Praktyczna grafika z Adobe Illustrator - kurs podstawowy.
Praktyczna grafika z Adobe Illustrator - kurs podstawowy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi programu Adobe Illustrator. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem Illustrator, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.
Ze szkolenia mogą skorzystać zarówno osoby, które mają przyznane bony szkoleniowe, jak i pozostali chętni.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji04-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Praktyczna grafika z Adobe Illustrator - kurs podstawowy" przygotowuje do samodzielnego wykonywania projektu składu książki/broszury z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej lub w formie druku w podstawowym zakresie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Posługuje się wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych aspektów grafiki komputerowej. | Kryteria weryfikacji 1. Omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. Charakteryzuje podstawowe możliwości programów graficznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 4. Dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 5. Omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 6. W kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 2. Posługuje się programem. | Kryteria weryfikacji 1. Instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia elementy interfejsu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. Posługuje się narzędziami dostępnymi w programie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 3. Tworzy projekt graficzny. | Kryteria weryfikacji 1. Wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banerów reklamowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Tworzy, modyfikuje i grupuje różne obiekty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 4. Tworzy i modyfikuje krzywe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 5. Stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 6. Stosuje różne rodzaje tekstu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 7. Dobiera optymalnie efekty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 8. Modyfikuje mapy bitowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 4. Przygotowuje projekt do publikacji. | Kryteria weryfikacji 1. Sprawdza projekt i eliminuje błędy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Weryfikuje gotowy projekt pod kątem zgodności z wytycznymi Zleceniodawcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Przygotowuje plik/pliki do druku lub publikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program zajęć obejmuje nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się programem Adobe Illustrator.
W ramach szkolenia uczestnik poznaje między innymi następujące zagadnienia:
- omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy,
- omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie,
- omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk,
- właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu,
- poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki,
- instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym,
- poznanie podstaw pracy zdalnej w zawodzie grafika, m.in. komunikacji przez wybrane komunikatory, przesyłania plików przy pomocy ftp-a,
- Interfejs: podstawy interfejsu, paski, okna, okna dokowane, skróty, personalizacja interfejsu, opcje widoku, układ strony, prowadnice i przyciąganie, menedżer obiektów i symboli,
- Warstwy: stosowanie warstw,
- Obiekty: tworzenie prostych obiektów, inteligentne rysowanie, kształty dokładne, tworzenie linii,
- Praca na obiektach: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, zrób krok i powtórz, rozmieszczanie obiektów, symbole,
- Narzędzia do modyfikacji obiektów: szybkie kadrowanie, nóż i gumka, pędzel rozmazujący i chropowaty, perspektywa,
- Krzywe: narzędzie kształt, zamiana na krzywe, krzywe Béziera, kształtowanie. – tworzenie logotypów,
- Kolory: wypełnienie, kontur, narzędzie pipeta, inteligentne wypełnienie,
- Efekty: soczewka, faza,
- Tekst: ozdobny, akapitowy, na ścieżce, formatowanie znaków, podział tekstu na kolumny,
- Pierwszy projekt – wizytówka: standardy, przygotowanie środowiska pracy zaprojektowanie własnej wizytówki,
- Narzędzia do pracy z mapami bitowymi: podstawy, kadrowanie, efekty, przycinanie fotografii do wybranych kształtów, krawędzie i ramy, barwienie fotografii i jej fragmentów, korekta ostrości i oświetlenia fotografii,
- Interakcja: wypełnienie, metamorfoza, obrys, zniekształcenie, cień, głębia, przezroczystość,
- Drukowanie: drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów, przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu,
- Dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru, tworzenie logotypu,
- Ulotka i plakat: rozmiary, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki, przygotowanie ulotki do wysyłki do drukarni,
- Tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów,
- Projekty okolicznościowe: tworzenie przycisku na stronę internetową, kartka na walentynki, zaproszenia na ślub itp.
Godzina zajęć oznacza godzinę dydaktyczną 45 min. W trakcie zajęć 3-4 godzinnych przewidziano jedną 15 minutową przerwę. Całość szkolenia trwa 40 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową.
Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Zajęcia będą odbywać się w godzinach popołudniowych.
Jest możliwość ustalenia godzin dopołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Gilska
Prowadzi Agencję Reklamową, w której zajmuje się zarówno opracowaniem graficznym reklam i różnorodnych materiałów promocyjnych, jak i ich drukiem (na dowolnym sprzęcie oraz dowolnym materiale). Projektuje i tworzy strony www (w tym sklepy internetowe, portale społecznościowe). Przygotowanie teoretyczne, pedagogiczne połączone z wieloletnim doświadczeniem zawodowym gwarantuje, że prowadzone szkolenie będzie miało bardzo praktyczny wymiar. Specjalizuje się w szkoleniach z takiej tematyki jak: grafika komputerowa (Corel Draw, Illustrator, Photoshop), tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi (Wordpress, Joomla, HTML, CSS, PHP, Java, JavaScript, sklepy internetowe).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymuja materiały do ćwiczeń wraz z krótką instrukcją (w formie plików zapisanych w różnych formatach).
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera oraz systemu Windows. Uczestnik wypełnia pre i post-test, a w ramach zaliczenia wykonuje projekt graficzny zadany przez prowadzącego zajęcia.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w innym terminie, z innego zakresu, według indywidualnych potrzeb uczestnika/uczestników, również w trybie stacjonarnym, w dniach i godzinach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego ZOOM,
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: procesor dwurdzeniowy, minimum 4 GB RAM,
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik – 2 Mb/s,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7/8/10, przeglądarka internetowa.
- zainstalowany program Adobe Illustrator.
W przypadku konieczności dokumentowania realizacji szkolenia poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika, musi on dysponować sprzętem (np. kamerką internetową, smartfonem), który pozwoli prawidłowo (zgodnie z regulaminami instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane) dokumentować fakt realizacji szkolenia przez Uczestnika.
Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.
Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.