Kurs Ustawienia Systemowe w pracy z ciałem i traumą
Kurs Ustawienia Systemowe w pracy z ciałem i traumą
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs kierujemy:
- do osób zainteresowanych głębiej tematyką metody ustawień,
- do terapeutów holistycznych, coachów zdrowia, Totalnej Biologii, terapeutów, psychologów, poszerzyć swoje kompetencje o myślenie i działanie systemowe,
- do osób pracujących z ciałem, pamięcią tkankową, dotykiem kwantowym w kierunku pogłębienia umiejętności odczytywania sygnałów z ciała,
- do osób zainteresowanych rozwojem osobistym i integracją wiedzy i doświadczeń,
- do wizjonerów, artystów, twórców, pragnących czerpać inspirację z pola przodków, symboli, archetypów i snów.
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi75
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu kursu uczestnik wie:Czym są, a czym nie są ustawienia systemowe i skąd się wzięły w obszarze psychoterapii,
Jak inne nurty terapeutyczne wywarły na nie wpływ,
Jakie są możliwości i ograniczenia ustawień systemowych,
Jak pracować z pacjentem w gabinecie z wykorzystaniem ustawień systemowych,
Jak wspierać i rozwiązywać tematy dotyczące zdrowia, w oparciu o perspektywę rodzinną, rodową, biograficzną.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje z pacjentem z wykorzystaniem ustawień systemowych orazwspiera rozwiązywanie tematów dotyczących zdrowia, w oparciu o perspektywę rodzinną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje cechy charakterystyczne ustawień systemowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje podstawowe pojęcia w pracy z ustawieniami: pole rodziny, pole rodu, przepływ energii, identyfikacja, skrypt, pole wiedzące, morfogenetyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje pryncypia postawy terapeutycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje znaczenie traumy w sytuacjach choroby i wymienia symptomy traumy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje znaczenie ciała w pracy z ustawieniem oraz zastosowanie metody SIBAM w pracy ustawionej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1
Dzień 1
- Przestawienie siebie, przedstawienie uczestników.
- Mapa i cele kursu
- Wyjaśnienie podstawowych pojęć i założeń pracy metodą ustawień systemowych.
- Podstawowe prawa pracy systemowej.
- Znaczenie języka ustawień systemowych, jak czytać pole informacyjne
- Podstawowe narzędzia odczytywania sygnałów i dynamik w polu.
- Praca w grupach, superwizja, pytania uczestników. Podsumowanie dnia.
Dzień 2
- Kluczowe kompetencje terapeuty ustawień systemowych narzędzia oraz postawa.
- Znaczenie, struktura oraz charakter pola informacyjnego. Koncepcja R. Sheldrake.
- Ćwiczenia praktyczne w parach lub trójkach
- Dialog i rozmowa terapeutyczna z klientem. Struktura i pułapki.
- Przykłady pracy z tematami uczestników i dokładne omówienie etapu i przebiegu ustawienia.
- Praca w grupach, superwizja, pytania uczestników.
- Prezentacja filmu o metodzie ustawień.
- Podsumowanie modułu. Czego się nauczyłam/-em, co zabieram?
MODUŁ 2
Dzień 1
- Znaczenie ciała w pracy z ustawieniem. Omówienie metody SIBAM w pracy ustawionej.
- Co oznacza choroba w systemie, jak odnajdywać i odczytywać rodowe programy chorób w rodzinie oraz w rodzie.
- Podstawowe, ukryte dynamiki w pracy z symptomami lub syndromami.
- Jak pracować z powtarzającymi się chronicznymi symptomami w pracy z klientem indywidualnym.
- Podsumowanie -znaczenie traumy w sytuacjach choroby. Sesja pytań i odpowiedzi.
Dzień 2
- Jak choroba tworzy traumę, a trauma chorobę. Czym się różni trauma od choroby.
- Podstawowe dynamiki w chorobach cywilizacyjnych, uzależnienia, choroby autonomicznego układu nerwowego.
- Praca z przykładami symptomów, chorób uczestników kursu.
- Omówienie przebiegu, interwencji terapeutycznych, zakończenia.
- Praca w grupach, superwizja, pytania uczestników. Podsumowanie dnia.
MODUŁ 3
Dzień 1
- Praca z tematami somatycznymi w ramach praktyki indywidualnej w gabinecie – praca na figurkach i innego rodzaju artefaktach, atrybutach.
- Prezentacja pracy z zastosowaniem figurek.
- Podstawowe zasady pracy w gabinecie: figurki talerz, pozycja klienta.
- Czym jest zdrowie, a czym jest choroba. Systemowa koncepcja zdrowia.
- Praca na zasobach i możliwościach klienta. Znaczenie refleksji dotyczącej systemu oraz osobistej.
- Przykłady pracy z uczestnikami kursu oraz pytania dotyczące przypadków z praktyki osobistej.
- Praca w grupach, superwizja, pytania uczestników. Podsumowanie dnia.
Dzień 2
- Biologiczne i psychologiczne znaczenie traumy.
- Podstawowe mechanizmy tworzenia i działania traumy.
- Praca z podstawowymi mechanizmami reagowania na traumę: ucieczka, agresja, zamrożenie.
- Cześć praktyczna – przykłady pracy z doświadczeniami traumatycznymi.
- Wnioski, pytania uczestników, podsumowanie.
MODUŁ 4
Dzień 1
- Praktyczne zastosowanie pozyskanej wiedzy i umiejętności zdobytej podczas kursu.
- Prezentacja przypadków klientów uczestników: przedstawienie przypadku, hipotezy, przeprowadzenie ustawienia – 1 część
- Prezentacja przypadków klientów uczestników: przedstawienie przypadku, hipotezy, przeprowadzenie ustawienia - 2 część
- Prezentacja przypadków klientów uczestników: przedstawienie przypadku, hipotezy, przeprowadzenie ustawienia – 3 część
Dzień 2
- Podsumowanie, informacja zwrotna, wnioski płynące z części praktycznej.
- Uzupełniająca praca praktyczna z uczestnikami szkolenia
- Dyskusja grupowa: granice i możliwości pracy systemowej.
- Prezentacja filmu o zasobach i kompetencjach terapeuty.
- Zasoby, postawa, atrybuty terapeuty ustawień systemowych.
- Runda podsumowująca, informacje zwrotne.
Zakończenie
- Walidacja efektów uczenia się
- Wręczenie certyfikatów
- Zdjęcia pamiątkowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł I, dzień 1, punkty 1-3. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł I, dzień 1, punkty 4-6. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł I, dzień 1, punkt 7. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł I, dzień 2, punkty 1-3. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 11-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł I, dzień 2, punkty 4-5. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 11-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł I, dzień 2, punkty 6-8. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 11-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł II, dzień 1, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł II, dzień 1, punkty 3-5. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł II, dzień 2, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł II, dzień 2, punkty 3-5. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł III, dzień 1, punkty 1-3. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł III, dzień 1, punkty 4-5. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł III, dzień 1, punkty 6-7. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł III, dzień 2, punkty 1-3. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł III, dzień 2, punkty 4-5. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł IV, dzień 1, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł IV, dzień 1, punkt 3. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł IV, dzień 1, punkt 4. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł IV, dzień 2, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Moduł IV, dzień 2, punkty 3-6. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Anna Staszek | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto88,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto88,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Staszek
Dwupoziomowe (poziom podstawowy i zaawansowany) szkolenie z Heiko Hinrichsen (2005- 2009, Family Affair)
Szkoła Cichych Ustawień z Gerhardem Walperem (2011- 2013, Taunus Institute).
Uczestniczyła aktywnie w szkoleniach i warsztatach z Adrea Drohlą, Wolfgangiem Duesserem oraz Gunterem Schrickerem.
Diet and Life Style Coaching z Iriną Prekop, Mocne Trzymanie, Rehabilitacja Porodu, Collinem Sissonem i Magdaleną Janicką – Integrująca Obecność.
Ukończyła 3-letnie międzynarodowe szkolenie z Somatic Experiencing, akredytowane przez American Association of Somatic Experiencing
Od kilku lat działa samodzielnie w Anna Iva Staszek Insight, prowadząc sesje indywidualne oraz warsztaty rozwojowe.
Przez 5 lata aktywnie współpracowała z Kliniką Integrative Medical Centre dr Agrawal, prowadząc pacjentów ku zrozumieniu źródła choroby oraz poznaniu swoich zasobów zdrowotnych, wspierałam ich w różnorodnych procesach indywidualnych.
Jest autorką i prowadzącą tematyczne warsztaty z zastosowaniem metody ustawień systemowych: Moja Siła, Mój Ród. Sięgam po Więcej. Choroba drogą do uzdrowienia. Miłość, Powołanie i Pieniądze.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W cenie kursu każdy uczestnik otrzymuje:
- skrypt z materiałami dydaktycznymi
- narzędzia do pracy podczas kursu
- certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim
- zaświadczenie MEN-III/1
Warunki uczestnictwa
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Następnie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://spasja.pl pod opisem wybranego szkolenia. Procedura opisana jest na stronie.
W komentarzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po wysłaniu formularza i potwierdzeniu zapisu przez organizatora, można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Wymagane jest przeczytanie i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych SPASJA.
Informacje dodatkowe
- Kurs odbywa się w języku polskim
- Kurs jest podzielony na 4 zjazdy weekendowe
- Zwolnienie z VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)
- Przed zgłoszeniem prosimy o kontakt mailowy spasja@spasja.pl lub telefoniczny
- Liczba godzin szkolenia została podana w godzinach szkoleniowych (1h szkoleniowa = 45 minut)
- Kurs trwa łącznie 75 godzin szkoleniowych, które są ujęte w harmonogramie
-
Walidacja w formie testu jednokrotnego wyboru odbywa się na zakończenie kursu. Testy są sprawdzane przez osobę prowadzącą walidację najpóźniej w dzień następujący po kursie i wtedy znane są wyniki walidacji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Sala szkoleniowa spełnia wymogi Sanepidu i Straży Pożarnej: bezpieczne i higieniczne warunki pracy.