Strategiczne zarządzanie HR - jak zapewnić trwałą konkurencyjność przedsiębiorstwa?
Strategiczne zarządzanie HR - jak zapewnić trwałą konkurencyjność przedsiębiorstwa?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.
Uwaga: Rekomendowany jest jednoczesny udział prezesów zarządów i dyrektorów HR
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do opracowania i wdrożenia strategii personalnej, która zapewni długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowanie i wdrożenia strategii personalnej, która zapewni długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje nowe trendy w zarządzaniu i nowy model zarządzania HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wylicza wpływ działań HR na poprawę wyników finansowych firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyznacza cele w obszarze HR i opracować strategię HR wspierającą strategię biznesową firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera właściwe KPI do celów strategicznych w obszarze HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera inicjatywy strategiczne w obszarze HR budujące trwałą konkurencyjność firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje narzędzia wspierające realizacje strategicznych Inicjatyw HR-owych i potrafił je wykorzystać w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników, test wprowadzający.
- Światowe trendy w obszarach HR. Co mogą zaoferować eksperci HR swoim organizacjom?
2.1. Tradycyjny a nowoczesny model HR. Czym się różnią?
2.2. Rola HR w organizacji z perspektywy zarządu i kadry menedżerskiej. Kim jest HR business partner? – Badania, Dyskusja moderowana - Strategia biznesowa przedsiębiorstwa a strategia HR. Jak je powiązać?
3.1. Wartość przedsiębiorstwa a wartość kapitału ludzkiego firmy.
3.2. Jakie cele strategiczne należy stawiać w obszarze kapitału ludzkiego, aby wzmacniać konkurencyjność firmy?
3.3. Jak zaprezentować strategię HR jako składnik strategii firmy? Budowa map strategicznych HR.
3.4. Jak powiązać działania w obszarze HR z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa – budowa łańcuchów przyczynowo-skutkowych. – Case study - HR Scorecard – narzędzie monitoringu strategii HR firmy.
4.1. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w zarządzaniu kapitałem ludzkim i ich analiza.
4.2. Obiektywne badania pracowników i KPI.
4.3. Finansowe pomiary efektywności kapitału ludzkiego (Human Capital ROI). – Case study - HR – cost center czy profit center?
5.1. Pracownik – koszt czy inwestycja: analiza rentowności pracy.
5.2 Koszty zaniechania rozwoju zasobów ludzkich przez pryzmat konkurencyjności firmy. – Ćwiczenia, Dyskusja moderowana - Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Strategia HR jako zbiór projektów strategicznych wspierających cele biznesowe firmy.
- Kultura przedsiębiorstwa. Jak budować organizację opartą na wartościach?
3.1. Które kultury organizacyjne sprzyjają koncentracji na celach strategicznych?
3.2. Modele kultur organizacyjnych a wyniki przedsiębiorstw. Które kultury wzmacniają długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa?
3.3. Jak skutecznie wdrażać misję, wizję i wartości oraz budować organizację opartą na wartościach? Przegląd innowacyjnych narzędzi. – Ćwiczenie - Rozwój strategicznych kompetencji. Jakich kompetencji będziemy potrzebować, aby zrealizować naszą wizję?
4.1. Identyfikacja strategicznych kompetencji w oparciu o „Macierz Kompetencji” i modele kompetencyjne.
4.2. Jak powiązać cele strategiczne firmy z modelem kompetencyjnym i odpowiednim zestawem kompetencji?
4.3. „Macierz Kompetencji” – narzędzie do identyfikacji wąskich gardeł kompetencyjnych oraz tworzenia planów rozwojowych pracowników.
4.4. Kiedy i dla kogo budować strategiczne ścieżki kariery? Jak zarządzać talentami? Jak unikać błędów w zarządzaniu talentami oraz unikać pułapek ścieżek kariery?
4.5. Kiedy i jak należy zwalniać pracowników? Trudne, ale konieczne rozstania. – Ćwiczenia - Rekrutacje, awanse, sukcesje. Ile kosztują nietrafione rekrutacje i awanse?
5.1. Rekrutacja jako najważniejszy proces pozyskania zasobów ludzkich.
5.2. Jak ograniczyć koszty złych rekrutacji i awansów?
5.3. Onboarding – jak skutecznie wdrożyć kandydata do firmy i nie utracić już wdrożonego pracownika? – Ćwiczenia - Zaangażowanie pracowników jako strategiczny czynnik sukcesu organizacji. Jak utrzymać zaangażowanie menedżerów i pracowników w długim okresie?
6.1. Motywacja a zaangażowanie. Czym się różnią?
6.2. Jakie są główne motywatory pracowników pokoleń X, Y i Z?
6.3. Jak budować innowacyjne i skuteczne systemy motywacyjne? – Ćwiczenie - Podsumowanie zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 719,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto357,47 PLN
- Koszt osobogodziny netto290,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Żurawska
Ekspertka z praktycznym podejściem w zakresie doboru KPI do oceny skuteczności działań HR. Promotorka dialogu pomiędzy Biznesem & HR w organizacji. Ekspertka w zakresie systemu Zarządzania przez cele (ZPC, MBO), wspiera firmy w szybkim i intuicyjnym przeprowadzeniu procesu wyznaczania celów oraz ich bieżącego kaskadowania i monitorowania.
Posiada wieloletnie doświadczenie w doradzaniu zarządom firm międzynarodowych w budowaniu marki pracodawcy, w zarządzaniu różnorodnością oraz modelowaniu pożądanej kultury organizacyjnej, w tym także budowaniu kultury organizacyjnej po przejęciach i fuzjach. Setki przeprowadzonych procesów rekrutacyjnych, w tym także jako certyfikowany Assessor AC/DC. Doświadczona we wdrażaniu i certyfikacji standardu SA8000 (Social Accountability).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, skrypt, ćwiczenia, skrypt z bazą wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres: biuro@figpolska.pl.
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, ćwiczenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami