Kompleksowy KURS EXCEL z pełnym zakresem tworzenia tabel i wykresów na potrzeby zestawień i list pracowniczych w obszarze kadrowym, planowania zakupów i produkcji
Kompleksowy KURS EXCEL z pełnym zakresem tworzenia tabel i wykresów na potrzeby zestawień i list pracowniczych w obszarze kadrowym, planowania zakupów i produkcji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
ADRESACI KURSU
- osoby, które planują podjąć pracę w działach logistycznych a nie mające wiedzy i doświadczenia w tym zakresie, oraz w dziale kadrowo-płacowym,
- osoby pracujące w działach planowania, które chcą pogłębić lub uaktualnić swoją wiedzę z zakresu obsługi excela,
- osoby, które rozpoczęły już pracę, ale chciałby uzupełnić swoje kwalifikacje, osoby pracujące w innych działach, pragnące poznać lub zaktualizować wiedzę z tematyki objętej szkoleniem,
- osoby z wykształceniem minimum średnim z podstawową znajomością obsługi komputera
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji04-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do pracy w działach planowania i logistyki, gdzie wymagane są umiejętności obsługi i pracy na excelu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się wykorzystanie Excela do automatyzacji, analizy i poprawy danych oraz do wykonywania obliczeń związanych z wykorzystaniem funkcji logicznych, tekstowych, wyszukiwania,analiza za pomocą tabel oraz zasad graficznej prezentacji danych, zarówno w postaci wykresów, nadawania kolorów komórkom spełniających wybrane kryteriach oraz tworzenia pulpitu managera. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM OBSŁUGI EXCELA
Wprowadzenie do pracy z programem Excel
Zapoznanie się z pojęciami i środowiskiem MS Excel
Omówienie budowy okna programu Excel
Tworzenie, zapisywanie oraz edycja plików
Praca w arkuszach
Tworzenie, edycja, ukrywanie i usuwanie arkuszy
Wstawianie, usuwanie, przenoszenie, ukrywanie: komórek, wierszy, kolumn
Wyszukiwanie danych w arkuszach
Operacje na danych
Wprowadzanie, edycja oraz usuwanie danych (liczbowych, tekstów, dat)
Kopiowanie i wklejanie danych
Przydatne skróty
Formatowanie komórek
Parametry czcionki, wyrównanie, zawijanie tekstu i obramowanie
Formatowanie danych liczbowych, procentowe, walutowe, księgowe, zaokrąglenia Formatowanie dat
Scalanie komórek
Funkcje i formuły
Odwołania do komórek i zakresów, odwołania względne i bezwzględne
Odwołania do innych arkuszy i skoroszytów
Kreator i kategorie funkcji
Omówienie działania takich funkcji jak: SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX, ZAOKR, ILE.LICZB, JEŻELI
Filtrowanie i sortowanie danych
Filtrowanie danych tekstowych, liczbowych, typu data
Sortowanie danych tekstowych, liczbowych, typu data
Formatowanie warunkowe
Formatowanie komórek zawierających określony tekst
Formatowanie komórek zawierających wartości
Formatowanie komórek spełniających określone kryteria np. większy, mniejszy
Wykresy
Rodzaje wykresów
Elementy wykresów
Tworzenie, kopiowanie, edycja i usuwanie wykresów
Drukowanie
Ustawienia drukowania (m.in. marginesy, numery stron)
Drukowanie arkuszy
Drukowanie obszarów
Wydruk do pdf.
Wprowadzanie danych
Wyszukiwanie oraz zaznaczanie pustych komórek oraz ich wypełnianie
Narzędzie PRZEJDŹ DO oraz CTRL+ENTER
Formatowanie danych w Excelu
Formatowanie komórek i wartości, tworzenie własnych formatów wartości i ich kopiowanie. Tworzenie hiperłączy i komentarzy
Formatowanie danych, obliczenia oraz filtrowanie danych w tabeli za pomocą fragmentatorów
Obliczenia za pomocą formuł i funkcji
Omówienie operatorów matematycznych i logicznych
Zagnieżdżanie funkcji
Odwołania względne, bezwzględne i mieszane
Przypomnienie funkcji dostępnych w poleceniu Σ AUTOSUMOWANIE
Funkcje logiczne JEŻELI, LUB, ORAZ, JEŻELI.BŁĄD
Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO – pobieranie i wyszukiwanie danych z innego zakresu
Funkcje daty i czasu DNI.ROBOCZE, DZIEŃ.ROBOCZY, DATA.RÓŻNICA, DATA itp.
Funkcje tekstowe LEWY, PRAWY, Z.WIELKIEJ.LITERY, LITERY.WIELKIE, FRAGMENT.TEKSTU itp.
Sortowanie i filtrowanie
Sortowanie zaawansowane dla danych numerycznych, tekstowych i dat
Filtrowanie danych oraz tworzenie zaawansowanych kryteriów
Teksty
Podział tekstu za pomocą narzędzia TEKST JAKO KOLUMNY oraz jego łączenie
Pobieranie danych z pliku TXT/CSV
Daty i czas
Omówienie daty w oraz czasu Excelu w kontekście formatu i wartości
Obliczenia dokonywanie na datach i na czasie
Formatowanie warunkowe
Wyróżnianie danych spełniających wybrane kryteria za pomocą kolorów, ikon, gradientów. Wyróżnianie kolorem kilku najwyższych/najniższych wartości, nadawanie koloru całym wierszom, w których występuje komórka spełniająca wprowadzone kryterium
Wykresy
Tworzenie wykresów (kołowy, słupkowy, kolumnowy, liniowy, itd.) oraz edycja ich elementów składowych. Tworzenie wykresów z dwoma osiami, przebiegu w czasie. Omówienie zasad tworzenia wykresów przy prezentacji danych
Bezpieczeństwo i kontrola poprawności wprowadzanych danych
Zabezpieczanie pliku oraz struktury dokumentu przed otwarciem lub zmianami. Ochrona części komórek w arkuszu, zabezpieczanie komórek przed wprowadzaniem nieprawidłowych danych. Tworzenie pól listy.
Tabela Przestawna
Narzędzia ułatwiające pracę
Wypełnianie błyskawiczne, Znajdź i Zamień, Szybka analiza
Drukowanie
Ustawienia podziału stron, obszaru wydruku. Zarządzanie elementami w nagłówku i stopce, dołączanie daty, godziny, logo firmy, numeracji stron.
Zabezpieczanie danych, arkuszy i pliku przed zmianami
Zadania podsumowujące omówione zagadnienia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 583,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Pierz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z elementami ćwiczeń praktycznych w formie – studia przypadków, angażowaniem słuchaczy do wymiany doświadczeń, spostrzeżeń i wniosków).
Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
Materiały szkoleniowe są opracowywane na każde zajęcia przez wykładowce prowadzącego i przekazywane uczestnikom
Informacje dodatkowe
Zajęcia prowadzone są na komputerach
Usługa jest finansowana ze środków publicznych w ramach projektu z UE w wysokości powyżej 70% i korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z Ustawą o VAT,
Zajęcia na kursie odbywają się zgodnie z wykazem godzinowym, każde zajęcia trwają 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna wynosi 45 minut)
09:00- 10:30 – wykład -90 minut- 2 godz.lekcyjne 10.30 – przerwa 10.35- 12:05 – wykład -90 minut- 2 godz.lekcyjne 12:05 – przerwa 12:15-15:00 – wykład -135 minut- 3 godz.lekcyjne |
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- bezpłatny parking w zasięgu