Arkusze kalkulacyjne Microsoft Excel w praktyce finansowej (szkolenie zdalne)
Arkusze kalkulacyjne Microsoft Excel w praktyce finansowej (szkolenie zdalne)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które posiadają doświadczenie w obsłudze arkuszy kalkulacyjnych i potrafią obsługiwać program typu MS Excel w minimum podstawowym zakresie oraz chcą udoskonalić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie zaawansowanej obsługi i korzystania z arkuszy kalkulacyjnych do analizy danych, budowania modeli finansowych, tworzenia raportów i prezentacji. Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z zaawansowanymi funkcjami i narzędziami MS Excel, które mogą być wykorzystane do analizy i prezentacji danych finansowych oraz tworzenia kreatywnej analizy działalności firmy oraz budowy złożonych modeli danych. Szkolenie przygotowuje do biegłej obsługi arkusza kalkulacyjnego przy użyciu zaawansowanych funkcji, pracy z wieloma arkuszami, tworzenia własnych formuł czy analizy danych z różnych źródeł.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Uczestnik definiuje zasady tworzenia i wykorzystania funkcji finansowych i statystycznych, narzędzi analitycznych programu Excel, takich jak tabele przestawne, wykresy, analiza danych, solver i analiza scenariuszy; oraz zna zasady tworzenia czytelnych i profesjonalnych raportów i prezentacji danych finansowych w programie Excel. | Kryteria weryfikacji W zakresie wiedzy uczestnik: definiuje formuły obliczeniowe z użyciem zaawansowanych funkcji rozróżnia metody pracy i zasady działania różnych operacji na danych charakteryzuje zasady działania narzędzi analizy danych i ich wykorzystania charakteryzuje efektywne metody pracy w programie i możliwości dostosowania do własnych potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Uczestnik tworzy własne zestawienia funkcji i formuł oraz korzysta z zaawansowanych narzędzi analizy; pracuje z danymi z różnych źródeł; tworzy czytelne zestawienia i raporty przy użyciu gotowych funkcjonalności programu i własnych rozwiązań, w tym tabel, wykresów, konspektów i złożonych wydruków; diagnozuje i poprawia błędy oraz dostosowuje program do własnych potrzeb, zgodnie z zasadami estetyki i ergonomii. | Kryteria weryfikacji W zakresie umiejętności uczestnik: • tworzy i formatuje tabele przestawne i wykresy • stosuje funkcje logiczne, tekstowe, matematyczne i finansowe • korzysta z narzędzi analizy danych, takich jak scenariusze, solver, tabela danych i analiza wariancji • wykorzystuje makra i formularze do automatyzacji zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Uczestnik pracuje ze świadomością swojej wiedzy w zakresie arkuszy kalkulacyjnych i wykorzystuje ją do pracy w grupie i komunikacji z zespołem oraz stosuje zasady dobrych praktyk w projektowaniu arkuszy kalkulacyjnych. | Kryteria weryfikacji W zakresie kompetencji społecznych uczestnik: wskazuje i charakteryzuje zaawansowane możliwości arkuszy kalkulacyjnych wdrażając wybrane funkcjonalności programu w celu automatyzacji swojej pracy oraz do rozwiązywania problemów finansowych za pomocą programu Excel; komunikowania się z zespołem i prezentacji wyników, a także krytycznego myślenia i oceny wiarygodności źródeł danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Program
Program
Szkolenie przygotowuje do zaawansowanej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi. W szczególności szkolenie skierowane jest do osób pracujących z dużymi zbiorami danych, w działach księgowości, analizy i finansów. Prowadzi do nabycia kompetencji związanych z cyfrową transformacją.
Program szkolenia obejmuje 24 godziny lekcyjne (szkolenie + walidacja efektów). W trakcie 1 dnia szkoleniowego przewidziano 15-minutową przerwę. Szkolenie realizowane w trybie zdalnym w grupie do 6 osób w formie wykładu i ćwiczeń praktycznych.
Ramowy program usługi:
- Podstawy obsługi arkuszy kalkulacyjnych: formatowanie, formuły, funkcje, zakresy nazwane, tabele i wykresy - przypomnienie
- Zaawansowane wyświetlanie i formatowanie danych: formatowanie danych, formaty użytkownika, formatowanie warunkowe, sprawdzanie poprawności danych.
- Formuły i funkcje zaawansowane: formuły z odwołaniami cyklicznymi, przegląd wybranych funkcji arkuszowych, automatyczne tworzenie nazw, tworzenie stałych i zaawansowanych formuł, formuły tablicowe
- Zaawansowane techniki analizy danych: sortowanie, filtrowanie, tabele przestawne, narzędzia analizy danych i scenariuszy.
- Zaawansowane wyszukiwanie i porównywanie danych przy użyciu wbudowanych funkcji
- Analiza danych przy użyciu wbudowanych funkcji
- Zarządzanie listami danych: dodawanie, wyszukiwanie i usuwanie rekordów, sortowanie listy danych, sumy pośrednie, filtrowanie danych, tworzenie tabeli przestawnej, filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych, raporty tabel i wykresów przestawnych.
- Wykorzystanie tabel przestawnych do wielopoziomowej analizy danych
- Konsolidowanie danych i arkusze z łączami: odwołania, tworzenie odwołań zewnętrznych, modyfikowanie obiektów źródłowych, zarządzanie łączami i konsolidowanie danych
- Importowanie danych zewnętrznych przy użyciu wbudowanego mechanizmu importu oraz przekształcania danych z wykorzystaniem dodatku Power Query
- Tworzenie prostych modeli finansowych z wykorzystaniem formuł i scenariuszy, elementów sterujących. Zasady modelowania, struktura modelu, optymalizacja i symulacja.
- Tworzenie uniwersalnych szablonów w celu przyspieszenia pracy. Mechanizm Tabela
- Wykorzystanie analizy „Co-jeśli” w modelach finansowych: Tabela danych, Szukaj wyniku
- Wyszukiwanie i optymalizacja rozwiązań różnych problemów za pomocą dodatku Solver
- Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów (wykresy złożone i niestandardowe oraz wykresy przestawne)
- Tworzenie raportów i prezentacji
- Wykorzystanie makr do automatyzacji: rejestrowanie, uruchamianie – wprowadzenie
- Walidacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 599,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto66,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto54,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Szkaradowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują autorskie materiały opracowane specjalnie na potrzeby kursu.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni posiadać następujące umiejętności wstępne:
• minimum podstawowa obsługi arkuszy kalkulacyjnych,
• sprawna obsługa komputera i urządzeń peryferyjnych
• sprawna obsługa pakietu Office i Internetu.
Zgłoszenie udziału do PSI Kielce przed terminem zakończenia rekrutacji:
telefonicznie: 512503751 lub mailowo: info@psi.kielce.pl.
Warunkiem udziału w szkoleniu w P.S.I. Sp. z o.o. Kielce jest zapoznanie się i akceptacja regulaminu uczestnictwa, klauzuli informacyjnej i wzoru umowy szkoleniowej P.S.I. Kielce - dostępne na stronie www.psi.kielce.pl.
Uczestnicy, którzy otrzymali dofinansowanie na szkolenie dopisują się do właściwej karty usługi za pośrednictwem BUR po otrzymaniu ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój"
Zaproponowany harmonogram może ulec zmianie.
W przypadku braku minimalnej liczby uczestników, szkolenie nie odbędzie się w podanym terminie.
Szkolenie o tym samym zakresie tematycznym może zostać przeprowadzone w trybie stacjoanrnym indywidualnie lub grupowo (zmiana ceny usługi) lub w innych godzinach (dopołudniowe, popołudniowe w dni robocze lub w weekendy).
W ramach szkolenia (szkolenie+walidacja efektów) zapewniamy:
• materiały szkoleniowe
• doświadczonego trenera
• zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
*szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. 2013 poz. 1722 § 3 ust. 1 pkt 14); w innym przypadku do podanej ceny netto należy doliczyć 23% VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formule on-line w czasie rzeczywistym, w którym możesz wziąć udział z każdego miejsca na świecie. Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy Microsoft Teams lub ZOOM, w zależności od możliwości i preferencji uczestników. Uczestnik, ktory potwierdzi swój udział w szkoleniu, przed szkoleniem zostanie poinformowany o platformie na której zostanie zrealizowane szkolenie oraz otrzyma przed rozpoczęciem szkolenia, drogą mailową, link do spotkania wraz z hasłami dostępu.
Wymagania sprzętowe:
- komputer z dostępem do Internetu
- wbudowane lub peryferyjne urządzenia do obsługi audio
- słuchawki/glośniki oraz mikrofon
- zainstalowana przeglądarka internetowa
- obydwie aplikacje można zainstalować na komputerze lub korzystać za pośrednictwem przeglądarki internetowej.