Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi" został zaprojektowany z myślą o pracownikach działów HR i ich bezpośrednich przełożonych, którzy muszą adaptować się do szybko zmieniającego się otoczenia pracy, nowych trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim oraz zmieniających się oczekiwań pracowników.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia "Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi" jest dostosowanie pracowników działów HR i ich bezpośrednich przełożonych do szybko zmieniającego się otoczenia pracy, nowych trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim oraz zmieniających się oczekiwań pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy:- będą rozumieć, dlaczego tworzenie środowiska pracy dostępnego dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi jest ważne dla współczesnych organizacji. - poznają główne założenia Konwencji ONZ i zrozumieją, jakie mają one konsekwencje dla polityki personalnej w ich organizacjach. - nauczą się, jak identyfikować i aplikować o fundusze na realizację standardów dostępności. - będą potrafili rozpoznawać i zrozumieć różnorodne potrzeby pracowników, w tym osób niepełnosprawnych, seniorów, kobiet w ciąży i matek karmiących, oraz znać przykłady adaptacji miejsca pracy. - poznają wyzwania i korzyści organizacyjne związane z zatrudnianiem osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi oraz będą potrafili analizować studia przypadków. - nauczą się, jak rozpoznawać zagrożenia dyskryminacją i jak budować efektywną politykę - zdobędą wiedzę na temat praktycznych porad dotyczących dostosowania miejsca pracy oraz technologii wspierających dostępność. | Kryteria weryfikacji - Pisemny test sprawdzający zrozumienie kluczowych koncepcji szkolenia, w tym znaczenie budowania inklusywnego miejsca pracy, założenia Konwencji ONZ, formy wsparcia finansowego i potrzeby pracowników.- Uczestnicy analizują studia przypadków, prezentując, jak organizacje mogą przeciwdziałać dyskryminacji i wdrażać polityki równości szans, oraz jakie są korzyści z zatrudniania osób ze szczególnymi potrzebami. - Zbieranie opinii od uczestników na temat tego, co uznali za najbardziej wartościowe w szkoleniu, oraz obszary, które wymagają dalszego rozwoju lub poprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie, Konwencja ONZ, Formy wsparcia, Potrzeby pracowników
Wprowadzenie i cele szkolenia
- Przedstawienie celów szkolenia.
- Znaczenie budowania inklusywnego miejsca pracy.
Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej
- Omówienie głównych założeń Konwencji.
- Implikacje Konwencji dla polityki personalnej.
Formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych
- Przegląd dostępnych funduszy i programów wsparcia.
- Jak aplikować o środki na realizację standardów dostępności.
Potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
- Rozpoznawanie i zrozumienie różnorodnych potrzeb.
- Przykłady adaptacji miejsca pracy.
Wyzwania i korzyści zatrudniania osób ze szczególnymi potrzebami
- Przegląd wyzwań oraz korzyści organizacyjnych.
- Studia przypadków.
Zagrożenia dyskryminacją i równość szans
- Rozpoznawanie i przeciwdziałanie dyskryminacji.
- Budowanie polityki równości szans.
Dostosowanie stanowisk pracy
- Praktyczne porady dotyczące dostosowania miejsca pracy.
- Technologie wspierające dostępność.
Rozwiązania i programy wspierające, Technologie, Well-being
Programy wspierające organizacje
- Omówienie dostępnych programów wspierających.
- Jak efektywnie implementować te programy w organizacji.
Rozwiązania włączające do zespołów
- Strategie na promowanie inkluzji i współpracy.
- Narzędzia wspierające komunikację i integrację.
Redukcja barier architektonicznych i sprzętowych
- Przegląd najczęstszych barier w środowisku pracy.
- Rozwiązania i dobre praktyki.
Programy na poprawę jakości życia (well-being)
- Strategie na zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Programy well-being dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Technologie ułatwiające pracę
- Przykłady technologii wspomagających pracę i integrację.
- Dostępność cyfrowa i jej znaczenie.
Case study: Analiza sukcesów i wyzwań
- Analiza studiów przypadków organizacji, które efektywnie wdrożyły strategie inkluzji.
- Dyskusja i wymiana doświadczeń między uczestnikami.
Podsumowanie i plan działania
- Stworzenie indywidualnych planów działania dla uczestników.
- Zakończenie szkolenia i feedback.
1 godzina to 45 minut. Przerwy wliczone są w godziny.
2 dni szkolenia po 8 godzin dydaktycznych. Łącznie 16 godzin.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie i cele szkolenia. Przedstawienie celów szkolenia. Znaczenie budowania inkluzyjnego miejsca pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej. Omówienie głównych założeń Konwencji. Implikacje Konwencji dla polityki personalnej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych. Przegląd dostępnych funduszy i programów wsparcia. Jak aplikować o środki na realizację standardów dostępności | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. Rozpoznawanie i zrozumienie różnorodnych potrzeb. Przykłady adaptacji miejsca pracy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Wyzwania i korzyści zatrudniania osób ze szczególnymi potrzebami. Przegląd wyzwań oraz korzyści organizacyjnych. Studium przypadków. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Zagrożenia dyskryminacją i równość szans. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie dyskryminacji. Budowanie polityki równości szans. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Dostosowanie stanowisk pracy. Praktyczne porady dotyczące dostosowania miejsca pracy. Technologie wspierające dostępność | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Programy wspierające organizacje. Omówienie dostępnych programów wspierających. Jak efektywnie implementować te programy w organizacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Rozwiązania włączające do zespołów. Strategie na promowanie inkluzji i współpracy. Narzędzia wspierające komunikację i integrację | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Redukcja barier architektonicznych i sprzętowych. Przegląd najczęstszych barier w środowisku pracy. Rozwiązania i dobre praktyki | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Programy na poprawę jakości życia (well-being). Strategie na zapobieganie wypaleniu zawodowemu. Programy well-being dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Technologie ułatwiające pracę Przykłady technologii wspomagających pracę i integrację. Dostępność cyfrowa i jej znaczenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Case study: Analiza sukcesów i wyzwań. Analiza studiów przypadków organizacji, które efektywnie wdrożyły strategie inkluzji. Dyskusja i wymiana doświadczeń między uczestnikami. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie i plan działania. Zakończenie szkolenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 560,00 PLN
- Koszt usługi netto2 560,00 PLN
- Koszt godziny brutto160,00 PLN
- Koszt godziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe i piśmiennicze autorstwa firmy EMAT.
Informacje dodatkowe
Każdy moduł szkolenia zapewnia interaktywne elementy, takie jak dyskusje grupowe, warsztaty i studia przypadku, aby uczestnicy mogli nie tylko zdobyć teoretyczną wiedzę, ale również nauczyć się jej praktycznego zastosowania. Program został zaprojektowany z uwzględnieniem wytycznych Bazy Usług Rozwojowych i PARP.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie/certyfikat o jej ukończeniu oraz dokona oceny usługi w BUR.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu oraz otrzymania refundacji jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu wiedzy.
1 godzina zajęć = 45 min
Przerwy kawowe są zaplanowane i dostosowane do potrzeb uczestników. Ich czas może ulec zmianie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi