Zarządzanie instytucjami kultury - studia podyplomowe
Zarządzanie instytucjami kultury - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie instytucjami kultury są:
- Osoby zatrudnione w muzeach, teatrach, galeriach, czy centrach kultury, które chcą rozwijać umiejętności zarządzania.
- Absolwenci kulturoznawstwa, historii sztuki, czy literaturoznawstwa, którzy chcą poszerzyć kompetencje o zarządzanie instytucjami kultury.
- Osoby pracujące w urzędach kultury lub wydziałach kultury w samorządach, zainteresowane efektywnym zarządzaniem działalnością kulturalną na poziomie lokalnym.
- Osoby związane z agencjami eventowymi, firmami marketingowymi, czy fundacjami, które specjalizują się w obsłudze sektora kultury.
- Przedsiębiorcy lub aspirujący właściciele instytucji kultury, którzy potrzebują wiedzy z zakresu zarządzania, aby skutecznie prowadzić własny biznes w tej dziedzinie.
- Osoby zatrudnione w administracji państwowej, które chcą lepiej zrozumieć i wspierać rozwój sektora kulturalnego na szczeblu publicznym.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wykształcenie profesjonalnej kadry kierowniczej i menadżerskiej dla instytucji kultury.Kształtowanie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania instytucjami kultury takich jak teatry, muzea, galerie sztuki, filharmonie i centra kulturalne.
Przygotowanie Słuchaczy do efektywnego zarządzania finansami, zasobami ludzkimi, marketingiem i promocją w sektorze kultury.
Zapewnienie Słuchaczom zdolności analitycznych i krytycznego myślenia w odniesieniu do wyzwań i trendów w sektorze kultury.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie teoretycznych i praktycznych aspektów zarządzania w sektorze kultury, obejmujących polityki kulturalne, finanse, marketing, i strategie rozwoju. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Poznanie historii i współczesnych trendów w dziedzinie kultury oraz ich wpływu na zarządzanie instytucjami kulturalnymi. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Świadomość regulacji prawnych i norm etycznych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury oraz umiejętność ich stosowania w praktyce. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Zdolność do analizy i oceny efektywności działań zarządczych w instytucjach kultury, w tym identyfikacja celów strategicznych oraz metody ich realizacji. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność planowania i organizacji działań kulturalnych, w tym przygotowywania programów artystycznych, wystaw, koncertów, i innych wydarzeń. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje w zakresie budowania relacji z interesariuszami, w tym artystami, sponsorami, instytucjami publicznymi i społecznością lokalną, w celu promocji kultury i pozyskiwania środków finansowych. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, mającej na celu realizację celów strategicznych instytucji kultury. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Zdolność do rozwiązywania konfliktów i negocjacji, zarówno wewnątrz organizacji kulturalnej, jak i w relacjach z partnerami zewnętrznymi. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I. WPROWADZENIE. 15 godz.
Zajęcia integracyjne. 5 godz.
Wprowadzenie do zarządzania instytucjami kultury. 10 godz.
Moduł II. KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE 145 godz.
Projektowanie i rozwijanie instytucji kultury. 10 godz.
Organizacja eventów kulturalnych. 10 godz.
Zarządzanie zespołami. 10 godz.
Marketing kultury. 15 godz.
Etyka w kulturze. 5 godz.
Prawo kulturalne. 5 godz.
Edukacja kulturalna. 15 godz.
Sztuka i kultura. 10 godz.
Komunikacja w kulturze. 10 godz.
Wystąpienia publiczne w praktyce. 10 godz.
Ekonomia kultury. 10 godz.
Zarządzanie projektami. 15 godz.
Źródła finansowania instytucji kultury. 10 godz.
Innowacje w kulturze. 10 godz.
Łączna liczba godzin: 160 godz.
Uczelnia zastrzega prawo do możliwości wprowadzenia do 15% zmian w programie kierunku.
Harmonogram zajęć zostanie opublikowany w październiku.
W razie braku możliwości organizowania zajęć stacjonarnych z powodów niezależnych od Szkoły, wszystkie kierunki studiów podyplomowych w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu mogą być realizowane w całości w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 960,00 PLN
- Koszt usługi netto6 960,00 PLN
- Koszt godziny brutto43,50 PLN
- Koszt godziny netto43,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Różycka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Studia w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu niosą za sobą wiele korzyści dla słuchaczy:
- Bezpłatny dostęp do bibliotek cyfrowych ibuk Libra oraz Biblio Ebookpoint (dawniej NASBI).
- Stały dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie e-learningowej Uczelni oraz platformie z kursami otwartymi Navoica.pl.
- Możliwość nawiązania wartościowych kontaktów ze specjalistami dzięki uczestnictwu w licznych spotkaniach branżowych.
- Bezpłatny dostęp do pełnego pakietu Microsoft Office 365 (dostęp do skrzynki pocztowej o pojemności 100 GB, najnowsze wersje programów z pakietu MS Office: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Teams, Forms itp., możliwość instalacji na 5 komputerach PC lub Mac, 5 tabletach lub smartfonach, edycję i współdzielenie dokumentów dzięki aplikacjom Office Online oraz Microsoft SharePoint, przechowywanie i udostępnianie plików dzięki nieograniczonej przestrzeni dyskowej usługi OneDrive).
- Wygodny plan zajęć, który pozwala na swobodne łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
Warunki uczestnictwa
Warunki przyjęcia na studia podyplomowe
Potrzebne dokumenty:
- pobrany ze strony formularz zgłoszeniowy na studia podyplomowe
- umowa edukacyjna na studia podyplomowe
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenia studiów wyższych
- 1 fotografie
- potwierdzenie uiszczenia opłaty wpisowej (jeżeli opłata wpisowa ma zastosowanie)
W razie braku możliwości organizowania zajęć stacjonarnych z powodów niezależnych od Szkoły, wszystkie kierunki studiów podyplomowych w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu mogą być realizowane w całości w formie online.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji o studiach podyplomowych na stronie www.zpsb.pl/studia-podyplomowe
Chcesz z nami porozmawiać o studiach, dopytać się o szczegóły skontaktuj się z nami:
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu
ul. Żołnierska 53
71-210 Szczecin
e-mail: podyplomowe@zpsb.pl
tel. (91) 814 94 81, 814 94 86
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wybrane zajęcia realizowane w trybie online (do 40% liczby godzin) będą realziowane za pośrednictwem MS Teams. Słuchacz dostaje dostęp do platformy wraz z uzyskaniem statusu słuchacza i otrzymaniem adresu mailowego uczelnianego.
Adres
Adres
Dojazd liniami tramwajowymi 4, 5 i 7 oraz liniami autobusowymi 60, 74, 75 i 105
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami