Archiwizacja i brakowanie współczesnej dokumentacji – aspekty prawne i praktyczne.
Archiwizacja i brakowanie współczesnej dokumentacji – aspekty prawne i praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników instytucji publicznej odpowiedzialnych za archiwizację i brakowanie dokumentów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji20-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do prowadzenia archiwizacji i brakowania dokumentacji w podmiotach publicznych zgodnie z obowiązującymi procedurami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo archiwizuje dokumentację instytucji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje podstawowe pojęcia kancelaryjne i archiwalne, rozróżnia rodzaje dokumentacji i zasady przekazywania jej do archiwum w systemach klasy EZD oraz tradycyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo przeprowadza proces brakowania dokumentacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje procedurę uzyskiwania zgody na brakowanie dokumentacji oraz sposób postępowania po jej uzyskaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do procesu archiwizacji dokumentacji:
- stan prawny w zakresie archiwizacji dokumentacji;
- podstawowe pojęcia kancelaryjne i archiwalne;
- współczesne systemy kancelaryjne i systemy wykonywania czynności kancelaryjnych i ich wpływ na stan dokumentacji;
- określanie kwalifikacji archiwalnej dokumentacji i jej czasu przechowywania.
2. Zasady ogólne w zakresie porządkowania współczesnej dokumentacji:
- ustalanie rodzajów dokumentacji;
- ocena stanu uporządkowania dokumentacji;
- zasady przekazywania dokumentacji do archiwum.
3. Porządkowanie współczesnej dokumentacji aktowej:
- archiwizacja dokumentacji elektronicznej w systemach klasy EZD;
- archiwizacja dokumentacji w składach chronologicznych i w składach informatycznych nośników danych;
- porządkowanie dokumentacji tradycyjnej, w tym jej zabezpieczanie i opisywanie;
- sporządzanie spisów zdawczo-odbiorczych.
4. Przekazywanie i przyjmowanie dokumentacji do archiwum:
- obowiązki komórki organizacyjnej;
- czynności wykonywane przez archiwistę;
- obsługa w archiwum przejętej dokumentacji.
5. Regulacje prawne dotyczące brakowania dokumentacji.
6. Brakowanie dokumentacji – definicja, założenia, przyczyny.
7. Kwalifikacja archiwalna dokumentacji – zasady, sposób określenia, tryb zmian.
8. Procedura brakowania dokumentacji wewnątrz podmiotu (postępowanie z dokumentacją kat. B, kat. BE i kat. Bc).
9. Opracowywanie spisów dokumentacji przeznaczonej do zniszczenia.
10. Procedura uzyskiwania zgody na brakowanie dokumentacji tradycyjnej.
11. Sposób postępowania po uzyskaniu zgody na brakowanie dokumentacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Archiwizacja i brakowanie współczesnej dokumentacji – aspekty prawne i praktyczne. | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Archiwizacja i brakowanie współczesnej dokumentacji – aspekty prawne i praktyczne. | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto237,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto237,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Training House
Historyk-archiwista, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczony trener na kursach i szkoleniach kancelaryjnych, archiwalnych oraz specjalistycznych z zakresu funkcjonowania systemów teleinformatycznych klasy EZD (ponad 30 kursów kancelaryjno-archiwalnych oraz prawie 520 szkoleń, ponad 4100 godzin szkoleniowych). Wykładowca uniwersytecki (UW, UMCS, UJ).
Ekspert, doradca i analityk przy wdrażaniu systemów teleinformatycznych, w szczególności klasy EZD, w podmiotach publicznych oraz ich optymalizacji, a także budowy w tych systemach modułu „archiwum”. Doświadczony praktyk.
Autorka publikacji w naukowych czasopismach archiwalnych i historycznych.
Długoletni pracownik sieci archiwów państwowych, w tym w latach 2009-2014 pierwszy dyrektor Departamentu Kształtowania Narodowego Zasobu Archiwalnego w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych. Współautorka zasad dla systemu EZD w ramach prac nad rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. oraz szeregu aktów prawnych, m.in. nowelizacji ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z 2015 r. oraz wielu rozporządzeń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały w formie skryptu opracowanego przez prowadzącego
- notatnik i długopis
- wyżywienie (przerwa kawowa i obiadowa)
Na zakończenie usługi każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja