Kwalifikacyjne Studia Podyplomowe Nauczanie Przyrody
Kwalifikacyjne Studia Podyplomowe Nauczanie Przyrody
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone są dla nauczycieli lub osób posiadających uprawnienia pedagogiczne - absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunkach, których programy studiów określały efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wymaganiom ogólnym podstawy programowej przedmiotu "Przyroda" w szkole podstawowej.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi300
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńuprawnienia do świadczenia usług rozw. do zdobycia kwalif. nadawanych po ukończeniu studiów podypl.
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uzyskanie uprawnień do nauczania przyrody w szkole podstawowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna w pogłębiony sposób wybrane fakty, obiekty, zjawiska i dotyczące ich metody z zakresu biologii i geografii oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, także w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki takimi jak chemia, fizyka, psychologia i pedagogiki. | Kryteria weryfikacji - opisuje zjawiska z zakresu botaniki, zoologii, ekologii i ochrony przyrody, budowy i funkcjonowania człowieka oraz geografii- wyjaśnia zależności między budową i funkcjonowaniem organizmów oraz między budową i środowiskiem życia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna podstawy metodologii nauk przyrodniczych, zasady planowania i przeprowadzania eksperymentów lub obserwacji przyrodniczych, jak również opartego na nich wnioskowania stosownego do opisu oraz interpretacji zjawisk i procesów przyrodniczych. | Kryteria weryfikacji - opisuje metody badań przyrodniczych,- wskazuje różnice między obserwacją, doświadczeniem i eksperymentem, - podaje zasady właściwego prowadzenia badań przyrodniczych i interpretacji ich wyników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna złożone uwarunkowania etyczne, prawne i ekonomiczne działalności naukowo-badawczej, dydaktycznej i zastosowań związanych z naukami przyrodniczymi, w tym zasady prawa autorskiego i ochrony własności przemysłowej oraz zna i rozumie podstawowe zasady prawa oświatowego i praw dziecka. | Kryteria weryfikacji - wymienia zasady badań naukowych z udziałem zwierząt i człowieka,- uzasadnia potrzebę przestrzegania praw autorskich w pracy zawodowej nauczyciela przyrody, - postępuje zgodnie z zasadami prawa oświatowego i przestrzega praw dziecka podczas praktyki zawodowej w szkole podstawowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia do wykonywania określonych zadań, w tym dydaktycznych oraz odpowiednio modyfikować istniejące lub opracowywać nowe metody i narzędzia. | Kryteria weryfikacji planuje lekcje przyrody przygotowując scenariusze lekcji z zastosowaniem metodyki nauczania przyrody, przygotowuje test sprawdzający wiedzę ucznia z przyrody, dobiera metody nauczania-uczenia się przyrody i formy pracy ucznia adekwatne do wymagań z podstawy programowej do przyrody w szkole podstawowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zaplanować oraz przeprowadzać eksperymenty i obserwacje oraz wykonywać pomiary stosując zaawansowane narzędzia badawcze, a także interpretować otrzymane wyniki i wyprowadzać wnioski w oparciu o odpowiednią literaturę naukową. | Kryteria weryfikacji - formułuje problemy badawcze i stawia hipotezy,- planuje sposób weryfikacji hipotez poprzez dobór odpowiedniej metody badawczej oraz próby badawczej i kontrolnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji - przeprowadza obserwacje i eksperymenty odpowiednio je dokumentując wyniki badań,- wyciąga wnioski z przeprowadzonych badań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Jest gotów wypełniania zobowiązań społecznych, w tym do dzielenia się wiedzą specjalistyczną z zakresu nauk przyrodniczych i dydaktyki przyrody z innymi oraz inspirowania społeczności szkolnej do organizowania działalności na rzecz środowiska lokalnego. | Kryteria weryfikacji analizuje i omawia z nauczycielem opiekunem praktyk lekcje prowadzone podczas praktyki w szkole podstawowej, uczestniczy podczas praktyki szkolnej w różnych formach pracy szkoły takich, np. zajęcia koła przyrodniczego, dni otwarte, święto szkoły, Dzień Ziemi, Sprzątanie Świata. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Jest gotów inicjowania działań na rzecz interesu publicznego oraz do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rzecz rozwoju własnego, szkoły i lokalnej społeczności. | Kryteria weryfikacji - planuje własną ścieżkę rozwoju w zawodzie nauczyciela biologii,- wyraża gotowość do udziału w różnych formach doskonalenia zawodowego oferowanych przez uczelnie wyższe, ośrodki doskonalenia, NGO, - nabywa przekonanie o konieczności stałej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i dydaktycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęNie dotyczy
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoNie dotyczy
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
I semestr:
- Organizmy w środowisku - grzyby i rośliny
- Podstawy geografii
- Podstawy biologii człowieka z edukacją zdrowotną
II semestr:
- Organizmy w środowisku - zwierzęta
- Wybrane zagadnienia z ekologii
- Dydaktyka przyrody
III semestr:
- Elementy fizyki i chemii dla nauczycieli przyrody
- Wybrane zagadnienia z ochrony przyrody i środowiska
- Praktyki zawodowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 080,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 080,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto13,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto13,60 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Gajuś-Lankamer
Pełnię także funkcję opiekuna praktyk zawodowych z biologii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w postaci skryptów, prezentacji, wyposażenie laboratorium, biblioteka.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest rejestracja w Systemie Obsługi Rekrutacji oraz zamieszczenie skanów dokumentów (dyplomu ukończenia studiów wyższych magisterskich, dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień pedagogicznych).
Osoba przyjęta na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, jest zobligowana do przedłożenia:
1) kwestionariusza osobowego wydrukowanego z systemu;
2) odpisu lub poświadczonej przez uczelnię kopii dyplomu ukończenia studiów magisterskich. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą, kandydat składa oryginał dyplomu oraz tłumaczenie na język polski potwierdzone przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikację dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego;
3) dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień pedagogicznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa Wirtualny Kampus UMCS i/lub MS Teams.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami