Opiekun dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Opiekun dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami kursu mogą być osoby posiadające kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, absolwenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii, a także osoby, które chcą uzyskać kwalifikacje opiekuna, spełniające poniższe warunki:
- daje rękojmie należytego sprawowania opieki nad dziećmi
- nie jest pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nigdy nie była zawieszona ani ograniczona
- wypełnia obowiązek alimentacyjny, jeśli taki był prawnie nałożony
- nie jest skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie słuchacza do pełnienia roli opiekuna dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - posiada wiedzę dotyczącą codziennego funkcjonowania dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera, a także dotyczącą trudności, które muszą przezwyciężyć w tym przeszkód wynikających ze współtowarzyszących zaburzeń integracji sensorycznej, zaburzeń lękowych i innych | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - umie planować opiekę i nawiązać relacje z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz wie, jakie zabawy dobierać – uwzględniając indywidualne problemy, potrzeby oraz zainteresowania danego dziecka | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - posiada kompetencje komunikacyjne oraz społeczne niezbędne do pracy z dzieckiem, jak również z rodzicami dziecka | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - rozumie potrzebę dokształcania się i pogłębiania wiedzy w zakresie poszczególnych bloków tematycznych zrealizowanych w trakcie trwania szkolenia | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
1. Podstawy psychologii rozwojowej z elementami psychologii klinicznej.
2. Podstawy pedagogiki specjalnej.
3. Autyzm i zespół Aspergera w ujęciu teoretycznym: przyczyny, objawy, cechy charakterystyczne.
4. Zaburzenia integracji sensorycznej u osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
5. Funkcjonowanie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera – obszary wsparcia.
6. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez różne formy aktywności, w tym poprzez zabawę.
Moduł II
1. Zasady skutecznej komunikacji z dzieckiem autystycznym. Komunikacja wspomagająca i alternatywna.
2. Wybrane metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym sposoby zaradcze w sytuacji zachowań trudnych.
3. Zasady pomocy dziecku ze spektrum autyzmu w domu: organizacja dnia, organizacja pracy, kontrola bodźców, skupianie uwagi, skuteczna komunikacja.
4. Dziecko z autyzmem w rodzinie: współpraca z rodzicami, sytuacja rodzeństwa, otoczenie społeczne.
5. Odpowiedzialność prawna opiekuna dziecka ze spektrum autyzmu.
Moduł III – Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Moduł IV – Praktyka opiekuńcza lub wolontariat.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto18,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto18,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej i elektronicznej.