. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Ocena kompetencji uczestnika odbywa się w obszarach, które wybrano na podstawie uznanych metodyk zarządzania projektami, a zwłaszcza europejskiej metodyki IPMA International Project Management Association, opisanej w International Competence Baseline (ICB 4.0), będącej światowym standardem, który definiuje kompetencje wymagane od osób pracujących w dziedzinie zarządzania projektami, programami i portfelami. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się wyciągania na ich podstawie wniosków oraz wprowadzania działań naprawczych,· umiejętność pracy zespołowej – dzięki pracy w grupie uczestnicy muszą nieustannie ze sobą współpracować, komunikować swoje opinie, negocjować decyzje, dzielić się obowiązkami, · umiejętność myślenia matematycznego – wykorzystywania umiejętności matematycznych do rozwiązywania problemów biznesowych np. obliczenia wymaganej liczby roboczogodzin pracowników, zapotrzebowania na zasoby) · kompetencje społeczne i obywatelskie – negocjacje, radzenie sobie ze stresem, podejmowanie decyzji, praca pod presją czasu, asertywność. | Kryteria weryfikacji W modelu IPMA kompetencje kompetencje w obszarze zarządzania projektami podzielono na trzy obszary: Ludzie –osobiste i interpersonalne kompetencje, wymagane do skutecznego uczestniczenia w/lub kierowania projektem, programem lub portfelem; Praktyka – aspekty techniczne zarządzania projektami, programami lub portfelami; Perspektywa – kontekstowe umiejętności i wiedza, która ma pewnie prowadzić kierownika projektu w środowisku projektu, programu lub portfela. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki organizacyjne:
W ramach symulacji uczestnicy są podzieleni na 2-3 osobowe zespoły, które wcielają się w role projekt menedżerów i
podejmują realistyczne decyzje biznesowe. Każdy zespół powinien dysponować min. 1 komputerem z dostępem do Internetu. Symulacja oferuje 4 rodzaje projektów do wyboru (m.in. wprowadzenie nowego produktu na rynek, organizacja szkolenia).
Program szkolenia:
- Wprowadzenie (przywitanie uczestników, przedstawienie celu i programu szkolenia, wprowadzenie w tematykę zarządzania projektami, omówienie zasad, podział na grupy, zarejestrowanie do symulacji)
- Podejmowanie decyzji w symulatorze
a.Planowanie:
I. analiza sytuacji organizacyjnej w firmie (zapoznanie się z celem projektu, oczekiwaniami zarządu i zasadami zarządzania)
II. ustalenie harmonogramu działań wg schematu Gantta (przydział pracowników i zasobów do kamieni milowych projektu)
III. ustalenie strategii zarządzania ryzykiem oraz relacjami z interesariuszami
IV. zaplanowanie budżetu
b. Realizacja:
I. Po każdej rundzie uczestnicy otrzymują informacje o zdarzeniach losowych, które wystąpiły lub nie wystąpiły, i które miały lub nie miały wpływu na przebieg projektu; jeśli to konieczne wprowadzają plan naprawczy. Działania i efekty podlegają ocenie bazującej głównie na wskaźnikach czasu realizacji projektu oraz kosztu projektu.
3. Podsumowanie (ranking końcowy, omówienie wyników końcowych, omówienie wskaźników, rozdanie certyfikatów)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Wprowadzenie | Prowadzący Krzysztof Ciurka | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Planowanie | Prowadzący Krzysztof Ciurka | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja | Prowadzący Krzysztof Ciurka | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Podsumowanie | Prowadzący Krzysztof Ciurka | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Egzamin | Prowadzący Krzysztof Ciurka | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto246,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Ciurka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma dostęp do materiałów pomocniczych (m.in. filmy instruktażowe, instrukcje obsługi, słowniczek pojęć). Materiały są dostępne w różnych wersjach językowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami