Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową" został zaprojektowany z myślą o pracownikach działów HR i ich bezpośrednich przełożonych.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia "Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową "jest dostosowanie pracowników działów HR i ich bezpośrednich przełożonych do zmieniającej się formy pracy i nowych trendów HR. Program szkolenia został zaprojektowany tak, aby dostarczyć uczestnikom wszechstronną wiedzę i narzędzia potrzebne do skutecznego zarządzania pracą zdalną i hybrydową w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Uczestnik rozumie aktualne przepisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy oraz potrafi analizować przypadki zastosowania pracy zdalnej i hybrydowej w kontekście prawnym. | Kryteria weryfikacji Test wielokrotnego wyboru dotyczący przepisów Kodeksu Pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Uczestnik zna kluczowe oprogramowanie do komunikacji i współpracy zespołowej oraz umie wybrać narzędzia do zarządzania projektami odpowiednie dla swojego zespołu. | Kryteria weryfikacji Prezentacja narzędzi wybranych przez uczestnika i uzasadnienie ich wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Uczestnik potrafi stosować techniki zarządzania czasem i priorytetami oraz zna metody ustalania indywidualnych i zespołowych celów pracy. | Kryteria weryfikacji Wspólne ustalanie celów zespołowych na przykładzie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się • Uczestnik zna strategie budowania zaangażowania i poczucia przynależności wśród pracowników zdalnych oraz potrafi zapewnić równowagę między życiem zawodowym a prywatnym pracowników. | Kryteria weryfikacji Dyskusja grupowa na temat strategii równoważenia życia zawodowego i prywatnego. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się • Uczestnik zna techniki efektywnej komunikacji online i potrafi je stosować oraz rozumie metody i narzędzia delegowania zadań. | Kryteria weryfikacji Symulacja sesji komunikacyjnej z wykorzystaniem technik online. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się • Uczestnik potrafi stosować techniki monitorowania postępów pracy bez naruszania prywatności oraz zna metody równoważenia kontroli i autonomii. | Kryteria weryfikacji Analiza przypadku dotyczącego monitorowania pracy zdalnej oraz dyskusja grupowa na temat unikania mikrozarządzania. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się • Uczestnik potrafi identyfikować i rozwiązywać typowe problemy pracy zdalnej oraz zna strategie budowania zaangażowania i motywowania pracowników. | Kryteria weryfikacji Debata o strategii rozwiązania wybranego problemu pracy zdalnej. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się • Uczestnik zna programy wsparcia dla pracowników zdalnych oraz potrafi zaproponować działania na rzecz poprawy well-being zespołu. | Kryteria weryfikacji Dyskusja na temat zaproponowanych działań well-being i ich wpływu na zespół. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Podstawy prawne, technologie i narzędzia wspierające, wstęp do zarządzania zespołem
Godzina 1-2: Podstawy prawne pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy
- Omówienie aktualnych przepisów Kodeksu Pracy dotyczących organizacji pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.
- Analiza przypadków zastosowania pracy zdalnej i hybrydowej w kontekście prawnym.
Godzina 3-4: Narzędzia i technologie wspierające pracę zdalną i hybrydową
- Prezentacja oprogramowania do komunikacji i współpracy zespołowej (np. Slack, Microsoft Teams).
- Omówienie narzędzi do zarządzania projektami i zadaniami (np. Asana, Trello).
Godzina 5-6: Efektywna organizacja pracy zdalnej i hybrydowej
- Techniki zarządzania czasem i priorytetami.
- Ustalanie indywidualnych i zespołowych celów pracy.
Godzina 7-8: Rozpoczynanie pracy zdalnej i hybrydowej
- Budowanie zaangażowania i poczucia przynależności wśród pracowników zdalnych.
- Zapewnianie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Dzień 2: Zarządzanie zespołem, komunikacja, monitorowanie i well-being
Godzina 9-10: Komunikacja i delegowanie zadań w pracy zdalnej/hybrydowej
- Techniki efektywnej komunikacji online.
- Narzędzia i metody delegowania zadań.
Godzina 11-12: Monitoring efektywności i unikanie mikrozarządzania
- Techniki monitorowania postępów bez naruszania prywatności pracowników.
- Równoważenie kontroli i autonomii w pracy zdalnej.
Godzina 13-14: Trudności w pracy zdalnej i hybrydowej
- Identyfikacja i rozwiązywanie typowych problemów (np. wypalenie zawodowe, izolacja).
- Strategie budowania zaangażowania i motywowania pracowników.
Godzina 15-16: Strategie na rzecz well-being i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Programy wsparcia dla pracowników zdalnych (np. elastyczne godziny pracy, dostęp do psychologa).
- Działania mające na celu poprawę jakości życia i satysfakcji z pracy.
1 godzina to 45 minut. Przerwy wliczone są w godziny szkoleniowe.
2 dni szkolenia po 8 godzin dydaktycznych. Łącznie 16 godzin.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Podstawy prawne pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy: Omówienie aktualnych przepisów Kodeksu Pracy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Podstawy prawne pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy: Analiza przypadków zastosowania pracy zdalnej i hybrydowej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Narzędzia i technologie wspierające pracę zdalną i hybrydową: Prezentacja oprogramowania do komunikacji i współpracy zespołowej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Narzędzia i technologie wspierające pracę zdalną i hybrydową: Omówienie narzędzi do zarządzania projektami i zadaniami. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Efektywna organizacja pracy zdalnej i hybrydowej: Techniki zarządzania czasem i priorytetami. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Efektywna organizacja pracy zdalnej i hybrydowej: Ustalanie indywidualnych i zespołowych celów pracy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Rozpoczynanie pracy zdalnej i hybrydowej: Budowanie zaangażowania i poczucia przynależności. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Rozpoczynanie pracy zdalnej i hybrydowej: Zapewnianie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Komunikacja i delegowanie zadań w pracy zdalnej/hybrydowej: Techniki efektywnej komunikacji online. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Komunikacja i delegowanie zadań w pracy zdalnej/hybrydowej: Narzędzia i metody delegowania zadań. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Monitoring efektywności i unikanie mikrozarządzania: Techniki monitorowania postępów bez naruszania prywatności. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Monitoring efektywności i unikanie mikrozarządzania: Równoważenie kontroli i autonomii. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Trudności w pracy zdalnej i hybrydowej: Identyfikacja i rozwiązywanie typowych problemów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Trudności w pracy zdalnej i hybrydowej: Strategie budowania zaangażowania i motywowania pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Strategie na rzecz well-being i zapobieganie wypaleniu zawodowemu: Programy wsparcia dla pracowników zdalnych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Strategie na rzecz well-being i zapobieganie wypaleniu zawodowemu: Działania mające na celu poprawę jakości życia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 560,00 PLN
- Koszt usługi netto2 560,00 PLN
- Koszt godziny brutto160,00 PLN
- Koszt godziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe i piśmiennicze autorstwa firmy EMAT.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest interaktywne, z licznymi ćwiczeniami praktycznymi, studiami przypadków i dyskusjami, aby uczestnicy mogli lepiej zrozumieć i zastosować zdobytą wiedzę w codziennej pracy. Uwzględniono przerwę kawową, aby uczestnicy mieli czas na relaks i networking.
Program został zaprojektowany z uwzględnieniem wytycznych Bazy Usług Rozwojowych i PARP.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie/certyfikat o jej ukończeniu oraz dokona oceny usługi w BUR.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu oraz otrzymania refundacji jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu wiedzy.
1 godzina zajęć = 45 min
Przerwy kawowe są zaplanowane i dostosowane do potrzeb uczestników. Ich czas może ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi