Zarządzanie Jakością
Zarządzanie Jakością
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które chciałyby rozpocząć swoją drogę zawodową w działach zajmujących się systemami zarządzania jakością w przedsiębiorstwach produkcyjnych i świadczących usługi.
Osoby zajmujące się systemami zarządzania jakością, jak pełnomocnicy ds. systemu zarządzania jakością, quality managerowie, specjaliści ds. systemu zarządzania jakością i inni, chcące usystematyzować, pogłębić i uaktualnić swoją wiedzę
Auditorzy ISO 9001, chcących usystematyzować, pogłębić i uaktualnić swoją wiedzę, rozwinąć umiejętności auditowania oraz potwierdzić swoje kompetencje międzynarodowym certyfikatem auditora jakości z jednostki certyfikującej TUV Rheinland
Osoby, które chciałyby zostać auditorem wewnętrznym i/lub auditorem jednostki certyfikującej
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników33
- Data zakończenia rekrutacji30-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przekazanie szczegółowej wiedzy oraz kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie spełniania i nadzorowania wymagań systemu zarządzania jakością opartego na standardzie ISO 9001.Studia dają pełen pakiet wiedzy i umiejętności składających się na kompetencje QB (pełnomocnik jakości) oraz QA (auditor jakości).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: - zdobędzie szczegółową wiedzę w zakresie wymagań systemu zarządzania jakością opartego o standard ISO 9001 i pozna sposoby spełniania tych wymagań, - nauczy się interpretować wymagania normy modelowej, pozna praktyczne aspekty sprawowania nadzoru nad spełnieniem wymagań systemu zarządzania jakością oraz podstawy integracji z innymi znormalizowanymi systemami zarządzania, - zdobędzie umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji systemu zarządzania jakością, w tym Księgi Jakości, planowania i przeprowadzania istotnych działań systemowych wynikających z wymagań normy ISO 9001, przeprowadzania auditów jakości w oparciu o wytyczne normy ISO 19011, raportowania wyników badań auditowych oraz posługiwania się w praktyce instrumentarium służącym doskonaleniu jakości | Kryteria weryfikacji - Potrafi zinterpretować i zastosować wymagania normy ISO 9001- Opisuje dokumentację systemu zarządzania jakością - Przedstawia wymagania i metodykę postępowania w zakresie sprawowania nadzoru nad systemem zarządzania jakością, auditów jakości, doskonalenia systemu ze szczególnym uwzględnieniem działań korygujących i zapobiegawczych oraz integracji z innymi znormalizowanymi systemami zarządzania (środowiskowym i bezpieczeństwem) - Opisuje kroki postępowania w zakresie rozwiązywania problemów przy użyciu charakterystycznego instrumentarium doskonalenia jakości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:Potrafi przygotować księgę jakości, karty procesu i dokumentacji wymaganej w systemie zarządzania jakością - Przeprowadza ukierunkowaną analizę danych i informacji gromadzonych w systemie zarządzania jakością oraz ujawnionych problemów jakościowych - Interpretuje wyniki auditów wewnętrznych i pozostałych działań systemowych oraz proponuje rozwiązania | Kryteria weryfikacji - Opracowuje dokumentację systemową, księgę jakości i karty procesu - Analizuje i rozwiązuje problemy jakościowe stosując wskazane narzędzia - Przeprowadza audit wewnętrzny w firmie, interpretuje jego wyniki i proponuje możliwe rozwiązania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Społeczne:Angażuje się w dyskusje problemowe - Współpracuje z wykładowcą i członkami grupy - Inicjuje rozwiązywanie problemów - Jest otwarty na uzupełnianie własnej wiedzy i umiejętności oraz inspiruje inne osoby - Stosuje, w trakcie realizacji wyznaczonych zadań, do ustalonych przez grupę priorytetów i form komunikowania się | Kryteria weryfikacji Współdziała w grupie i aktywnie uczestnicy w dyskusjach - Dzieli się zdobytą wiedzą i proponuje możliwe rozwiązania - Okazuje szacunek i akceptację do innych członków zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Program kierunku Zarządzanie Jakością:
- Jakość na konkurencyjnym rynku – 8 godz.
- Kontekst organizacji wg ISO 9001: 2015 - 12 godz.
- Psychologiczne aspekty zarządzania jakością - 8 godz.
- Zarządzanie procesem - 16 godz.
- System Zarządzania Jakością - 4 godz.
- Przywództwo - 8 godz.
- Identyfikacja ryzyk i planowanie – 8 godz.
- Wsparcie – 8 godz.
- Działania operacyjne wg ISO 9001:2015 - Planowanie i nadzór nad działaniami operacyjnymi – 2 godz.
- Działania operacyjne wg ISO 9001:2015 - Wymagania dotyczące wyrobów i usług - 4 godz.
- Działania operacyjne wg ISO 9001:2015 - Projektowanie i rozwój wyrobów i usług – 4 godz.
- Działania operacyjne wg ISO 9001:2015 - Zakupy, czyli nadzór nad procesami, wyrobami i usługami dostarczanymi z zewnątrz – 4 godz.
- Działania operacyjne wg ISO 9001:2015 - Produkcja i dostarczanie usługi - 4 godz.
- Działania operacyjne wg ISO 9001:2015 – Zwolnienie wyrobów i usług – 2 godz.
- Działania operacyjne wg ISO 9001:2015 – Nadzór nad niezgodnymi wyjściami – 2 godz.
- Metody monitorowania, kontroli i badań – 8 godz.
- Zadowolenie klienta – 2 godz.
- Audity jakości – 32 godz.
- Przegląd zarządzania – 4 godz.
- Postępowanie z niezgodnościami - działania korygujące - 4 godz.
- Kierunki doskonalenia - 8 godz.
- Rola i zadania pełnomocnika – 4 godz.
- Zintegrowany system zarządzania jakością, środowiskowego i bezpieczeństwem - 4 godz.
- Identyfikacja ryzyk i szans w Zintegrowanym systemie zarządzania jakością (ISO 9001 i ISO 14001) – warsztaty - 4 godz.
- Certyfikacja SZJ – 4 godz.
- Księga jakości (warsztat) - 12 godz.
- Repetytorium – 4 godz.
Program studiów został podany w godzianch dydaktycznych (45min)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 250,00 PLN
- Koszt usługi netto5 250,00 PLN
- Koszt godziny brutto29,17 PLN
- Koszt godziny netto29,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
I semestr – egzamin QB na pełnomocnika jakości w formie pisemnej, testowej
II semestr – egzamin QA na auditora jakości w formie pisemnej i ustnej, napisanie księgi jakości
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami, studiami przypadków, treningami i symulacją biznesową, dzięki którym uczestnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje umiejętności menedżerskie.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w piątki od 16:00 do 21:00
- w soboty od 9:00 do 16:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 16:00.
Informacje dodatkowe
Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 180 godzin dydaktycznych = 135 godzin zegarowych
Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Cena usługi ulega zmianie, przy rozłożeniu płatności na 10,12 rat.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia odbywają się na platformie MS Teams, każdy z uczestników zobowiązany jest do posiadania własnego sprzętu z aktywnym mikrofonem oraz kamerą internetową.
Adres
Adres
1. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 2A
2. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 1
3. VIII LO – ul. Cegielskiego 1