Bariery edukacji włączającej. Gdzie szukać wsparcia? Edukacja włączająca – pomoce dydaktyczny dla uczniów ze SPE | 4h szkolenie
Bariery edukacji włączającej. Gdzie szukać wsparcia? Edukacja włączająca – pomoce dydaktyczny dla uczniów ze SPE | 4h szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program szkoleniowy skierowany jest do nauczycieli, dyrektorów, pedagogów i psychologów szkolnych, koncentrując się na inkluzji edukacyjnej. Tematy obejmują przesłania edukacji włałączającej, organizację procesów edukacyjnych, finansowanie placówek, pozyskiwanie środków spoza subwencji, brak specjalistów, mity związane z inkluzją, odczarowanie pojęcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i patrzenie na edukację przez pryzmat uczniów z orzeczeniami. Szkolenie oferuje narzędzia i dobre praktyki, umożliwiając dostęp do materiałów przez 365 dni. Po ukończeniu uczestnicy otrzymują certyfikat. Materiały szkoleniowe zawierają prezentacje, notatki i pliki do pobrania, umożliwiając praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Program dedykowany jest tym, którzy chcą doskonalić umiejętności związane z inkluzją, dążąc do poprawy jakości edukacji dla wszystkich uczniów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji29-02-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługiStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kadry edukacyjnej w zakresie inkluzji edukacyjnej. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat przesłań edukacji włączającej, organizacji procesów edukacyjnych, pozyskiwania środków finansowych spoza subwencji, odczarowania stereotypów dotyczących uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i efektywnego patrzenia na edukację przez pryzmat uczniów z orzeczeniami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Efekty szkolenia obejmują:
-
Rozwinięcie kompetencji: Uczestnicy zdobędą głębszą wiedzę na temat inkluzji edukacyjnej, zrozumieją jej kluczowe elementy i nauczą się dostosowywać procesy edukacyjne do różnorodnych potrzeb uczniów.
-
Umiejętność organizacji edukacyjnych procesów: Szkolenie dostarczy praktycznych narzędzi do skutecznego zarządzania procesami edukacyjnymi, sprzyjającymi uczeniu się różnorodnej grupy uczniów.
-
Pozyskiwanie środków spoza subwencji: Uczestnicy nauczą się identyfikować i korzystać z alternatywnych źródeł finansowania placówek edukacyjnych, co umożliwi lepsze wsparcie działań inkludujących.
-
Rozwinięcie umiejętności patrzenia przez pryzmat uczniów z orzeczeniami: Szkolenie przyczyni się do odczarowania pojęcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, eliminując mitosy i kształtując pozytywne podejście do ich edukacji.
-
Praktyczne zastosowanie wiedzy: Uczestnicy uzyskają umiejętność praktycznego stosowania zdobytej wiedzy, co przyczyni się do skutecznego wdrażania inkluzji w codziennej pracy szkolnej.
-
Podniesienie jakości edukacji: Ostatecznym efektem jest poprawa jakości edukacji, zwiększenie dostępności do nauki dla wszystkich uczniów i stworzenie bardziej inkludującego środowiska edukacyjnego.
Metody walidacji
- Informacje zwrotne dla uczestników szkolenia.
- Pomiary postępów uczenia się na podstawie obserwacji trenera
- Praktyczne zadania i ich weryfikacja/ocena przez Trenera.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do Edukacji Włączającej
-
Cele:
- Zdefiniowanie inkluzji edukacyjnej i jej znaczenia.
- Omówienie pięciu kluczowych przesłań edukacji włałączającej.
-
Tematy:
- Pojęcie inkluzji i jej cele.
- Przesłania edukacji włałączającej
Moduł 2: Organizacja Procesów Edukacyjnych
-
Cele:
- Zaprezentowanie praktycznych narzędzi do organizacji procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się różnorodnej grupy uczniów.
-
Tematy:
- Dostosowywanie programów nauczania.
- Indywidualizacja procesów nauczania.
Moduł 3: Finansowanie i Pozyskiwanie Środków
-
Cele:
- Zrozumienie finansowania placówek edukacyjnych.
- Zaprezentowanie alternatywnych źródeł środków spoza subwencji.
-
Tematy:
- Model finansowania placówek edukacyjnych.
- Pozyskiwanie środków spoza subwencji.
Moduł 4: Praktyczne Aspekty Wdrażania Inkluzji
-
Cele:
- Kształtowanie umiejętności patrzenia przez pryzmat uczniów z orzeczeniami.
- Praktyczne zastosowanie wiedzy w codziennej pracy szkolnej.
-
Tematy:
- Odczarowanie pojęcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Dobre praktyki włałączania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Wprowadzenie do Edukacji Włączającej | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 04-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Organizacja Procesów Edukacyjnych | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 04-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Finansowanie i Pozyskiwanie Środków | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 04-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Praktyczne Aspekty Wdrażania Inkluzji | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 04-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Ginter
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy,
- prezentacja multimedialna
- po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia oraz dostęp do materiałów szkoleniowych online przez 365 dni.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy MS Teams / ZOOM
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.