Kurs BARMAN - szkolenie kończące się egzaminem
Kurs BARMAN - szkolenie kończące się egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących lub chcących pracować w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób posiadających podstawowe doświadczenie w pracy w punktach gastronomicznych jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje w tym zakresie.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Kurs BARMAN - szkolenie kończące się egzaminem” przygotowuje do pracy w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się obsługuje klienta w punkcie gastronomicznym z zachowaniem wysokiej kultury osobistej, komunikatywności i otwartości oraz wg zasad savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej | Kryteria weryfikacji - określa predyspozycje psychofizyczne, wymagania i umiejętności niezbędne do wykonywania zadań zawodowych barmana;- opisuje sylwetkę zawodową barmana; - omawia zasady etyki w pracy barmana, np. dyskrecja, cierpliwość, uczciwość, uprzejmość; - stosuje zasady komunikacji interpersonalnej. - przytacza przykłady niedopuszczalnych oraz właściwych zachowań barmana podczas kontaktu z klientem; - tworzy komunikaty skierowane do klienta dostosowane do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się nawiązuje kontakt z klientami | Kryteria weryfikacji - wymienia zasady nawiązywania kontaktu z klientem i ilustruje je przykładami;- nawiązuje relacje z klientem, wykorzystując techniki komunikacji; - omawia wpływ wizerunku barmana na budowanie relacji z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wskazuje zasady autoprezentacji i wywierania pierwszego dobrego wrażenia | Kryteria weryfikacji - respektuje reguły kultury osobistej;- stosuje zasady etykiety i formy grzecznościowe; - postępuje zgodnie z zasadami etyki; - omawia zagadnienia związane z ubiorem i postawą; - dba o czytelność wypowiedzi i profesjonalizm | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wskazuje zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej | Kryteria weryfikacji - definiuje i rozróżnia pojęcie komunikacji werbalnej i niewerbalnej;- stosuje narzędzia skutecznej komunikacji; - wskazuje bariery w komunikacji interpersonalnej; - przestrzegania zasad prawidłowej komunikacji w otoczeniu zawodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wymienia zasady savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia pojęcie „savoir-vivre”- wskazuje podstawowe zasady savoir vivre np. etyczne, wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualnościitd.; - omawia zasady dress code’u; - stosuje zasady savoir-vivre’u do wykonywania zawodu barmana; - opisuje zasady hierarchii organizacyjnej w lokalu/ przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się profesjonalnie przyjmuje zamówienia | Kryteria weryfikacji - wyróżnia typy klientów;- używa zwrotów grzecznościowych w konwersacji z gośćmi różnych typów charakterologicznych - rozróżnia etapy obsługi gości; - wykonuje czynności związane z przyjęciem zamówienia (udziela informacji, doradza, przyjmuje zamówienie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się przygotowuje różnego rodzaju napoje | Kryteria weryfikacji - wskazuje podział i omawia charakterystykę napojów mieszanych, dokonuje podziału napojów alkoholowych i bezalkoholowych;- omawia zagadnienia dotyczące historii alkoholi i procesów produkcji; - omawia i dobiera szkło do typu napoju; - omawia i dobiera sprzęt i narzędzia do przygotowania danego typu napoju; - podaje receptury mieszanych napojów alkoholowych, - przygotowuje mieszany napój alkoholowy - omawia trendy w przygotowaniu mieszanych napojów bezalkoholowych (bezalkoholowe wersje klasycznych drinków, smoothie itp.), - przygotowuje napój bezalkoholowy według podanych preferencji gościa (np. smoothie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wymienia składniki przygotowanych napojów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje i rozróżnia typy mocnych alkoholi (wódki czyste, wódki gatunkowe aromatyzowane, wódki gatunkowe naturalne),- charakteryzuje i rozróżnia typy win, - charakteryzuje i rozróżnia inne rodzaje alkoholi fermentowanych, - omawia i charakteryzuje składniki napojów mieszanych (składniki główne, modyfikatory, bonifikatory, składniki dodatkowe, składniki przyprawowe, składniki szprycujące, dodatki dekoracyjne, dodatki komplementarne); - charakteryzuje typy dodatków używanych w przygotowaniu napojów mieszanych (owoce, syropy, napoje, przyprawy, sosy), - podaje receptury wskazanych mieszanych napojów bezalkoholowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wskazuje techniki przygotowywania napojów | Kryteria weryfikacji - wymienia i charakteryzuje techniki przygotowywania mieszanych i niemieszanych napojów alkoholowych (np. shakerowania);- omawia techniki przygotowania mieszanych napojów bezalkoholowych (np. blenderowanie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje metody śledzenia zapasów i składania zamówienia | Kryteria weryfikacji - składa zapotrzebowania (zamówienia), mając na uwadze rachunek ekonomiczny przedsiębiorstwa (ograniczając gromadzenie zbyt dużych zapasów magazynowych) i ciągłość zaopatrzenia baru;- pobiera towary spożywcze, napojów alkoholowych, piwa i innych towarów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży - wymienia zasady odbioru zamówionych towarów i kontrolowania ich pod względem jakości i ilości, sprawdzenia banderoli i prawidłowego ich umieszczenia (w przypadku towarów banderolowanych) - rozlicza pobrane surowce, półprodukty, wyroby gotowe i towary handlowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykonuje pracę z zachowaniem wysokiego poziomu uważności na obsługiwanych gości, podzielności uwagi i szybkiego reagowania | Kryteria weryfikacji - omawia zasady uważności w pracy z ludźmi i definiuje pojęcie empatii;- omawia zasady aktywnego słuchania; - definiuje podzielność uwagi; - wymienia techniki szybkiego liczenia; - wymienia sposoby radzenia sobie ze stresem; - opisuje techniki reagowania w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się omawia techniki zapamiętywania | Kryteria weryfikacji - opisuje techniki pamięciowe;- definiuje pamięć wzrokową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się współpracuje w zespole | Kryteria weryfikacji - organizuje pracę zespołową;- dzieli się pomysłami; - realizuje projekty i zadania z innymi uczestnikami zespołu; - przekazuje informacje współpracownikom, mając na celu utrzymanie płynności funkcjonowania baru | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC CERTYFIKACJA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC CERTYFIKACJA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących lub chcących pracować w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób
posiadających podstawowe doświadczenie w pracy w punktach gastronomicznych jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje w tym zakresie.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:
1. Wprowadzenie do zawodu barmana, etyka zawodowa.
- Predyspozycje zawodowe i cechy osobowe dobrego barmana. Wymagania fizyczne i zdrowotne.
- Dobra pamięć – techniki pamięciowe. Podzielność uwagi i umiejętność szybkiego liczenia.
- Savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej. Etyka zawodowa.
- Autoprezentacja i umiejętności interpersonalne. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Współpraca w zespole.
2. Obsługa klienta. Profesjonalne przyjmowanie zamówienia.
- Typy klientów. Obsługa klienta. Nawiązywanie kontaktu z klientem.
- Przyjmowanie zamówień. Przyjmowanie należności, rozliczanie dziennego utargu itp. oraz prowadzenie obowiązującej dokumentacji.
3. Wyposażenie i organizacja profesjonalnego cocktail baru.
- Organizacja i optymalizacja pracy za barem.
- Śledzenie zapasów i składanie zamówienia.
- Prezentacja sprzętu barmańskiego i sposobów posługiwania się nim. Rodzaje szkła.
- Rodzaje miar – omówienie jednostek miar.
4. Przygotowanie różnego rodzaju napojów – dobór składników. Techniki przygotowywania napojów.
- Podział i charakterystyka Napojów Mieszanych. Podział Napojów Alkoholowych i Bezalkoholowych.
- Historia alkoholi i procesy produkcji.
- Receptury napojów mieszanych, teoretyczne i praktyczne zastosowanie receptur, techniki miksowania: przygotowanie klasycznych drinków na bazie alkoholi, drinki bezalkoholowe/ smoothies/ lemoniady. Sztuka dekoracji
SZKOLENIE ZAPLANOWANO NA 38 GODZ. SZKOLENIOWYCH/ DYDAKTYCZNYCH (1 godz szkoleniowa/ dydaktyczna = 45 min.
Warunki organizacyjne realizacji szkolenia:
Zalecana minimalna liczba osób na szkoleniu: 8
Zalecana maksymalna liczba osób na szkoleniu: 20
Sala powinna zapewniać odpowiednią ilość miejsc siedzących oraz umożliwiać przeprowadzenie części praktycznej szkolenia (m.in. dostęp do bieżącej wody).
W sali powinny znajdować się stoły lub miejsca zawierające dołączone pulpity na których uczestnicy będą mogli zapisywać notatki.
Układ stołów: dowolny
Zajęcia powinny być prowadzone z wykorzystaniem zróżnicowanych form: indywidualnie i grupowo.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Umiejętności, które Uczestnik nabywa w procesie uczenia się:
- obsługuje klienta w punkcie gastronomicznym z zachowaniem wysokiej kultury osobistej, komunikatywności i otwartości oraz wg zasad savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej;
- nawiązuje kontakt z klientami;
- wskazuje zasady autoprezentacji i wywierania pierwszego dobrego wrażenia;
- wskazuje zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej;
- wymienia zasady savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej;
- profesjonalnie przyjmuje zamówienia;
- przygotowuje różnego rodzaju napoje;
- wymienia składniki przygotowanych napojów;
- wskazuje techniki przygotowywania napojów;
- charakteryzuje metody śledzenia zapasów i składania zamówienia;
- wykonuje pracę z zachowaniem wysokiego poziomu uważności na obsługiwanych gości, podzielności uwagi i szybkiego reagowania;
- omawia techniki zapamiętywania;
- współpracuje w zespole.
Efekt uczenia się: obsługuje klienta w punkcie gastronomicznym z zachowaniem wysokiej kultury osobistej, komunikatywności i otwartości oraz wg zasad savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej
Kryteria weryfikacji:
- określa predyspozycje psychofizyczne, wymagania i umiejętności niezbędne do wykonywania zadań zawodowych barmana;
- opisuje sylwetkę zawodową barmana;
- omawia zasady etyki w pracy barmana, np. dyskrecja, cierpliwość, uczciwość, uprzejmość;
- stosuje zasady komunikacji interpersonalnej.
- przytacza przykłady niedopuszczalnych oraz właściwych zachowań barmana podczas kontaktu z klientem;
- tworzy komunikaty skierowane do klienta dostosowane do sytuacji.
Efekt uczenia się: nawiązuje kontakt z klientami
Kryteria weryfikacji:
- wymienia zasady nawiązywania kontaktu z klientem i ilustruje je przykładami;
- nawiązuje relacje z klientem, wykorzystując techniki komunikacji;
- omawia wpływ wizerunku barmana na budowanie relacji z klientem.
Efekt uczenia się: wskazuje zasady autoprezentacji i wywierania pierwszego dobrego wrażenia
Kryteria weryfikacji:
- respektuje reguły kultury osobistej;
- stosuje zasady etykiety i formy grzecznościowe;
- postępuje zgodnie z zasadami etyki;
- omawia zagadnienia związane z ubiorem i postawą;
- dba o czytelność wypowiedzi i profesjonalizm.
Efekt uczenia się: wskazuje zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
Kryteria weryfikacji:
- definiuje i rozróżnia pojęcie komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
- stosuje narzędzia skutecznej komunikacji;
- wskazuje bariery w komunikacji interpersonalnej;
- przestrzegania zasad prawidłowej komunikacji w otoczeniu zawodowym.
Efekt uczenia się: wymienia zasady savoir vivre z zakresu branży gastronomicznej
Kryteria weryfikacji:
- wyjaśnia pojęcie „savoir-vivre”
- wskazuje podstawowe zasady savoir vivre np. etyczne, wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualnościitd.;
- omawia zasady dress code’u;
- stosuje zasady savoir-vivre’u do wykonywania zawodu barmana;
- opisuje zasady hierarchii organizacyjnej w lokalu/ przedsiębiorstwie.
Efekt uczenia się: profesjonalnie przyjmuje zamówienia
Kryteria weryfikacji:
- wyróżnia typy klientów;
- używa zwrotów grzecznościowych w konwersacji z gośćmi różnych typów charakterologicznych
- rozróżnia etapy obsługi gości;
- wykonuje czynności związane z przyjęciem zamówienia (udziela informacji, doradza, przyjmuje zamówienie).
Efekt uczenia się: przygotowuje różnego rodzaju napoje
Kryteria weryfikacji:
- wskazuje podział i omawia charakterystykę napojów mieszanych, dokonuje podziału napojów alkoholowych i bezalkoholowych;
- omawia zagadnienia dotyczące historii alkoholi i procesów produkcji;
- omawia i dobiera szkło do typu napoju;
- omawia i dobiera sprzęt i narzędzia do przygotowania danego typu napoju;
- podaje receptury mieszanych napojów alkoholowych,
- przygotowuje mieszany napój alkoholowy
- omawia trendy w przygotowaniu mieszanych napojów bezalkoholowych (bezalkoholowe wersje klasycznych drinków, smoothie itp.),
- przygotowuje napój bezalkoholowy według podanych preferencji gościa (np. smoothie)
Efekt uczenia się: wymienia składniki przygotowanych napojów
Kryteria weryfikacji:
- charakteryzuje i rozróżnia typy mocnych alkoholi (wódki czyste, wódki gatunkowe aromatyzowane, wódki gatunkowe naturalne),
- charakteryzuje i rozróżnia typy win,
- charakteryzuje i rozróżnia inne rodzaje alkoholi fermentowanych,
- omawia i charakteryzuje składniki napojów mieszanych (składniki główne, modyfikatory, bonifikatory, składniki dodatkowe, składniki przyprawowe, składniki szprycujące, dodatki dekoracyjne, dodatki komplementarne);
- charakteryzuje typy dodatków używanych w przygotowaniu napojów mieszanych (owoce, syropy, napoje, przyprawy, sosy),
- podaje receptury wskazanych mieszanych napojów bezalkoholowych.
Efekt uczenia się: wskazuje techniki przygotowywania napojów
Kryteria weryfikacji:
- wymienia i charakteryzuje techniki przygotowywania mieszanych i niemieszanych napojów alkoholowych (np. shakerowania);
- omawia techniki przygotowania mieszanych napojów bezalkoholowych (np. blenderowanie).
Efekt uczenia się: charakteryzuje metody śledzenia zapasów i składania zamówienia
Kryteria weryfikacji:
- składa zapotrzebowania (zamówienia), mając na uwadze rachunek ekonomiczny przedsiębiorstwa (ograniczając gromadzenie zbyt dużych zapasów magazynowych) i ciągłość zaopatrzenia baru;
- pobiera towary spożywcze, napojów alkoholowych, piwa i innych towarów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży
- wymienia zasady odbioru zamówionych towarów i kontrolowania ich pod względem jakości i ilości, sprawdzenia banderoli i prawidłowego ich umieszczenia (w przypadku towarów banderolowanych)
- rozlicza pobrane surowce, półprodukty, wyroby gotowe i towary handlowe.
Efekt uczenia się: wykonuje pracę z zachowaniem wysokiego poziomu uważności na obsługiwanych gości, podzielności uwagi i szybkiego reagowania
Kryteria weryfikacji:
- omawia zasady uważności w pracy z ludźmi i definiuje pojęcie empatii;
- omawia zasady aktywnego słuchania;
- definiuje podzielność uwagi;
- wymienia techniki szybkiego liczenia;
- wymienia sposoby radzenia sobie ze stresem;
- opisuje techniki reagowania w trudnych sytuacjach.
Efekt uczenia się: omawia techniki zapamiętywania
Kryteria weryfikacji:
- opisuje techniki pamięciowe;
- definiuje pamięć wzrokową.
Efekt uczenia się: współpracuje w zespole
Kryteria weryfikacji:
- organizuje pracę zespołową;
- dzieli się pomysłami;
- realizuje projekty i zadania z innymi uczestnikami zespołu;
- przekazuje informacje współpracownikom, mając na celu utrzymanie płynności funkcjonowania baru.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,37 PLN
- Koszt osobogodziny netto147,37 PLN
- W tym koszt walidacji brutto270,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto270,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto270,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto270,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, np. skrypty oraz materiały do wykonywania zajęć praktycznych (w tym: urządzenia i narzędzia oraz materiały zużywalne niezbędne do realizacji programu szkolenia).
Każda osoba, która ukończy szkolenie (min. 80% obecności na zajęciach) otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Osobom, które zdadzą egzamin zewnętrzy wydany zostanie przez zewnętrzną jednostkę egzaminującą i certyfikującą ICVC CERTYFIKACJA SP. Z O.O., Certyfikat ICVC/BN 20008.19, potwierdzający uzyskane kwalifikacje.
Szkolenie prowadzone jest w godz szkoleniowych/ dydaktycznych, tj. 1 godz. = 45 min.
Informacje dodatkowe
Procedura reklamacji usługi szkoleniowej
Reklamacje można zgłaszać do ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o. w formie pisemnej, listem poleconym na adres: ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o., ul. Partyzantów 1A, 35-242 Rzeszów lub mailem: biuro@aldeo.pl najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od daty zakończenia realizacji danej usługi szkoleniowej wg zasad wskazanych w Procedurze reklamacji usługi szkoleniowej dostępnej na stronie internetowej: http://aldeo.pl/oferta/szkolenia/
Reklamacja zostanie uwzględniona w przypadku nienależytego zrealizowania Szkolenia z wyłącznej winy ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o.
Informujemy, że usługa może zostać poddana kontroli lub audytowi instytucji zewnętrznych, w tym audytowi w ramach audytów funkcjonowania podmiotów w Bazie Usług Rozwojowych. Zespół audytowy ma możliwość na podstawie upoważnienia wydanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości do przeprowadzenia wizytacji usługi rozwojowej.