Rehabilitacja dzieci i niemowląt w oparciu o terapię sensoryczną
Rehabilitacja dzieci i niemowląt w oparciu o terapię sensoryczną
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs kierowany jest do psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów, fizjoterapeutów (z tytułem licencjata lub magistra).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wprowadzenie do kursów uprawniających do prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - zna Arkusz Obserwacji Klinicznej | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - umie przeprowadzić analizę danych uzyskanych z wywiadu i arkuszy diagnostycznych – diagnoza badanych dzieci | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - zna podstawowe założenia i zasady terapii Integracji Sensorycznej | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - rozumie potrzebę dokształcania się i pogłębiania wiedzy w zakresie poszczególnych bloków tematycznych zrealizowanych w trakcie trwania szkolenia | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Teoria:
1. Rozwój ruchowy, obserwacja jakości ruchu pod kątem interpretacji SPD (Zaburzenia Przetwarzania Sensorycznego, dawniej zwanych zaburzeniami SI).
2. Zapoznanie i doskonalenie Arkusza Obserwacji Klinicznej.
3. Zapoznanie, doskonalenie i interpretacja prób orientacyjnych w oparciu o Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej (dla dzieci w normie intelektualnej, bez problemów neurologicznych).
Praktyka:
1. Analiza danych uzyskanych z wywiadu i arkuszy diagnostycznych – diagnoza badanych dzieci.
2. Analiza nagrań uczestników z wybranych zagadnień diagnozy SI – praca w grupach.
3. Prezentacja wybranych przypadków /obserwacja, plan terapii, terapia.
4. Obserwacja funkcjonowania sensomotorycznego dzieci poniżej 5 roku życia - interpretacja.
5. Planowanie terapii Integracji Sensorycznej dla wybranych dzieci – na podstawie uzyskanych informacji, posiadanych wyników zachowań sensomotorycznych, obserwacji klinicznej oraz prób orientacyjnych w oparciu o Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej.
6. Podstawowe założenia i zasady terapii Integracji Sensorycznej.
7. Specyfika diagnozy i terapii dziecka z obniżonym napięciem mięśniowym.
8. Udany kontakt i komunikacja w diagnozie i terapii.
9. Aspekty małej motoryki.
Praktyka + Teoria:
1. Warsztaty przedsionkowe (zajęcia praktyczne w grupach).
2. Reakcja adaptacyjna – podstawa rozwoju Integracji Sensorycznej.
3. Dysfunkcje układu przedsionkowo-proprioceptywnego – diagnoza i terapia.
4. Dysfunkcje zmysłu dotyku – diagnoza i terapia.
5. Dyspraksja – założenia terapii.
6. Pozostałe zaburzenia przetwarzania sensorycznego – podstawowe zasady postępowania terapeutycznego.
7. Stymulacja sensoryczna niemowląt z grupy ryzyka.
8. Podstawowa stymulacja sensomotoryczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
9. Zastosowanie metody Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci autystycznych.
10. Podstawowa stymulacja sensomotoryczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
11. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową – podstawowe zasady postępowania terapeutycznego.
12. Techniki hamowania i pobudzania ośrodkowego układu nerwowego.
13. Niebezpieczeństwo i objawy nadmiernej stymulacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto27,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto27,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej i elektronicznej.