Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym
Możliwość dofinansowania
Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym
Numer usługi 2024/07/05/10567/2210562
2 000,00 PLN
brutto
2 000,00 PLNnetto
6,45 PLNbrutto/h
6,45 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami są osoby, które chcą podjąć pracę jako opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym:
- posiadające co najmniej wykształcenie średnie
- nie posiadające kwalifikacji: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo wychowawczego
- nie posiadające co najmniej dwuletniego doświadczenia w pracy z dziećmi do lat 3.
Ponadto, opiekunem w żłobku lub klubie dziecięcym może być osoba, która:
- daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona
- wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd
- nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi310
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu prawidłowości rozwoju i sprawowania opieki nad dzieckiem do 3 roku życia, umożliwiającą im realizację funkcji opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - zna zasady sprawowania pełnej opieki nad dzieckiem w warunkach opieki instytucjonalnej i domowej | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - potrafi wykonywać zabiegi higieniczne i pielęgnacyjne | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - umie prowadzić zajęcia opiekuńczo-wychowawcze i edukacyjne, uwzględniające rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwe dla dzieci w wieku do lat 3, a takżeprowadzić zajęcia zabawowe z elementami edukacji, uwzględniające indywidualne potrzeby dziecka | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - umie budować pozytywne relacje z lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - rozumie potrzebę dokształcania się i pogłębiania wiedzy w zakresie poszczególnych bloków tematycznych zrealizowanych w trakcie trwania szkolenia | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak
Program
Program
I Moduł: Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki:
- uwarunkowania i etapy rozwoju jednostki w cyklu życia
- osiągnięcia rozwojowe na poszczególnych etapach – wspieranie rozwoju
- adaptacja jako rezultat rozwoju – wybrane zagadnienia.
II Moduł: Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa:
- neurologiczne podstawy rozwoju dziecka
- aspekty (poznawczy, psychospołeczny i motoryczny) oraz mechanizmy rozwoju dziecka
- szanse i zagrożenia rozwoju dziecka
- zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym.
III Moduł: Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka:
- diagnozowanie i stymulowanie potrzeb rozwojowych dziecka
- planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa)
- opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem
- zaburzenia rozwoju dziecka – specyfika opieki
- kreowanie środowiska rozwoju dziecka
- współpraca z rodzicami i środowiskiem społecznym
- zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka – wprowadzanie dziecka w kulturę
- zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne, techniczne.
IV Moduł: Kompetencje opiekuna dziecka:
- odpowiedzialność prawna opiekuna.
- bezpieczeństwo i higiena pracy.
- podstawy medycyny ratunkowej – udzielanie pierwszej pomocy.
- radzenie sobie ze stresem i rozwiązywanie problemów.
- emisja głosu.
V Moduł: Praktyki zawodowe.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto6,45 PLN
- Koszt osobogodziny netto6,45 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej i elektronicznej.
Adres
Adres
ul. Garbary 2
85-229 Bydgoszcz
woj. kujawsko-pomorskie
Kontakt
Kontakt
Centrum Szkoleń i Certyfikacji
E-mail
centrum@byd.pl
Telefon
(+48) 525 670 017