Niesłyszący w słyszącym świecie | Surdopedagogika | 4h szkolenie
Niesłyszący w słyszącym świecie | Surdopedagogika | 4h szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Niesłyszący w słyszącym świecie" jest dedykowane nauczycielom i profesjonalistom edukacyjnym. Program obejmuje surdopedagogikę, cele tej dziedziny, klasyfikację niepełnosprawności słuchu, skutki braku słuchu, rozwijanie umiejętności nauczycieli w pracy z niesłyszącymi uczniami, oraz praktyczne aspekty komunikacji z osobami niesłyszącymi. Szkolenie dotyczy także specjalnych przypadków, takich jak CODA, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, kategorie ADP, ich przyczyny i diagnoza. Całość ma na celu wyposażenie uczestników w umiejętności potrzebne do efektywnej pracy z osobami niesłyszącymi w kontekście edukacyjnym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji03-01-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługiStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia "Niesłyszący w słyszącym świecie" jest dostarczenie nauczycielom i profesjonalistom edukacyjnym praktycznych narzędzi i wiedzy umożliwiających skuteczną pracę z osobami niesłyszącymi. Szkolenie koncentruje się na aspektach surdopedagogiki, komunikacji z niesłyszącymi, oraz zrozumieniu specyfiki życia i nauki osób niedosłyszących i głuchych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Po ukończeniu szkolenia "Niesłyszący w słyszącym świecie" kursanci zdobędą szereg praktycznych umiejętności, które umożliwią im efektywną pracę z osobami niesłyszącymi. Wśród tych umiejętności znajdują się:
-
Zrozumienie surdopedagogiki: Kursanci będą obeznani z zasadami surdopedagogiki, co pozwoli im dostosować metody nauczania do potrzeb osób niesłyszących.
-
Komunikacja z niesłyszącymi: Nabędą umiejętność efektywnej komunikacji z osobami niesłyszącymi, w tym z tymi czytającymi z ruchu warg.
-
Praca z uczniami niesłyszącymi: Zdobyte umiejętności umożliwią nauczycielom skuteczną pracę z niesłyszącymi uczniami, zrozumienie ich specyficznych potrzeb edukacyjnych i wspieranie ich rozwoju.
-
Rozpoznawanie i radzenie sobie z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego: Kursanci będą w stanie rozpoznawać i skutecznie radzić sobie z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego, co wpłynie na lepsze zrozumienie potrzeb uczniów z tymi zaburzeniami.
-
Diagnoza i klasyfikacja niepełnosprawności słuchu: Kursanci nabędą umiejętność diagnozowania i klasyfikacji różnych typów niepełnosprawności słuchu, co pozwoli im dostosować strategie nauczania do indywidualnych przypadków.
Dzięki tym umiejętnościom kursanci będą lepiej przygotowani do tworzenia inkludycyjnych i dostosowanych do potrzeb programów nauczania, co przyczyni się do bardziej efektywnej i zrównoważonej edukacji osób niesłyszących
Metody walidacji
- Informacje zwrotne dla uczestników szkolenia.
- Pomiary postępów uczenia się na podstawie obserwacji trenera
- Praktyczne zadania i ich weryfikacja/ocena przez Trenera.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
**Moduł 1: Wprowadzenie do Surdopedagogiki**
1.1 **Świat osób niedosłyszących i głuchych:**
- Charakterystyka społeczności osób niedosłyszących i głuchych.
- Wyjątkowości doświadczane przez tę grupę ludzi.
1.2 **Czym jest surdopedagogika:**
- Definicja i zakres surdopedagogiki.
- Różnice między surdopedagogiką a pedagogiką ogólną.
1.3 **Cele surdopedagogiki:**
- Kluczowe cele pracy surdopedagoga.
- Znaczenie dostosowywania nauczania do indywidualnych potrzeb.
**Moduł 2: Klasyfikacja Niepełnosprawności Narządu Słuchu**
2.1 **Głusi, ale nie niemi:**
- Różnice między głuchotą a niemotą.
- Wspieranie komunikacji z osobami niesłyszącymi.
2.2 **Możliwe skutki braku zmysłu słuchu:**
- Psychospołeczne i edukacyjne konsekwencje.
- Wpływ na rozwój językowy i społeczny.
2.3 **Nauczyciel w pracy z niesłyszącym uczniem:**
- Rola nauczyciela w tworzeniu inkludycyjnego środowiska edukacyjnego.
- Dostosowania programowe i metodyczne.
**Moduł 3: Komunikacja i Mity dotyczące Osób Głuchych**
3.1 **Wskazówki do pracy z uczniem niesłyszącym:**
- Skuteczne strategie nauczania.
- Ułatwianie komunikacji i aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
3.2 **Komunikacja z niesłyszącymi czytającymi z ruchu warg:**
- Zrozumienie języka migowego.
- Wykorzystanie gestów i mówienia z ruchu warg w nauczaniu.
3.3 **Mity dotyczące osób głuchych:**
- Identifikacja powszechnych mitów i stereotypów.
- Edukacja społeczeństwa w celu eliminacji uprzedzeń.
**Moduł 4: Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego i Diagnoza**
4.1 **CODA – Słyszące Dziecko Głuchych Rodziców:**
- Wyjątkowe wyzwania i korzyści dla dzieci z rodzicami niesłyszącymi.
- Dostosowania w procesie nauczania.
4.2 **Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego:**
- Rozpoznawanie symptomów.
- Skutki na naukę i codzienne funkcjonowanie.
4.3 **Diagnoza Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego:**
- Proces diagnozy i oceny.
- Opracowywanie spersonalizowanych strategii wspierania uczniów z tymi zaburzeniami.
Szkolenie obejmuje interaktywne warsztaty, studia przypadków i praktyczne ćwiczenia, umożliwiające uczestnikom rozwijanie konkretnych umiejętności w obszarze surdopedagogiki i pracy z osobami niesłyszącymi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 **Moduł 1: Wprowadzenie do Surdopedagogiki** | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 10-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 **Moduł 2: Klasyfikacja Niepełnosprawności Narządu Słuchu** | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 10-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 **Moduł 3: Komunikacja i Mity dotyczące Osób Głuchych** | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 10-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 **Moduł 4: Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego i Diagnoza** | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 10-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Wowra
Jako trener modelu osobowości persolog® – globalnej marki szkoleniowej zajmującej się opracowywaniem i wydawaniem naukowo sprawdzonych materiałów szkoleniowych oraz testów na bazie modelu opartego na czterech typach zachowań D-I-S-K.
Jako doświadczony pedagog pracujący i prowadzący placówkę oświatową od 2007 roku, realizuje spotkania szkoleniowe dla rodziców i kadry pedagogicznej z rozwoju kompetencji wychowawczych, umiejętności skutecznej komunikacji, zarządzania sobą w czasie i umiejętnego radzenia sobie z sytuacjami stresującymi.
Posiada doświadczenie szkoleniowe w pracy w międzynarodowym środowisku. Współorganizowała międzynarodowy projekt Erasmus+ w latach 2014 – 2017 w projekcie dotyczącej edukacji włączającej „INCoroprated” Strategic School Partnership NW-2014-1-DE-KA201-001197-3. Uczestniczyłam jako prelegent i współautor publikacji – materiałów szkoleniowych dla krajów partnerskich w Europie.
Jako certyfikowany trener metody prof. Philipa Zimbardo (University Stanford, USA) Heroic Imagination Project organizuję szkolenia dla różnych grup wiekowych i różnych środowisk związanych z wychowaniem i pracą edukacyjną.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy,
- prezentacja multimedialna
- po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia oraz dostęp do materiałów szkoleniowych online przez 365 dni.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy MS Teams / ZOOM
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.