MENTORING - przygotowanie do roli mentora
MENTORING - przygotowanie do roli mentora
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które przygotowują się do pełnienia funkcji mentorów/ opiekunów/ buddych oraz osób, które chcą nabyć lub zaktualizować posiadaną wiedzę na temat coachingu, mentoringu oraz umiejętności wspierania i motywowania innych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do pełnienia roli mentora/ opiekuna/ buddiego wewnątrz organizacji. Uczestnicy dowiedzą się jakie umiejętności powinien posiadać mentor oraz będą mieli okazję ich ćwiczenia. Poznają również praktyczne metody uczenia innych, podsumowania wyników oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna zasady skutecznejkomunikacji między mentorem, a „uczniem” | Kryteria weryfikacji dostosowuje wypowiedzi do rozmówcy, reaguje na oznaki niezrozumienia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji dba o precyzję wypowiedzi | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Potrafi przekazywać feedback | Kryteria weryfikacji przedstawia, argumentuje, uzasadnia swoje stanowisko | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rzetelnie omawia z innymirealizowaną pracę i ocenia osiągnięte wyniki | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji koncentruje się na faktach, nie na emocjach, opiniach | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie w sytuacjach z "trudnym uczniem" | Kryteria weryfikacji identyfikuje źródło problemów w relacjach między mentorem, a „uczniem” | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji poszukuje sposobu dotarcia do rozmówcy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 2 dni szkoleniowe w godz. 9:00 - 16:00 - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Cele i zasady mentoringu
- rozwój, trening, doradztwo – style pracy mentora,
- przygotowanie do roli mentora,
- proces i struktura mentoringu oraz kontrakt,
- dobór właściwego sposobu wspierania pracownika – coaching, a mentoring.
MODUŁ II
Umiejętności dobrego mentora
- budowanie relacji,
- umiejętność obserwacji,
- umiejętność słuchania i zadawania pytań,
- dawanie informacji zwrotnej.
MODUŁ III
Zasady skutecznej komunikacji między mentorem, a „uczniem”
- rola komunikatów werbalnych i niewerbalnych w procesie komunikacji,
- analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy,
- sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu.
MODUŁ IV
Podstawowe umiejętności komunikacyjne mentora
- mówienie, czyli sposoby budowania wypowiedzi,
- techniki aktywnego słuchania (zadawanie pytań otwartych i zamkniętych, parafrazowanie, podsumowywanie, klaryfikowanie itp.),
- sposoby wyrażania zrozumienia,
- argumentacja i przekonywanie.
MODUŁ V
Prawidłowości związane z uczeniem się
- modele uczenia się,
- cykl uczenia się W.E.Deminga,
- przegląd technik wspomagających zdobywanie wiedzy i umiejętności.
MODUŁ VI
Jak uczyć? – kroki milowe w działaniu mentora
- karta wdrożenia – lista „to do” - checklista,
- uczenie etapami,
- notowanie,
- zadawanie pytań,
- priorytety,
- zasada 4P, wg Training Within Industry (TWI).
MODUŁ VII
Narzędzia przekazywania feedbacku
- jasne precyzowanie celów i określanie zadań,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby udzielania informacji zwrotnych (postawa i sposób formułowania wypowiedzi),
- zasady przekazywania informacji zwrotnych (10 narzędzi konstruktywnego feedbacku),
- wspólne poszukiwanie i wypracowywanie rozwiązań zaistniałych problemów,
- pobudzanie kreatywności w procesie rozwiązywania problemów.
MODUŁ VIII
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- radzenie sobie z sytuacjami trudnymi: opór, niechęć, konflikt, agresja, brak kreatywności, bierność,
- radzenie sobie z „trudnym uczniem”: brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość,
- analiza przyczyn, czyli skąd się biorą problemy w relacjach między mentorem, a „uczniem”.
MODUŁ IX
Podsumowanie wyników
- umiejętność prowadzenia obserwacji,
- wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji,
- podstawowe błędy popełniane w procesie oceniania (psychologiczne mechanizmy uruchamiane w sytuacji oceny i sposoby przeciwdziałania zagrożeniom),
- rola subiektywizmu i własnego zaangażowania w sytuacji oceny,
- umiejętność argumentacji w sytuacji oceny (ocena w oparciu o fakty i konkretne zachowania).
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II i III | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł IV | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł V | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł VI | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł VII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł VIII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł IX | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 955,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto139,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto113,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarne oraz zdalne. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989, biuro@open-szkolenia.pl,www.open-szkolenia.pl.
Specjalizujemy się w realizacji działań rozwojowych z tematyki:
Zarządzanie zespołem, Zarządzanie projektami, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie siebie i innych, Udzielanie feedbacku, Organizacja czasu pracy, Komunikacja interpersonalna, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Zespołowość i współpraca, Team building.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi