Edukacja włączająca z projektowaniem uniwersalnym
Edukacja włączająca z projektowaniem uniwersalnym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe na kierunku „Edukacja włączająca z projektowaniem uniwersalnym w pracy nauczyciela” skierowane są do nauczycieli, pedagogów szkolnych oraz absolwentów wyższych studiów licencjackich i magisterskich lub jednolitych 5-letnich magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć.
Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego dla edukacji (UDL) mającego na celu maksymalizację możliwości uczenia się dla wszystkich uczniów.
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi625
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńuprawnienia do świadczenia usług rozw. do zdobycia kwalif. nadawanych po ukończeniu studiów podypl.
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie kwalifikacji do pracy w charakterze nauczyciela edukacji włączającej w przedszkolach, szkołach, jak i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna i rozumie główne tendencje rozwojowe pedagogiki jako dyscypliny naukowej | Kryteria weryfikacji • wyjaśnia główne tendencje rozwojowe pedagogiki jako dyscypliny naukowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna różne subdyscypliny pedagogiki specjalnej | Kryteria weryfikacji • charakteryzuje różne subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym omawia źródła i wskazuje miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązanie z naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i rozumie psychologiczną i pedagogiczną wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesów socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się | Kryteria weryfikacji • wyjaśnia procesy prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesy socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się, w tym dotyczące koncepcji rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku włączającym, a także różnorodne uwarunkowania tych procesów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i rozumie merytoryczną i metodyczną wiedzę niezbędną do prowadzenia zajęć z zakresu organizacji i metodyki kształcenia uczniów ze specjalnami potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i włączającym | Kryteria weryfikacji • stosuje merytoryczną i metodyczną wiedzę niezbędną do prowadzenia zajęć z zakresu organizacji i metodyki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i włączającym, w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami i rodzicami oraz modeli indywidualizacji lekcji, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dokonywać pogłębionego diagnozowania, oceniania złożonych relacji rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych oraz projektować i przeprowadzać zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb wychowanków wykorzystując aktualne koncepcje psychologiczne w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu wychowania i nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Kryteria weryfikacji • wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • przeprowadza pogłębioną diagnozę, oceniania złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne, resocjalizacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęNie dotyczy
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoNie dotyczy
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
- Psychopedagogika specjalnych potrzeb edukacyjnych (wykład online)
- Psychologia kliniczna (wykład online)
- Psychologia rehabilitacji dzieci i młodzieży (wykład online)
- Pedagogika specjalna (wykład online)
- Prawne podstawy edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji (online)
- Dydaktyka specjalna (wykład online)
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej (wykład online)
- Praktyki zawodowe
- Teoret. i prawne podst.ed. integracyjnej i włączającej (wykład online)
- Psychopedagogiczna diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych (wykład online)
- Podstawy przygotowania IPE-T
- Metodyka pracy z ucz. w grupie zróżnicowanej I - podstawy teoret., metody i formy pracy
- Metodyka pracy z ucz. w grupie zróżnicowanej II - organizacja przestrzeni właczającej
- Metodyka pracy z ucz. w grupie zróżnicowanej III - konstruowanie partnerstw edukac.
- Metodyka pracy edu.-terapeut. z ucz. z trudnosciami w uczeniu się
- Metodyka pracy edu.-terapeut. z ucz. z niepełnosprawnością intelektualną
- Metodyka pracy edu.-terapeut. z ucz. z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Metodyka pracy edu.-terapeut. z uczniem z dysfunkcją wzroku
- Metodyka pracy edu.-terapeut. z uczniem z dysfunkcją słuchu
- Technologie wspomagające osoby ze SPE w edukacji włączającej (online)
- Uniwersalne projektowanie - od założeń do praktyki (online)
- Metodyka projektowania uniwersalnego zajęć edukacyjnych
- Projekt. uniwer. projektów edu. dot. przełamywania barier w funkcj. osób wykluczonych
- Programy profilaktyczne i wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej (wykład online)
- Podstawy języka migowego
- Wprowadzenie do AAC (komunkacja alternatywna i wspomagająca)
- Superwizja w pracy nauczyciela edukacji właczającej
- Techniki brajlowskie z elementami orientacji przestrzennej niewidomych i słabowidzących
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto10,56 PLN
- Koszt osobogodziny netto10,56 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Chimicz
1. Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej.
2. Organizacja procesu kształcenia ucznia z niepełnosprawnością w środowisku włączającym – koncepcja projektowania uniwersalnego dla edukacji.
3. Multiwiktymizacja osób z niepełnosprawnością.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w postaci skryptów, prezentacji, wyposażenie laboratorium, biblioteka.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest rejestracja w Systemie Obsługi Rekrutacji oraz zamieszczenie skanów dokumentów (dyplomu ukończenia studiów wyższych magisterskich, dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień pedagogicznych).
Osoba przyjęta na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, jest zobligowana do przedłożenia:
1) kwestionariusza osobowego wydrukowanego z systemu;
2) odpisu lub poświadczonej przez uczelnię kopii dyplomu ukończenia studiów magisterskich. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą, kandydat składa oryginał dyplomu oraz tłumaczenie na język polski potwierdzone przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikację dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego;
3) dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień pedagogicznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa Wirtualny Kampus UMCS i/lub MS Teams.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami