MS Excel – poziom podstawowy
MS Excel – poziom podstawowy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z programem Microsoft Excel i chcą zdobyć podstawową wiedzę oraz umiejętności niezbędne do efektywnego korzystania z tego narzędzia w pracy zawodowej
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi funkcjami programu Excel, w tym tworzeniem i formatowaniem arkuszy kalkulacyjnych, wprowadzaniem danych oraz wykonywaniem prostych obliczeń. Będą efektywnie korzystać z podstawowych formuł i funkcji, takich jak sumowanie, średnia, czy wybieranie maksymalnych i minimalnych wartości. Nauczą się używać filtrów i sortować dane, tworzyć i formatować wykresy, drukować arkusz w oczekiwanej postaci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Dostosowuje arkusz kalkulacyjny do własnych preferencji | Kryteria weryfikacji a. ustawia podstawowe opcje b. modyfikuje widok, sposób wyświetlania c. zapisuje skoroszyt na dysku w określonej lokalizacji d. porusza się pomiędzy otwartymi skoroszytami e. zaznacza i modyfikuje elementy arkusza (wiersze, kolumny, blok komórek przyległych, odległych) f. blokuje wiersze, kolumny g. przełącza się pomiędzy arkuszami, wykonuje operacje w tym: usuwa, przenosi, zmienia nazwę, dodaje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Wprowadza dane do arkusza kalkulacyjnego | Kryteria weryfikacji a. wprowadza dane do poszczególnych komórek b. modyfikuje istniejącą zawartość komórek, sortuje blok komórek według jednego kryterium c. kopiuje i przenosi zawartość komórki lub bloku komórek w obrębie arkusza/arkuszy/skoroszytu/ kilku skoroszytów d. automatycznie wypełnia komórki danymi na podstawie zawartości sąsiednich komórek, formatuje komórki zawierające liczby (w tym procenty), daty, teksty e. zawija tekst w komórce, bloku komórek, zmienia wygląd zawartości komórki f. kopiuje format komórki/ bloku komórek do innej komórki lub innego bloku komórek g. modyfikuje wygląd komórki arkusza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Wykonuje podstawowe działania matematyczne i logiczne za pomocą arkusza | Kryteria weryfikacji a. tworzy reguły przy użyciu odwołań do komórek i operatorów arytmetycznych b. rozpoznaje i właściwie interpretuje podstawowe błędy związane z użyciem reguł c. stosuje adresowanie względne i bezwzględne (absolutne) przy tworzeniu reguł d. używa funkcji sumowania, obliczania średniej, wyznaczania min. i maks., zliczania, liczenia niepustych, zaokrąglania e. używa funkcji logicznej if (jeżeli) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Tworzy wykresy | Kryteria weryfikacji a. tworzy wykresy różnego typu na podstawie danych zawartych w arkuszu b. modyfikuje wykresy, dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu, dodaje etykiety z danymi do wykresu c. formatuje elementy wykresu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Formatuje i drukuje arkusz kalkulacyjny | Kryteria weryfikacji a. zmienia wielkości marginesów strony, orientację strony, rozmiar papieru b. rozmieszcza zawartość arkusza na określonej liczbie stron, dodaje, edytuje, usuwa tekst nagłówka i stopki arkusza c. wstawia do nagłówka/stopki numery stron, datę, czas, nazwę pliku i arkusza, usuwa nagłówek/stopkę d. sprawdza i poprawia arkusz pod względem rachunkowym i językowym, włącza i wyłącza wyświetlanie/drukowanie linii siatki, wyświetlanie/drukowanie nagłówków kolumn i wierszy e. stosuje automatyczne powtarzanie nagłówków kolumn i wierszy na każdej drukowanej stronie f. podgląda wydruk arkusza g. drukuje do pliku (PDF) zaznaczony blok komórek arkusza, cały arkusz, wskazany wykres, cały skoroszyt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 18 godzin dydaktycznych; (9 godz. dydaktycznych dziennie i 60 min. przerw) Rozpoczyna się pre-testem a na zakończenie przeprowadzony jest post-test weryfikujący zdobytą wiedzę.
- Wprowadzenie
- przeznaczenie programu Excel
- uruchamianie programu
- otwieranie istniejących skoroszytów
- zapisywanie zmian pod tą samą / inną nazwą
- otwieranie nowych skoroszytów i nadawanie im nazwy
- zamykanie skoroszytów
- Okno programu
- pasek narzędzi Szybki dostęp
- Wstążka
- pole nazwy i pasek formuły
- pasek stanu
- arkusze i komórki
- wygląd kursora
- Praca z istniejącym skoroszytem
- zmiana skali
- widoki arkusza
- poruszanie się między arkuszami
- zaznaczanie arkuszy i działania na arkuszach (zmiana nazwy, dodawanie, kopiowanie, przenoszenie)
- poruszanie się w obrębie arkusza
- zaznaczanie zakresów komórek i działania na zakresach (kopiowanie i przenoszenie)
- pasek stanu i ikona Szybka analiza
- Organizacja ekranu
- praca z jednym arkuszem: podział i blokowanie, ukrywanie i odkrywanie wierszy lub kolumn
- praca z wieloma arkuszami lub skoroszytami: rozmieszczanie okien, przewijanie synchroniczne, ukrywanie i odkrywanie arkuszy
- Wprowadzanie i modyfikacja danych
- zasady wprowadzania danych do komórek i rozmieszczania w arkuszu
- typy danych i ich charakterystyki
- sposoby wprowadzanie danych do komórki
- modyfikacja danych w komórce, czyszczenie zawartości komórki
- wyszukiwanie i zamiana danych
- Formatowanie
- formatowanie komórek: kolor wypełnienia, czcionki, obramowanie
- formatowanie liczb i dat
- wykorzystanie stylów
- stosowanie motywów
- format tabeli
- Zmiana układu danych
- sortowanie danych
- filtrowanie danych
- Obliczenia
- jak Excel wykonuje obliczenia: dokładność obliczeń, przeliczanie formuł
- tworzenie prostych formuł
- wykorzystanie ikony Szybka analiza do podsumowania zakresów danych
- wykorzystanie Wiersza sumy do podsumowania kolumn tabeli
- zastosowanie funkcji do tworzenia podsumowań (SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX,)
- kategorie funkcji i najczęściej używane funkcje z kategorii logiczne (JEŻELI), matematyczne I statystyczne (ZAOKR, ZAOKR.DO.WIELOKR, MOD, CZ.CZAŁK.DZIELENIA, ILE.LICZB, ILE.NIEPUSTYCH), daty i czasu (DZIŚ, TERAZ, DATA, DZIEŃ.TYG, CZAS), tekstowe (LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE, Z.WIELKIEJ.LITERY, ZŁĄCZ.TEKSTY lub POŁĄCZ.TEKSTY i ZŁĄCZ.TEKST – Excel 2019, FRAGMENT.TEKSTU, LEWY, PRAWY)
- inspekcja formuł (wyświetlanie formuł w arkuszu, śledzenie poprzedników i zależności, szacowanie formuł)
- Grafika w arkuszu
- wstawianie obrazów i, kształtów i obiektów SmartArt
- tworzenie wykresów (przygotowanie danych do wykresu, modyfikacja wykresu na przykładzie wykresu kolumnowego (tytuł wykresy, tytuły osi, legenda, opcje osi), zmiana rozmiaru wykresu, kopiowanie i przenoszenie wykresów)
- modyfikacja wstawionych obiektów
- Drukowanie zawartości skoroszytu
- zmiany ustawienia strony (rozmiar i orientacja papieru, marginesy, tytuły wydruku, drukowanie linii siatki)
- nagłówki i stopki (okno Ustawienia strony i widok Układ strony)
- podział na strony (wstawianie i usuwanie znaków podziału, widok Podgląd podziału stron)
- obszar wydruku
- Inne zagadnienia
- zapisywanie skoroszytów jaki pliki innego typu (szablony, pliki PDF)
- wymiana danych z innymi programami MS Office (kopiowanie danych do i z Worda, wstawianie i osadzanie obiektów)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 1. Wprowadzenie 2. Okno programu | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 3. Praca z istniejącym skoroszytem 4. Organizacja ekranu | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 przerwa | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Wprowadzanie i modyfikacja danych; Formatowanie | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Zmiana układu danych; Obliczenia | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 przerwa | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 C.d. Obliczenia | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 przerwa | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Grafika w arkuszu; Drukowanie zawartości skoroszytu; Inne zagadnienia | Prowadzący Hanna Milczak | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 test końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 476,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto82,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto66,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hanna Milczak
Dwudziestoletni staż pracy w zawodzie trenera.
Zrealizowanych ponad 10 tysięcy godzin szkoleń i warsztatów dla grup pracowniczych i kadry zarządzającej z zastosowań Excela na różnych poziomach zaawansowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- doświadczonego trenera
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
na zakończenie organizujemy egzamin ECDL B4 arkusze kalkulacyjne; po pozytywnym zaliczeniu egzaminu uczestnik otrzymuje międzynarodowy certyfikat potwierdzający posiadanie wiedzy i umiejętności z arkusza kalkulacyjnego
Warunki uczestnictwa
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla szkoleń mających charakter kształcenia zawodowego lub służących przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników, których poziom dofinansowania ze środków publicznych wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu rezerwacji miejsca i uzgodnienia szczegółów szkolenia.
Informacje dodatkowe
Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem zdalnym w czasie rzeczywistym poprosimy o kontakt. Po uzgodnieniu szczegółów technicznych opublikujemy szkolenie w tej formie wraz z niezbędnymi informacjami technicznymi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem aplikacji Zoom
2. Komputer/laptop wyposażony w głośnik, mikrofon oraz kamerę o parametrach:
- system operacyjny: Windows 10 lub nowszy, MacOS lub Linux, pakiet Office
- minimum 8GB RAM
- 10 GB wolnego miejsca na dysku
- kamera internetowa, słuchawki i mikrofon
- zalecany drugi monitor
3. Połączenie internetowe - przewodowe lub bezprzewodowe: minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego to prędkość co najmniej 5 Mbit/s
5. Dowolna przeglądarka internetowa: Edge, Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer 6. Linki do udziału w szkoleniu (ważne w czasie jego trwania szkolenia) zostaną przekazane Uczestnikom oraz Operatorom
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe