Inkluzja w Klasie: Doskonalenie Profilu Nauczyciela | Profil nauczyciela edukacji włączającej | 4h szkolenie
Inkluzja w Klasie: Doskonalenie Profilu Nauczyciela | Profil nauczyciela edukacji włączającej | 4h szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia "Profil Nauczyciela Edukacji Włączającej" to nauczyciele oraz specjaliści z dziedziny edukacji, którzy pragną rozwijać swoje kompetencje w zakresie inkluzji i skutecznego nauczania uczniów o różnorodnych potrzebach edukacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji17-01-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługiStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Profil Nauczyciela Edukacji Włączającej" skupia się na rozwijaniu postaw i umiejętności nauczycieli w obszarze edukacji włączającej. Program obejmuje formowanie postaw sprzyjających inkluzji, naukę diagnozowania z wykorzystaniem różnych narzędzi, szczegółowe omówienie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) dla dzieci z autyzmem oraz ewaluację IPET. Szkolenie trwa 4 godziny i odbywa się online, umożliwiając interakcję uczestników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Efekty uczenia się z szkolenia "Profil Nauczyciela Edukacji Włączającej" obejmują:
-
Rozwinięte Umiejętności Komunikacji i Współpracy:
- Nauczyciele zdobędą umiejętności efektywnej komunikacji i współpracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych, co przyczyni się do bardziej inkludującego środowiska edukacyjnego.
-
Znajomość i Umiejętność Zastosowania Narzędzi Diagnostycznych:
- Uczestnicy nauczą się używać różnych narzędzi diagnozujących, takich jak skale, kwestionariusze, ankiety, IPET, i WOFU, umożliwiając skuteczną identyfikację indywidualnych potrzeb uczniów.
-
Własne Umiejętności Tworzenia IPET dla Dzieci z Autyzmem:
- Nauczyciele nabędą praktyczne umiejętności planowania, dostosowywania i wdrażania Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) dla dzieci z autyzmem.
-
Umiejętność Ewaluacji Indywidualnego Programu Terapeutycznego:
- Uczestnicy nauczą się skutecznie ewaluować Indywidualny Program Terapeutyczny, co umożliwi lepsze dostosowanie programów terapeutycznych do potrzeb uczniów.
-
Aktywne Uczestnictwo w Szkoleniach Online:
- Uczestnicy nabędą doświadczenie w uczestniczeniu w szkoleniach online w czasie rzeczywistym, co może przekładać się na bardziej efektywne korzystanie z tego formatu edukacji.
-
Certyfikat Ukończenia Szkolenia:
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający ukończenie, co może być wartościowym świadectwem zdobytej wiedzy.
-
Dostęp do Materiałów Szkoleniowych:
- Uczestnicy będą mieli dostęp do prezentacji, notatek i innych materiałów szkoleniowych, które mogą być wykorzystywane jako wsparcie w praktyce pedagogicznej.
Te efekty uczenia się mają na celu wzbogacenie umiejętności nauczycieli i specjalistów, umożliwiając im bardziej efektywne i inkludujące podejście do pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
Metody walidacji
- Informacje zwrotne dla uczestników szkolenia.
- Pomiary postępów uczenia się na podstawie obserwacji trenera
- Praktyczne zadania i ich weryfikacja/ocena przez Trenera.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Moduł 1: Postawy i Kompetencje Włączającego Nauczyciela
- Wprowadzenie do edukacji włączającej.
- Kształtowanie postaw sprzyjających inkluzji w środowisku edukacyjnym.
- Komunikacja i współpraca z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych.
Moduł 2: Diagnoza Wewnętrzna w Edukacji Włączającej
- Przegląd narzędzi diagnozujących: skale, kwestionariusze, ankiety, IPET, WOFU.
- Skuteczne wykorzystanie narzędzi diagnozujących do identyfikacji indywidualnych potrzeb uczniów.
- Studium przypadku: praktyczne zastosowanie narzędzi diagnozujących.
Moduł 3: IPET dla Dziecka z Autyzmem
- Omówienie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) dla dzieci z autyzmem.
- Tworzenie spersonalizowanych IPET dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów z autyzmem.
- Praktyczne scenariusze i strategie wdrażania IPET.
Moduł 4: Ewaluacja Indywidualnego Programu Terapeutycznego
- Proces ewaluacji Indywidualnego Programu Terapeutycznego.
- Doskonalenie umiejętności analizy i dostosowywania programów terapeutycznych w celu osiągnięcia lepszych rezultatów edukacyjnych.
- Podsumowanie i planowanie działań na przyszłość.
Uwagi dotyczące organizacji:
- Każdy moduł obejmuje część teoretyczną oraz praktyczne ćwiczenia.
- Interaktywne sesje online z prowadzącym w czasie rzeczywistym.
- Możliwość zadawania pytań i uczestnictwa w panelach dyskusyjnych.
- Certyfikat ukończenia szkolenia przyznawany po zakończeniu programu.
- Dostęp do materiałów szkoleniowych, prezentacji i dodatkowych zasobów online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Postawy i Kompetencje Włączającego Nauczyciela | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 24-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Diagnoza Wewnętrzna w Edukacji Włączającej | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 24-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 IPET dla Dziecka z Autyzmem | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 24-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Ewaluacja Indywidualnego Programu Terapeutycznego | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 24-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Ginter
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy,
- prezentacja multimedialna
- po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia oraz dostęp do materiałów szkoleniowych online przez 365 dni.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy MS Teams / ZOOM
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.