Strategia transformacji cyfrowej. Jak do tego podejść?
Strategia transformacji cyfrowej. Jak do tego podejść?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, przedsiębiorcy, menedżerowie odpowiedzialni za współrealizację projektów z obszaru cyfryzacji, kierownicy projektów związanych z cyfryzacją.
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem biznesowym jest nabycie w 2022 roku umiejętności budowania i komunikowania strategii transformacji cyfrowej i przewodzenie jej realizacji. Posiadanie w 2022 roku umiejętności diagnozy dojrzałości cyfrowej i umiejętności wyznaczania strategicznych kierunków zmian w przedsiębiorstwie w celu osiągania przewagi konkurencyjnej.Efekt usługi
Na poziomie wiedzy:
- Opisuje złożone zjawiska ekonomiczne i społeczne.
- Charakteryzuje pojęcie i etapy budowania strategii transformacji cyfrowej firmy.
- Charakteryzuje dojrzałość cyfrową przedsiębiorstwa oraz objaśnia czynniki ją kształtujące.
- Charakteryzuje mapę drogową transformacji cyfrowej oraz zasady jej przygotowania.
- Definiuje podstawowe regulacje prawne z zakresu ochrony i przetwarzania danych.
- Definiuje jak zachować ciągłość działania organizacji w procesie transformacji cyfrowej.
Na poziomie umiejętności:
- Buduje strategię transformacji cyfrowej firmy oraz określa cele i mierniki jej realizacji.
- Diagnozuje poziom dojrzałości cyfrowej firmy oraz rekomenduje działania zwiększające dojrzałość w strategicznych dla firmy obszarach.
- Definiuje potencjalne ryzyka w realizacji strategii i proponuje rozwiązania w ramach mitygacji tych ryzyk.
- Komunikuje plan wdrażania strategii.
- Komunikuje proces zmian w przedsiębiorstwie dobierając skuteczne kanały, techniki i treści komunikatów.
- Prezentuje strategię transformacji cyfrowej firmy, wyjaśnia jej cele i prognozowane rezultaty wdrożeń.
- Analizuje łańcuch wartości swojej firmy i wskazuje elementy, w których wdrażanie transformacji cyfrowej może przynieść największe efekty skutkujące możliwością uzyskiwania przewagi konkurencyjnej.
- Zarządza przygotowaniem mapy drogowej transformacji cyfrowej.
- Planuje wdrożenia innowacji cyfrowych w firmie.
- Zarządza projektami wdrożeń innowacji cyfrowych.
Na poziomie kompetencji społecznych:
- Zarządza w sposób umożliwiający osiągnięcie założonych celów.
- Organizuje pracę w sposób niewymagający nadzoru.
- Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie.
- Afirmuje pozytywny stosunek do zmiany.
- Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
- Przekonuje współpracowników i interesariuszy do własnego zdania.
Efekty usługi zostaną zweryfikane podczas warsztatów praktycznych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą potwierdzającą osiągnięcie efektu uslugi jrst wypracowaie rozwiązania w postaci diagnozy potrzeb.
Program
Program
Strategia transformacji cyfrowej. Jak do tego podejść?
Dzień 1
I. Co chcę zmienić? - Analiza strategiczna przedsiębiorstwa po kątem transformacji cyfrowej, przedsięwzięcia, startupu:
Wprowadzenie i omówienie zasad pracy.
Dyscyplina wdrażania strategii, a zwinność w budowaniu transformacji cyfrowej.
Analiza otoczenia i uwarunkowań wewnętrznych – warsztat.
Strategie transformacji cyfrowej (maxi – maxi, maxi – mini, mini – maxi, mini - mini).
Analiza strategii przewagi konkurencyjnej w kontekście narzędzi od jej realizacji – warsztat.
Analiza SWOT – analiza wagowa, warsztat.
Anliza łańcucha wartości firmy w kotekście budowania przewagi konkurencyjnej poprzez strategię transformacji cyfrowej.
Budowanie Drzewa Stanu Obecnego – (narzędzie TOC) – warsztat.
Dzień 2
II. Na co chcę zmienić? – wizja, model biznesu i plan na mój pomysł:
Model biznesowy – cyfryzacja i związek z modelem biznesowym – warsztat.
Rynek i narzędzia, którymi do niego docieram.
Wizja – jak będę to robił?
Cel główny – zgodny ze SMART.
Definicja celów pośrednich – jak dokonać zmiany? Jak ją komunikować?
Budowanie drzewa stanu przyszłego – plan transformacji cyfrowej.
Podsumowanie i wprowadzenie do realizacji projektów zdefiniowanych w ramach planu.
Dzień 3
III. Wdrożenie i rozwój strategii:
Ryzyka w realizacji strategii transformacji cyfrowej firmy i sposoby na ich minimalizowanie.
Realia wdrożeń w firmie - jak skutecznie zaplanować i przeprowadzić wdrożenie innowacji cyfrowych i zmian?
Utrzymywanie rozwoju - warsztat doradczy wraz z doborem właściwych kroków do utrzymania ścieżki strategicznego rozwoju w obszarze transformacji cyfrowej.
W wyniku realizacji usługi sporządzone zostanie podsumowanie opracowanych treści.
UWAGA!
Istnieje możliwość modyfikacji oraz dopasowania usługi do indywidualnych potrzeb projektowych bądź firmy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Dzień 1 | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Dzień 2 | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Dzień 3 | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto25 830,00 PLN
- Koszt usługi netto21 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto1 076,25 PLN
- Koszt godziny netto875,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
EKSPERT AKAT CONSULTING
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W wyniku usługi doradczej powstanie zestaw rekomendacji dla firmy.
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy szkolenia i doradztwa również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting.
Podatek VAT
Usł. szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr. zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).