Auditor wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością wg. IATF 16949:2016. Zarządzanie jakością i kompetencjami wg. IATF 16949:2016 - szkolenie kończące się egzaminem
Auditor wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością wg. IATF 16949:2016. Zarządzanie jakością i kompetencjami wg. IATF 16949:2016 - szkolenie kończące się egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Audyt
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do: Kandydatów na auditorów, pełnomocników SZJ, pracowników działów jakości firm usługowych i produkcyjnych, pracowników umysłowych i kierownictwa firm, wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób posiadających podstawowe doświadczenie w dziale jakości firmy usługowej czy produkcyjnej lub pracowników umysłowych czy kierownictwa firmy, ale nie posiadających uprawnień auditora wewnętrznego jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje auditora wewnętrznego standardu zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym IATF 16949:2016.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji19-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Auditor wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością wg. IATF 16949:2016. Zarządzanie jakością i kompetencjami wg. IATF 16949:2016 - szkolenie kończące się egzaminem” przygotowuje do samodzielnego prowadzenia procesu auditów wewnętrznych w zakresie standardu standardu zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym IATF 16949:2016Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje Wymagania normy PN-EN ISO 19011:2018 / IATF 16949:2016 | Kryteria weryfikacji - Wskazuje kogo obowiązuje norma PN-EN ISO 19011:2018 oraz standard IATF 16949:2016- Wyjaśnia podstawowe pojęcia i omawia wymagania norm | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia i definiuje zagadnienia Core tools | Kryteria weryfikacji - Definiuje Core tools – kluczowe systemy i techniki traktowane jako baza systemów zarządzania w branży motoryzacyjnej- Omawia wymagania APQP- Omawia PPAP- Omawia podstawowe wymagania FMEA- Definiuje i omawia SPC- Omawia MSA - Omawia korzyści podczas stosowania Core tools - Sprawdza zgodność z wymaganiami IATF, narzędzi APQP, PPAP, MSA, SPC, FMEA i specyficznymi wymaganiami klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje i definiuje metody audytowania | Kryteria weryfikacji - Omawia audyty i metody audytowania wg wymagań IATF 16949:2016- Omawia Audit systemu, wyrobu, procesu: zakresy, kryteria, różnice i podobieństwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dokumentuje wymagania normy | Kryteria weryfikacji - Wymienia i omawia obowiązkowe dokumenty systemu zarządzania jakością wg standardu IATF 16949:2016 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie planuje i przeprowadza audit | Kryteria weryfikacji - Określa zakres audytu- Omawia proces doboru próby - Określa czas potrzebny do przeprowadzenia audytu - Przeprowadza audyt wewnętrzny (w tym ocenia zgodność dokumentacji z wymaganiami normy, sprawdza, jak wybrany obszar jest realizowany w odniesieniu do zgodności z przyjętą dokumentacją systemową) - Omawia realizację działań poaudytowych (działania korygujące w odniesieniu do stwierdzonych podczas audytu wewnętrznego niezgodności) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje dokumentację niezbędną do skutecznego przeprowadzenia auditu | Kryteria weryfikacji - Przygotowuje harmonogram audytów- Opracowuje plan audytu, zawiadomienie o audycie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formułuje wnioski po audicie, tak aby stanowiły dla organizacji wartość dodaną | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia dlaczego audyt wewnętrzny, w tym wnioski po audicie tworzą wartość dodaną w organizacji- Opracowuje raport z audytu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykonuje czynności zawodowe, pracę wykonuje w taki sposób stale aby stale podnosić jej poziom | Kryteria weryfikacji - Określa umiejętności i kompetencje niezbędne w wykonywaniu zadań audytora- Analizuje własne kompetencje - Kontroluje jakość wykonanych zadań zawodowych - Planuje kierunki uczenia się i doskonalenia zawodowego na stanowisku pracy - Wykorzystuje różne źródła informacji w celu doskonalenia umiejętności zawodowych na stanowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady właściwego, etycznego zachowania i komunikacji | Kryteria weryfikacji - Stosuje narzędzia skutecznej komunikacji;- Uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia - Przestrzega zasad prawidłowej komunikacji w otoczeniu zawodowym - Wymienia uniwersalne zasady kultury osobistej i etyki zawodowej - Rozpoznaje przypadki naruszania zasad etyki zawodowej - Używa form grzecznościowych w komunikacji ustnej i pisemnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęG-Certi
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoG-Certi
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do: Kandydatów na auditorów, pełnomocników SZJ, pracowników działów jakości firm usługowych i produkcyjnych, pracowników umysłowych i kierownictwa firm, wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób
posiadających podstawowe doświadczenie w dziale jakości firmy usługowej czy produkcyjnej lub pracowników umysłowych czy kierownictwa firmy, ale nie posiadających uprawnień auditora wewnętrznego jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje auditora wewnętrznego standardu zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym IATF 16949:2016.
Szkolenie umożliwia nabycie teoretycznych i praktycznych kwalifikacji zawodowych do prowadzenia procesu auditów wewnętrznych oraz uzyskanie uprawnień auditora wewnętrznego standardu zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym IATF 16949:2016
Ramowy program usługi:
1. Wymagania normy PN-EN ISO 19011:2018 / IATF 16949:2016 – 10 h
2. Auditowanie systemu zarządzania jakością – 10 h
- Planowanie i przygotowanie auditów
- Dokumentowanie auditów
- Działania po audytowe
- Audit procesu / audit wyrobu
3. Zapoznanie z Core tools – 10 h
- APQP
- PPAP
- FMEA
- SPC
- MSA
Szkolenie zaplanowano na 32 godz. szkoleniowe /dydaktyczne (1 godz. szkoleniowa/ dydaktyczna = 45 min)
Warunki organizacyjne realizacji szkolenia:
Minimalna liczba osób na szkoleniu: 10
Maksymalna liczba osób na szkoleniu: 30
Sala powinna zapewniać odpowiednią ilość miejsc siedzących. W sali powinny znajdować się stoły lub miejsca zawierające dołączone pulpity na których uczestnicy będą mogli zapisywać notatki.
Układ stołów: dowolny
Zajęcia powinny być prowadzone z wykorzystaniem zróżnicowanych form: indywidualnie i grupowo
Lp. |
Efekt uczenia |
Kryteria weryfikacji |
1. |
Definiuje Wymagania normy PN-EN ISO 19011:2018 / IATF 16949:2016 |
- Wskazuje kogo obowiązuje norma PN-EN ISO 19011:2018 oraz standard IATF 16949:2016 - Wyjaśnia podstawowe pojęcia i omawia wymagania norm |
2. |
Rozróżnia i definiuje zagadnienia Core tools |
- Definiuje Core tools – kluczowe systemy i techniki traktowane jako baza systemów zarządzania w branży motoryzacyjnej - Omawia wymagania APQP- Omawia PPAP- Omawia podstawowe wymagania FMEA- Definiuje i omawia SPC- Omawia MSA - Omawia korzyści podczas stosowania Core tools - Sprawdza zgodność z wymaganiami IATF, narzędzi APQP, PPAP, MSA, SPC, FMEA i specyficznymi wymaganiami klienta |
3. |
Wskazuje i definiuje metody audytowania |
- Omawia audyty i metody audytowania wg wymagań IATF 16949:2016 - Omawia Audit systemu, wyrobu, procesu: zakresy, kryteria, różnice i podobieństwa |
4. |
Dokumentuje wymagania normy |
- Wymienia i omawia obowiązkowe dokumenty systemu zarządzania jakością wg standardu IATF 16949:2016 |
5. |
Samodzielnie planuje i przeprowadza audit |
- Określa zakres audytu - Omawia proces doboru próby - Określa czas potrzebny do przeprowadzenia audytu - Przeprowadza audyt wewnętrzny (w tym ocenia zgodność dokumentacji z wymaganiami normy, sprawdza, jak wybrany obszar jest realizowany w odniesieniu do zgodności z przyjętą dokumentacją systemową) - Omawia realizację działań poaudytowych (działania korygujące w odniesieniu do stwierdzonych podczas audytu wewnętrznego niezgodności) |
6. |
Opracowuje dokumentację niezbędną do skutecznego przeprowadzenia auditu |
- Przygotowuje harmonogram audytów - Opracowuje plan audytu, zawiadomienie o audycie |
7. |
Formułuje wnioski po audicie, tak aby stanowiły dla organizacji wartość dodaną |
- Wyjaśnia dlaczego audyt wewnętrzny, w tym wnioski po audicie tworzą wartość dodaną w organizacji - Opracowuje raport z audytu |
8. |
Samodzielnie wykonuje czynności zawodowe, pracę wykonuje w taki sposób stale aby stale podnosić jej poziom |
- Określa umiejętności i kompetencje niezbędne w wykonywaniu zadań audytora - Analizuje własne kompetencje - Kontroluje jakość wykonanych zadań zawodowych - Planuje kierunki uczenia się i doskonalenia zawodowego na stanowisku pracy - Wykorzystuje różne źródła informacji w celu doskonalenia umiejętności zawodowych na stanowisku pracy |
9. |
Stosuje zasady właściwego, etycznego zachowania i komunikacji |
- Stosuje narzędzia skutecznej komunikacji; - Uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia - Przestrzega zasad prawidłowej komunikacji w otoczeniu zawodowym - Wymienia uniwersalne zasady kultury osobistej i etyki zawodowej - Rozpoznaje przypadki naruszania zasad etyki zawodowej - Używa form grzecznościowych w komunikacji ustnej i pisemnej |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 840,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto151,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto151,25 PLN
- W tym koszt walidacji brutto400,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto400,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto400,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto400,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoelnia otrzymają materiały szkoleniowe np. skrypty.
Każda osoba, która ukończy szkolenie (min. 80% obecności na zajęciach) otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Osobom, którezdadzą egzamin zewnętrzy wydany zostanie przez zewnętrzną jednostkę egzaminującą i certyfi kującą (LLOYD'S REGISTER) Certyfikat, potwierdzający uzyskane kwalifikacje.
Szkolenie prowadzone jest w godz szkoleniowych/ dydaktycznych, tj. 1 godz. = 45 min.
Informacje dodatkowe
Procedura reklamacji usługi szkoleniowej
Reklamacje można zgłaszać do ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o. w formie pisemnej, listem poleconym na adres: ALDEO SystemyZarządzania Sp. z o.o., ul. Partyzantów 1A, 35-242 Rzeszów lub mailem: biuro@aldeo.pl najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od datyzakończenia realizacji danej usługi szkoleniowej wg zasad wskazanych w Procedurze reklamacji usługi szkoleniowej dostępnej na stronieinternetowej: http://aldeo.pl/oferta/szkolenia/
Reklamacja zostanie uwzględniona w przypadku nienależytego zrealizowania Szkolenia z wyłącznej winy ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o.
Informujemy, że usługa może zostać poddana kontroli lub audytowi instytucji zewnętrznych, w tym audytowi w ramach audytów funkcjonowaniapodmiotów w Bazie Usług Rozwojowych. Zespół audytowy ma możliwość na podstawie upoważnienia wydanego przez Polską Agencję RozwojuPrzedsiębiorczości do przeprowadzenia wizytacji usługi rozwojowej.