Studia podyplomowe online "Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera (3 sem)" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Studia podyplomowe online "Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera (3 sem)" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe adresowane są do absolwentów szkół wyższych, nauczycieli różnych specjalności zatrudnionych w placówkach szkolnictwa specjalnego i w szkolnictwie ogólnodostępnym, pedagogów, psychologów i oligofrenopedagogów zainteresowanych podniesieniem kwalifikacji w zakresie pedagogiki specjalnej lub przygotowujących się do pracy na rzecz osób potrzebujących wsparcia i opieki ze szczególnym uwzględnieniem osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz ich rodzin.
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi896
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia jest ukazanie specyfiki procesu kształcenia i wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera.Słuchacz zdobędzie wiedzę i umiejętności praktyczne umożliwiające podejmowanie działań rewalidacyjnych, dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu: lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz ze spektrum autyzmu, przebywających w placówkach.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Celem studiów jest ukazanie specyfiki procesu kształcenia i wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje Dydaktykę specjalną i diagnostykę w pedagogice specjalnej Definiuje Pedagogikę specjalną. Subdyscypliny pedagogiki specjalnej Charakteryzuje Podstawowe regulacje prawne. Projektuje Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii. Diagnostyka psychopedagogiczna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Słuchacz zdobędzie wiedzę i umiejętności praktyczne umożliwiające podejmowanie skutecznych działań rewalidacyjnych, dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu | Kryteria weryfikacji Projektuje Elementy pedagogiki osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu Monitoruje Psychiatrię i neurologię dziecięca. Wspomaganie rodziny osób ze spektrum autyzmu • Wczesny autyzm dziecięcy – diagnoza i terapia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje Działania profilaktyczne, edukacyjne, terapeutyczne i wspomagające osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z autyzmem i zespołem Aspergera z elementami andragogiki specjalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Organizuje Stymulację zmysłów, terapia integracji sensoryczno-motorycznej u osób z ASD. Montuje Alternatywne i wspomagające metody komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje Specyfika kształcenia uczniów z zaburzeniami sfery intelektualnej. Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu integracyjnym i włączającym. Planuje Metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Ocenia Metody wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje Organizację i metody pracy dydaktycznej z uczniami ze spektrum autystycznym (w tym z zespołem Aspergera). Uzasadnia Metodykę nauczania i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Nadzoruje Metody terapii i wsparcia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Metody diagnozy, terapii i wsparcia rodziny dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kontroluje Metodykę zajęć rewalidacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Metodyka zajęć rewalidacyjnych i rehabilitacyjnych osób ze spektrum autystycznym. Metody terapii zaburzeń rozwoju mowy, wspomagające i alternatywne metody komunikacji. Nadzoruje Wspieranie rozwoju zawodowego osób ze spektrum autyzmu. Metodyka treningów umiejętności społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia Organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju osób z zaburzeniami z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu, szkole i placówce | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia Metodykę pracy rewalidacyjno-wychowawczej osób ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza szkołą; pierwsza pomoc. Rola komputera, mediów i nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Absolwenci kierunku otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Ukończenie wskazanego kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:
zajmowania stanowiska nauczyciela
wychowawcy
pedagoga
pedagoga specjalnego
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Tematyka zajęć prowadzonych na studiach podyplomowych Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera:
- Dydaktyka specjalna i diagnostyka w pedagogice specjalnej.
- Pedagogika specjalna. Subdyscypliny pedagogiki specjalnej.
- Podstawowe regulacje prawne.
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii. Diagnostyka psychopedagogiczna.
- Elementy pedagogiki osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu .
- Psychiatria i neurologia dziecięca. Wspomaganie rodziny osób ze spektrum autyzmu.
- Medyczne i psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej. Psychologicznospołeczne problemy funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera.
- Terapia, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną z uwzględnieniem stopnia niepełnosprawności. Organizacja pomocy psychologicznopedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu, szkole i placówce.
- Działania profilaktyczne, edukacyjne, terapeutyczne i wspomagające osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu z elementami andragogiki specjalnej.
- Stymulacja zmysłów, terapia integracji sensoryczno-motorycznej u osób z ASD.
- Alternatywne i wspomagające metody komunikacji.
- Bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza szkołą; pierwsza pomoc. Rola komputera, mediów i nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Specyfika kształcenia uczniów z zaburzeniami sfery intelektualnej. Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu integracyjnym i włączającym.
- Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Metody wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
- Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej. Organizacja i specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym.
- Organizacja i metody pracy dydaktycznej z uczniami ze spektrum autystycznym (w tym z zespołem Aspergera).
- Metodyka nauczania i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym. Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej osób ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera.
- Metody terapii i wsparcia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Metody diagnozy, terapii i wsparcia rodziny dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
- Metodyka zajęć rewalidacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Metodyka zajęć rewalidacyjnych i rehabilitacyjnych osób ze spektrum autystycznym. Metody terapii zaburzeń rozwoju mowy, wspomagające i alternatywne metody komunikacji.
- Wspieranie rozwoju zawodowego osób ze spektrum autyzmu. Metodyka treningów umiejętności społecznych.
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w harmonogramie studiów podyplomowych.
Czas trwania trzysemestralnych studiów to 896 godzin (w tym 300 godzin praktyk)
Forma studiów podyplomowych: z wykorzystaniem metod kształcenia on line
Wybrane studia podyplomowe umożliwiają uzyskanie 64 punktów ECTS
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 799,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 799,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto7,59 PLN
- Koszt osobogodziny netto7,59 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
- e-podręczniki,
- materiały audio,
- materiały wideo.
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi posiadać wykształcenie wyższe: licencjat, inżynier lub magister oraz posiadać przygotowanie pedagogiczne.
- Realizacja praktyk w trakcie kształcenia.
- Utworzenie indywidualnego konta słuchacza na stronie WSKZ www.studia-online.pl
Informacje dodatkowe
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego to Uczelnia wyższa, która wprowadziła studia podyplomowe w postaci e-learningu (studia online). Ta innowacyjna forma studiów podyplomowych pozwala słuchaczom odbywać studia podyplomowe w wybranym i dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Nauka jak i testy sprawdzające wiedzę odbywają się online.
Każdy z absolwentów Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzającą nabyte umiejętności i będącą legalnym dokumentem wydawanym na podstawie tych samych przepisów prawnych, co w przypadku studiów stacjonarnych.
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego posiada Certyfikat Jakości ISO9001:2015.
Jeżeli są Państwo zainteresowani studiami podyplomowymi z tej karty lub innym z dofinansowaniem z PARP prosimy o kontakt mailowy na adres: dotacje@studia-online.pl lub telefoniczny pod numerem: +48 22 602 01 10.
Dodatkowo zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie: www.studia-online.pl
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik realizuje studia podyplomowe na innowacyjnej platformie dydaktycznej https://studia-online.pl
Słuchacz dostaje indywidualny dostęp do studiów podyplomowych poprzez zalogowanie się na indywidualnym koncie.
Słuchacz powinien posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pixeli.
Do prawidłowej funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Microsoft Edge, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
Uczestnik powinien posiadać łącze sieciowe minimalnej o prędkości - 10 Mb/s.