Teczka pedagoga specjalnego – jak powinna wyglądać teczka ucznia?| 4h szkolenie
Teczka pedagoga specjalnego – jak powinna wyglądać teczka ucznia?| 4h szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- Pedagodzy specjalni,
- nauczyciele i inni pracownicy edukacji zajmujący się uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Celem szkolenia (4h online) jest nauka tworzenia indywidualnych teczek uczniów z orzeczeniem. Program obejmuje zagadnienia takie jak rodzaje orzeczeń, dokumentacja z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wczesne wspomaganie rozwoju, IPET, dostosowanie wymagań edukacyjnych, działania wspierające rodziców i zajęcia rewalidacyjne. Szkolenie interaktywne, z możliwością zadawania pytań i uczestnictwa w dyskusji. Po ukończeniu otrzymuje się certyfikat i dostęp do materiałów przez rok.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji28-02-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługiStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nauka tworzenia indywidualnych teczek uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z dokumentacją uczniów, rozumieją różne aspekty orzeczeń, a także uczą się dostosowywania działań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów specjalnych. Szkolenie skupia się na praktycznych aspektach pracy z dokumentacją oraz integracji działań nauczycieli i specjalistów w obszarze edukacji specjalnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Po ukończeniu szkolenia kursanci nabędą następujące umiejętności:
-
Tworzenie Teczek Uczniów: Kursanci będą w stanie skutecznie przygotowywać indywidualne teczki uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
-
Rozumienie Orzeczeń i Dokumentacji PPP: Zdobędą wiedzę na temat różnych rodzajów orzeczeń i dokumentacji z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
-
Dostosowywanie Wymagań Edukacyjnych: Kursanci nauczą się dostosowywać wymagania edukacyjne z uwzględnieniem metod i form pracy, aby efektywnie wspierać uczniów z orzeczeniem.
-
Opracowywanie IPET-u: Zdobędą umiejętność opracowywania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET), dostosowanych do potrzeb konkretnego ucznia.
-
Współpraca i Integracja Działań: Kursanci będą umieli integrować działania nauczycieli i specjalistów, tworząc skuteczne środowisko wspierające rozwój uczniów z orzeczeniem.
-
Zarządzanie Procedurami Dokumentacyjnymi: Zdobędą praktyczną wiedzę dotyczącą procedur opracowania IPET-u, WOPFU oraz innych dokumentów związanych z edukacją specjalną.
-
Działania Wspierające Rodziców i Uczniów: Nauczą się planować i realizować działania wspierające zarówno uczniów, jak i ich rodziców.
Te umiejętności pozwolą kursantom skutecznie działać w obszarze edukacji specjalnej, dostosowując podejście do indywidualnych potrzeb uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Metody walidacji
- Informacje zwrotne dla uczestników szkolenia.
- Pomiary postępów uczenia się na podstawie obserwacji trenera
- Praktyczne zadania i ich weryfikacja/ocena przez Trenera.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Moduł 1: Podstawy Orzeczeń i Dokumentacji
- Rozpoznawanie różnych rodzajów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Zrozumienie istoty dokumentacji z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Omówienie rodzajów dokumentów PPP: orzeczenia vs opinie.
Moduł 2: Opracowywanie Teczek Uczniów
- Praktyczne aspekty tworzenia indywidualnych teczek uczniów.
- Wskazówki dotyczące zbierania kompleksowej informacji o uczniu.
- Dostosowywanie dokumentacji do konkretnych potrzeb ucznia.
Moduł 3: Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET) i Dostosowywanie Wymagań
- Tworzenie IPET-u jako narzędzia dostosowania procesu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia.
- Znajomość zakresu i sposobu dostosowywania wymagań edukacyjnych z uwzględnieniem metod i form pracy.
Moduł 4: Współpraca i Działania Wspierające
- Integracja działań nauczycieli i specjalistów w obszarze edukacji specjalnej.
- Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem.
- Działania wspierające rodziców uczniów z orzeczeniem.
Każdy moduł obejmuje część teoretyczną oraz praktyczne ćwiczenia, a szkolenie kończy się sesją pytań i odpowiedzi oraz panelu dyskusyjnego. Szkolenie trwa 4 godziny, zapewniając kompleksowe przygotowanie do efektywnej pracy z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Moduł 1: Podstawy Orzeczeń i Dokumentacji | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 06-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Moduł 2: Opracowywanie Teczek Uczniów | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 06-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Moduł 3: Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET) i Dostosowywanie Wymagań | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 06-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Moduł 4: Współpraca i Działania Wspierające | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 06-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Ginter
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy,
- prezentacja multimedialna
- po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia oraz dostęp do materiałów szkoleniowych online przez 365 dni.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy MS Teams / ZOOM
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.