Szkolenie Microsoft Office Excel- poziom podstawowy i średniozaawansowany- zielone kompetencje.
Szkolenie Microsoft Office Excel- poziom podstawowy i średniozaawansowany- zielone kompetencje.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą podnieść swoją wiedzę oraz umiejętności w zakresie wykorzystywanie programu Excel oraz jego funkcji w sektorze zielonej gospodarki.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników, zarówno w części teoretycznej oraz praktycznej z zakresu wykorzystywania programu Excel .Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Podstawowe operacje analizy danych: Uczestnicy nauczą się wykonywać podstawowe operacje analizy danych, takie jak znajdowanie wartości ekstremalnych, usuwanie duplikatów i przeliczanie danych. | Kryteria weryfikacji aktywność, obecność na zajęciach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Formatowanie i stylowanie: Uczestnicy nabędą umiejętność formatowania arkuszy kalkulacyjnych, włączając w to zmianę czcionki, koloru tła, dodawanie ramki i stosowanie stylów. | Kryteria weryfikacji aktywność, obecność na zajęciach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
-> W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
1. Podstawy programu MS Excel:
- wpisywanie, modyfikowanie i usuwanie danych,
- szybki sposób na wpisywanie danych z użyciem skrótów klawiaturowych,
- wypełnianie serią danych – seria napisów, dat i czasu, seria danych rosnąca, malejąca, stała, liczbowa, niestandardowa seria danych,
- kopiowanie i wklejanie danych z zastosowaniem narzędzia Wklej specjalnie,
- parametry czcionki, wyrównanie i obramowanie,
- malarz formatów,
- formatowanie za pomocą Tabel Danych,
- poprawne używanie formatowania – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty.
2. Narzędzie Przejdź do…:
- kopiowanie zakresu, w którym są ukryte wiersze,
- formatowanie tylko komórek z wprowadzonymi już danymi,
- uzupełnianie pustych komórek.
3. Formatowanie warunkowe:
- formatowanie komórek zawierających określony tekst lub wartości,
- paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon,
- wyróżnianie wartości zduplikowanych lub unikatowych,
- tworzenie formuł określających formatowane komórki.
4. Ochrona arkusza i skoroszytu:
- zabezpieczanie treści w arkuszu i skoroszycie,
- sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych.
5. Formuły i funkcje wykorzystywane w codziennej pracy z MS Excel:
- adresowanie względne i bezwzględne (blokowanie komórek arkusza za pomocą znaku $),
- przypomnienie podstawowych funkcji obliczeniowych suma, średnia, max, min, ile.liczb,
- funkcje logiczne jeżeli, lub, oraz,
- funkcje statystyczne i matematyczne licz.jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, zaokr,
- funkcja wyszukiwania wyszukaj.pionowo – proste wykorzystanie,
- składanie kilku funkcji w jedną – zagnieżdżanie.
6. Obliczenia i funkcje na datach:
- metody formatowania dat,
- różnica pomiędzy datami, dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej,
- wyświetlanie bieżącej daty i wykonywanie na niej obliczeń,
- funkcje daty i czasu dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg.
7. Praca z tekstami, przetwarzanie tekstów, funkcje tekstowe:
- funkcje tekstowe: lewy, prawy, zlacz.teksty, litery.wielkie, litery.male, wartość,
- poprawianie wprowadzonych danych za pomocą funkcji tekstowych,
- rozdzielanie tekstów według ilości znaków,
- rozdzielanie tekstów za pomocą narzędzia Tekst jako kolumny.
8. Narzędzie Sumy pośrednie:
- praca z narzędziem Sumy pośrednie,
- sumowanie po kilku kategoriach.
9. Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi.
10. Konsolidacja danych.
11. Tworzenie i edycja wykresów:
- zasady doboru typu wykresu, omówienie rodzajów,
- tworzenie wykresów złożonych, zmiana zakresów danych,
- ustawienia zaawansowane – zmiana kolorów, układu i skali,
- szczegółowe ustawienia układu danych prezentowanych na wykresie,
- wzbogacanie wykresów obiektami graficznymi,
- wykres z dwiema osiami,
- formatowanie wykresów,
- tworzenie obiektów typu SmartArt.
12. Analiza i wyszukiwanie danych w MS Excel:
- sortowanie – zmiana klucza sortowania, zaawansowane opcje,
- wielopoziomowe sortowanie danych,
- narzędzie Autofiltr,
- filtr niestandardowy,
- filtrowanie z użyciem znaku *,
- polecenie Znajdź/Zamień.
13. Podstawy tworzenia i pracy z tabelami przestawnymi:
- wyjaśnienie, czym jest tabela przestawna,
- zmiana funkcji obliczeniowych w tabeli przestawnej,
- grupowanie danych w tabeli przestawnej,
- filtrowanie danych w tabeli przestawnej.
14. Zaawansowane ustawienia drukowania:
- widoki: podgląd podziału stron i układ strony,
- ustawienia wydruku – ustawienia marginesów, nagłówka i stopki, wyrównanie na stronie,
- ukrywanie wierszy i kolumn,
- podział na strony, numerowanie stron,
- niestandardowe nagłówki, stopki,
- drukowanie wykresów,
- drukowanie dużych tabel,
- drukowanie komentarzy,
- powtarzanie wierszy lub kolumn nagłówkowych na wszystkich stronach wydruku.
15. Wprowadzenie do makr:
- rejestrowanie makra,
- przypisanie makra pod przycisk.
16. Podsumowanie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Szlęzak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma materiały dydaktyczne oraz prezentację w formie e-mail. Trener prowadzący szkolenie na bieżąco będzie przesyłał zadania oraz ćwiczenia.
Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników dostaje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, z zastrzeżeniem obecności w co najmniej 80% godzin szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kwalifikacje jest przystąpienie do egzaminu certyfikującego. Na egzamin uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu.
Koszt egzaminu wliczony jest w cenę usługi i odbędzie się w ustalonym wraz z Uczestnikami szkolenia terminie.
Informacje dodatkowe
Nie pasuje Ci termin szkolenia? Skontaktuj się z nami!
Telefon: 883 834 377
Mail: biuro@ncku.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami