Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach- konstruktywne pomaganie.
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach- konstruktywne pomaganie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób , które na co dzień pracują z drugim człowiekiem, w takich obszarach jak:
- coaching
- mediacje
- psychoterapia,interwencja kryzysowa
- pomoc psychologiczna
- nauczyciele
- pracownicy Ośrodków Pomocy Społecznej
- kuratorzy sądowy i społeczni
- trenerzy.
Szkolenie adresowane jest także do absolwentów lub studentów kierunków związanych z pomaganiem ludziom, takich jak: psychologia, pedagogika, resocjalizacja, socjologia, praca socjalna ,mediacje, coaching.
Usługa adresowana rówież dla Uczestników projektu Kierunek Kariera Zawodowa oraz Łap slilla - Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia terapii w modelu skoncentrowanym na poszukiwaniu rozwiązań w sytuacjach problemowych oraz rozwijaniu konstruktywnych sposobów radzenia sobie. Osiagnięcie zakładanych efektów uczenia się pozwoli na prowadzenie sesji terapetycznych w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1)charakteryzuje wiedzę wymaganą dla roli praktyka w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach | Kryteria weryfikacji definiuje filozofię wyrażaną w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach; okresla rolę terapeuty/pomagacza w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozumie znaczenie i korzyści płynące ze stosowania postawy niewiedzy; stosuje zdrową semantykę, która wzmacnia klienta; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji interpretuje zasłyszane treści w kontekście poszukiwania zasobów klienta; stosuje techniki terapeutyczne w celu poszukania rozwiązania; rozumie zasadę małych kroków w osiąganiu celu terapeutycznego i utrzymania wysokiego poziomu motywacji u klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 2)definiuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii wprowadzania zmian | Kryteria weryfikacji zna model stadiów zmian (Prochaska i DiClemente), i umie je zastosować; rozumie i stosuje odpowiednie narzędzia w zależności od poziomu gotowości i etapu zmiany w życiu klienta; potrafi zarządzać ambiwalencją emocjonalną u klienta stosując pytania otwarte poszerzające perspektywę; umie dostosować odpowiednie narzędzia interwencyjne w zależności od etapu zmiany; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3)charakteryzuje przyczyny ludzkich zachowań w zakresie sytuacji życiowych | Kryteria weryfikacji posiada elementarną wiedzę w zakresie rozwoju człowieka; potrafi identyfikować potrzeby klienta zgodnie z piramidą potrzeb Maslowa; potrafi zastosować odpowiednie narzędzia interwencyjne w komunikacji interpersonalnej z klientem; potrafi zidentyfikować i nazwać w jakiej relacji klient jest wobec podejmowanego kontaktu terapeutycznego; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji zna podstawowe mechanizmy rządzące funkcjonowaniem człowieka w zależności od jego trudności życiowych; potrafi prowadzić proces terapeutyczny w kierunku przeformułowania trudności wnoszonych przez klienta na jego potrzeby; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 4)charakteryzuje kompetencje wymagane od osoby będącej w roli praktyka pracującego w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach | Kryteria weryfikacji potrafi stosować narzędzia komunikacyjne stwarzające warunki do swobodnej rozmowy z klientem; stosuje pozytywne wzmocnienia wobec pożądanych zmian ;potrafi afirmować perspektywę klienta i prowadzić dialog ukierunkowany na rozwiazania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji umie zastosować techniki zachęcające do poszerzania perspektywy i aktywnie prowadzi komunikację, gdy klient odpowiada, że nie wie/niew procesie terapeutycznym potrafi pozostać krok za klientem i pozostawić klientowi przestrzeń na generowanie rozwiązań; potrafi zachować postawę niewiedzy; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 5)charakteryzuje metody i narzędzia wykorzystywane w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach | Kryteria weryfikacji potrafi trafnie dobrać narzędzia w zależności od relacji w jakiej klient podchodzi do udzielanego mu wsparcia; zna podstawowe narzędzia i techniki stanowiące warsztat pracy terapeuty/pomagacza | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji trafnie i w oparciu o fakty stosuje komplementy w toku dialogu z klientem; sprawnie i elastycznie posługuje się dostępnymi narzędziami zgodnymi z podejściem skoncentrowanym na rozwiązaniach; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 6)stosuje poznane modele i narzędzia skuteczne w modelu skoncentrowanym na rozwiązaniach w pracy z klientem | Kryteria weryfikacji dokonuje analizy adekwatności wdrożenia poszczególnych technik i narzędzi, zastosowanie których stanowić będzie zwiększenie motywacji i poczucia wpływu u klienta; potrafi wykorzystywać techniki terapeutyczne w celu zmiany negatywnych myśli i przekonań klienta; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 7)posługuje się modelem EARS, skalą, wyjątkami, pytaniem o cud | Kryteria weryfikacji zna i stosuje narzędzie Pytanie o cud w sposób refleksyjny poprzez uwzględnianiu specyficznych potrzeb klienta; potrafi przeprowadzić technikę skalowania w kierunku eksploracji osiągnięć i zasobów klienta; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji potrafi zastosować model EARS i trafnie identyfikuje jego wpływ na budowanie kompetencji i rozwiązań w narracji klienta; potrafi zidentyfikować i nazwać wyjątki w życiu klienta, a następnie na nich budować samoświadomość zasobów w kliencie; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 8)umiejętnie stosuje efektywną komunikację podczas sesji terapeutycznych | Kryteria weryfikacji wykazuje umiejętność klarownej i skutecznej komunikacji dostosowując ją jednocześnie do możliwości komunikacyjnych klienta; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 9)rozumie cele terapii i wykorzystywane narzędzia | Kryteria weryfikacji rozumie znaczenie procesu terapeutycznego i jego nadrzędności nad stosowanymi technikami; potrafi dostosować plan terapeutyczny i techniki pracy, opierając się na informacjach wniesionych przez klienta, aby lepiej odpowiadać jego indywidualnym potrzebom; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji potrafi pozostać w ramach określonych przez klienta, tylko w zakresie wniesionych przez niego oczekiwań co do kierunków podejmowanej współpracy; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji potrafi zastosować metodę smart w celu zweryfikowania mierzalności określonego celu; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji potrafi prowadzić dialog z klientem w kierunku określenia celu adekwatnego i realnego do osiągnięcia w myśl metody małych kroków; bada zależność pomiędzy postawionym celem, a potrzebami klienta; rozumie swoją rolę i pracuje tylko na celu określonym przez klienta; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 10)umiejętnie zadaje pytania dotyczące celów, potrzeb i możliwości klienta | Kryteria weryfikacji podejmuje swobodny dialog zmierzający do poszerzenia perspektywy klienta w zakresie jego korzyści płynących z osiągnięcia celu; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji buduje powiązanie pomiędzy potrzebami, a celami określonymi przez klienta potwierdzając je jednocześnie zasobami tkwiącymi w kliencie; stosuje metodykę dialogu otwartego, zachęcającego rozmówcę do weryfikacji słuszności postawionych celów i kierunków zmian; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 11)buduje u klienta proces osiągania celów i stosuje interwencje odpowiednie do etapu procesu wprowadzania zmian | Kryteria weryfikacji dokonuje weryfikacji zmian zachodzących w życiu klienta oraz zweryfikować ich powiązanie z procesem terapeutycznym; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji przewiduje i omawia z klientem stadia zmiany z uwzględnieniem nawrotu, jako elementu utrwalania pożądanej zmiany; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji potrafi przeprowadzić klienta na kolejny poziom zmiany poprzez stosowanie adekwatnych i ukierunkowanych pytań związanych z budowaniem samoświadomości klienta dotyczącej jego wpływu na wydarzenia w życiu; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 12)kształtuje odpowiedzialność i rzetelność wykonywanej pracy | Kryteria weryfikacji wykazuje pełne zrozumienie zakresu swoich obowiązków oraz odpowiedzialności wynikających z wykonywanej pracy; skutecznie wykonuje powierzone zadania zgodnie z ustalonymi standardami i terminami; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 13)wykazuje profesjonalizm w kontaktach międzyludzkich | Kryteria weryfikacji wykazuje umiejętność klarownej i skutecznej komunikacji, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej, z różnymi interesariuszami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
- Terapie krótkoterminowa
- Podejscie Skoncetrowane na Rowiązniach
- Praca TSR-techniki TSR
- Umiejętności i kompetencje -postawa "niewiedzy"
- Tworzenie kontekstu spotkania
- Formowanie celu pracy terapeutycznej
- Rozmowy poza problemem
- Komplementowanie - wydobywanie zasobów klienta
- Technika EARS
- Tworzenie obrazu rzeczywistości po osiągnięciu celu
- Poszukiwanie w przeszłości i teraźniejszości klienta elementów "świata bez problemu"
- Praca w oparciu o wyjątki, Skalowanie
- Określanie najbliższych kroków w kierunku osiągnięcia celu
- Monitorowanie wprowadzanych zmian
- Umiejętność pracy z klientem w obszarze pracy nad potrzebami-elementy NVC
- Strategie pracy z klientem w przypadku braku motywacji
- Psychologia zmiany-Transteoretyczny Model Zmiany w TSR
- Sesja – prowadzenie terapii w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach
- Mentoring i superwizja umiejętności
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Terapie krótkoterminowa Podejscie Skoncetrowane na Rowiązniach Praca TSR-techniki TSR | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 06-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Umiejętności i kompetencje -postawa "niewiedzy" Tworzenie kontekstu spotkania Formowanie celu pracy terapeutycznej Rozmowy poza problemem | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 07-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Rozmowy poza problemem Komplementowanie - wydobywanie zasobów klienta | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 20-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Technika EARS Tworzenie obrazu rzeczywistości po osiągnięciu celu Poszukiwanie w przeszłości i teraźniejszości klienta elementów "świata bez problemu" | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 21-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Praca w oparciu o wyjątki, Skalowanie Określanie najbliższych kroków w kierunku osiągnięcia celu Monitorowanie wprowadzanych zmian | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 03-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Umiejętność pracy z klientem w obszarze pracy nad potrzebami-elementy NVC Strategie pracy z klientem w przypadku braku motywacji | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 04-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Psychologia zmiany-Transteoretyczny Model Zmiany w TSR | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Sesja – prowadzenie terapii w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach Mentoring i superwizja umiejętności | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Egzamin teoretyczny i praktyczny VCC | Prowadzący Anna Pietrzykowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 400,00 PLN
- Koszt usługi netto4 400,00 PLN
- Koszt godziny brutto88,00 PLN
- Koszt godziny netto88,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto550,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto550,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Król
terapie krótkoterminowe
kompetencje społeczne
Akredytowany metor i coach PCC ICF, akredytowany trener i egzaminator VCC moduł Coaching, trener VCC nr certyfikatu TSC—001-000512-specjalizacja Coaching oraz Mediacje. Kierownik merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych Mediacje i negocjacje w Szkole Wyższej im. Bogdana Jańskiego Wydział Zamiejscowy w Opolu w latach 2011-2014, Międzynarodowych Studiów z Coachingu oraz wykładowca studiów podyplomowych SWPS Wrocław -Mediacje i negocjacje w organizacji i biznesie. W latach 2011-2015 - doradca zawodowy /kariery , wykładowca uczelni wyższych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UW w latach 1999-2004 ukończyła m.in. liczne specjalizacje z zakresu m.in. prawa pracy, samorządu terytorialnego ,zarządzania, Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu „Mediator w Biznesie”, studia podyplomowe Trener biznesu i coachingu, kurs specjalistyczny „Coach ICF”, kurs trenerski projektu „Kompendium Kompetencji Trenerskich” , kurs I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Racjonalnej Terapii Zachowań , kurs Porozumienia Bez Przemocy, Szkołę AC/DC, studium Kompetencji Psychospołecznych.
Prowadzi szkolenia oraz coaching w obszarach autoprezentacji, wystąpień publicznych ,zarządzania i motywowania pracowników, budowania zespołu, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, mediacji, negocjacji, sprzedaży i obsługi klienta, podnoszenia efektywności osobistej, int
Joanna Pijacka
Praca socjalna, pomoc społeczna, przygotowywanie ofert konkursowych w NGO, socjoterapia, mediacje rodzinne, praca z trudnym klientem, komunikacja interpersonalna, działania w obszarze podnoszenia kompetencji rodzicielskich, przemoc w rodzinie w każdym aspekcie, zadania, strategie
i organizacja pracy zespołów interdyscyplinarnego i grup roboczych.
Doświadczenie zawodowe:
Pracownik w strukturach pomocy społecznej z 16 letnim doświadczeniem - głównie w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie w bezpośredniej pracy z klientem, realizacji procedury „Niebieskie Karty”, realizacji zadań Zespołu Interdyscyplinarnego.
Socjoterapeutka z 14 letnim doświadczeniem w prowadzeniu grup dla dzieci i młodzieży z rodzin
z problemem alkoholowym.
Od roku 2013 do dnia dzisiejszego fundator i prezes Fundacji ReStart, gdzie realizuje zadania z zakresu pozyskiwania środków, rozliczania dotacji i organizacji pracy zatrudnionej kadry. W ramach działań Fundacji podejmowała zatrudnienie w charakterze m.in. streetworkera, socjoterapeuty, terapeuty w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach,trenera, animatora, organizatora społeczności lokalnych.
Prowadziła wykłady na wyższej uczelni z zakresu socjoterapii.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
Prowadziła szkolenia w obszarach rozwiązywania metod skoncentrowanych na rozwiązaniach, konfliktów, przeciwdziałania przemocy, wspierania osób krzywdzonych, motywowania do zmiany, organizacji systemu wsparcia.
Anna Pietrzykowska
Terapeuta w nurtach krótkoterminowych, coach, trener
Wykształcenie:
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Psychologia zdrowia i jakości życia (Licencjat)
Psychologia kliniczna i osobowości (Jednolite magisterskie),Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Pedagogika, specjalność resocjalizacja z prewencją zagrożeń, społecznych (Licencjat)
Studium terapii dzieci i młodzieży
Kursy:
Terapia Skoncentrowana na rozwiązaniach
Instytut Terapii Poznawczo-Behawioralnej - Kurs Interwencji Kryzysowej
Trener Komunikacji Interpersonalnej
kurs Coach I II stopnia-coaching, Instruktor Terapii uzależnień
TUS Trening umiejętności społecznych
Centrum rozwoju personalnego – „Terapia poznawczo-behawioralna”
Ośrodek Rozwoju Edukacji - „Zaburzenia psychiczne przejawiające się myślami samobójczymi i zachowaniami autodestrukcyjnymi u młodzieży szkolnej”,Centrum Szkoleń i Certyfikacji Akademia Bliżej – Akademia Profesjonalnego Mediatora APM mediacje sądowe i pozasądowe, mediacje rodzinne kurs Instruktor Terapii
Doświadczenie zawodowe:
Prowadzenie własnej praktyki terapeutyczno-rozwojowo-coachingowej
Doświadczenie trenerskie
Przeprowadzonych ponad 1500 h szkoleniowych z tematyki rozwoju osobistego i terapeutycznego, współpraca z Akademią Bliżej od 2018 roku w zakresie prowadzenia szkoleń skierowanych do terapeutów, coachów w obszarze konstruktywnego pomagania: ( 450 h )podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, coachingu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje:
- materiał szkoleniowe
- ćwiczenia w pdf
- dostęp do testu psychologicznego PCT-A
- nagrania sesji
- podręcznik
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.