Odkrywanie Talentów: Jak Rozpoznawać i Wspierać Uczniów Zdolnych | Formy pracy z uczniem zdolnym | Szkolenia dla nauczycieli | 4h
Odkrywanie Talentów: Jak Rozpoznawać i Wspierać Uczniów Zdolnych | Formy pracy z uczniem zdolnym | Szkolenia dla nauczycieli | 4h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Odkrywając Talenty: Praca z Uczniami Zdolnymi" jest skierowane do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych oraz kadry pedagogicznej zainteresowanej rozwijaniem umiejętności pracy z uczniami zdolnymi. Program obejmuje aspekty zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, co sprawia, że jest odpowiednie zarówno dla nauczycieli początkujących, jak i doświadczonych. Dodatkowo, może być wartościowe dla specjalistów ds. edukacji, psychologów szkolnych oraz innych profesjonalistów związanych z obszarem nauczania i rozwoju uczniów zdolnych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługiStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie skupia się na wyzwaniach związanych z nauczaniem uczniów zdolnych. Uczestnicy zdobędą umiejętności rozpoznawania uzdolnień, zrozumieją specyfikę potrzeb edukacyjnych tych uczniów i nauczą się dostosowywać program nauczania. Szkolenie obejmuje także budowanie efektywnej współpracy z rodzicami, kształtowanie strategii motywacyjnych, oraz rozwijanie pozytywnego nastawienia rozwojowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Po ukończeniu szkolenia "Odkrywając Talenty: Praca z Uczniami Zdolnymi", uczestnicy będą w stanie osiągnąć następujące efekty uczenia:
-
Rozpoznawanie i diagnoza uzdolnień: Uczestnicy zdobędą umiejętności identyfikacji uczniów zdolnych oraz diagnozowania ich specyficznych umiejętności i potrzeb edukacyjnych.
-
Dostosowanie programu nauczania: Szkolenie umożliwi nauczycielom elastyczne dostosowywanie programu nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów zdolnych, zapewniając im adekwatne wyzwania i wsparcie.
-
Skuteczna współpraca z rodzicami: Uczestnicy nauczą się budować efektywną współpracę z rodzicami uczniów zdolnych, dzięki czemu będą mogli lepiej zrozumieć i odpowiednio reagować na potrzeby edukacyjne ich dzieci.
-
Stworzenie motywującego środowiska edukacyjnego: Szkolenie dostarczy narzędzi do skutecznego motywowania uczniów zdolnych, równoważąc gratyfikacje z zachętami do rozwoju i poszerzania umiejętności.
-
Rozwijanie nastawienia rozwojowego: Uczestnicy zrozumieją znaczenie nastawienia rozwojowego i nauczą się kształtować je u uczniów, promując pozytywne podejście do nauki oraz gotowość do wyzwań.
-
Zastosowanie aktów prawnych w praktyce pedagogicznej: Szkolenie umożliwi zrozumienie i praktyczne zastosowanie istniejących aktów prawnych dotyczących uczniów zdolnych, pomagając w utrzymaniu równowagi między wymaganiami prawnymi a efektywną pracą pedagogiczną.
-
Przygotowanie do udziału w Olimpiadzie Kreatywności – DI: Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do wsparcia uczniów w udziale w Olimpiadzie Kreatywności – DI, stymulując ich rozwój umiejętności kreatywnego myślenia.
Metody walidacji
- Informacje zwrotne dla uczestników szkolenia.
- Pomiary postępów uczenia się na podstawie obserwacji trenera
- Praktyczne zadania i ich weryfikacja/ocena przez Trenera.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do Edukacji Uczniów Zdolnych
W pierwszym module uczestnicy zdobywają głębsze zrozumienie pojęcia ucznia zdolnego oraz stają się świadomi wyzwań związanych z pracą w tej dziedzinie. Omawiane są różnice między uczniami zdolnymi a uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Poprzez praktyczne ćwiczenia uczestnicy rozwijają umiejętności diagnozy uzdolnień u uczniów.
Moduł 2: Strategie Pracy z Uczniami Zdolnymi
W drugim module skupiamy się na konkretnych strategiach i metodach pracy z uczniami zdolnymi. Uczestnicy uczą się indywidualizować program nauczania, motywować uczniów do osiągania pełnego potencjału oraz kształtować ich nastawienie rozwojowe. Moduł ten oferuje praktyczne narzędzia do efektywnej edukacji uczniów zdolnych.
Moduł 3: Współpraca z Rodzicami i Aspekty Prawne
Trzeci moduł koncentruje się na budowaniu efektywnej współpracy z rodzicami uczniów zdolnych. Uczestnicy zdobywają umiejętności skutecznej komunikacji i angażowania rodziców w proces edukacyjny. Dodatkowo, omawiane są aspekty prawne związane z edukacją uczniów zdolnych, pomagając nauczycielom zrozumieć i zastosować istniejące przepisy.
Moduł 4: Praktyczne Narzędzia i Przygotowanie do Olimpiady Kreatywności
Ostatni moduł skupia się na praktycznych narzędziach i metodach pracy z uczniami zdolnymi. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat nowoczesnych narzędzi edukacyjnych oraz przygotowują się do udziału w Olimpiadzie Kreatywności – DI. Moduł ten kończy szkolenie, oferując podsumowanie i dyskusję na temat zdobytej wiedzy oraz praktycznych umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Moduł 1: Wprowadzenie do Edukacji Uczniów Zdolnych | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 09-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Moduł 2: Strategie Pracy z Uczniami Zdolnymi | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 09-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Moduł 3: Współpraca z Rodzicami i Aspekty Prawne | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 09-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Moduł 4: Praktyczne Narzędzia i Przygotowanie do Olimpiady Kreatywności | Prowadzący Aleksandra Wowra | Data realizacji zajęć 09-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Wowra
Jako trener modelu osobowości persolog® – globalnej marki szkoleniowej zajmującej się opracowywaniem i wydawaniem naukowo sprawdzonych materiałów szkoleniowych oraz testów na bazie modelu opartego na czterech typach zachowań D-I-S-K.
Jako doświadczony pedagog pracujący i prowadzący placówkę oświatową od 2007 roku, realizuje spotkania szkoleniowe dla rodziców i kadry pedagogicznej z rozwoju kompetencji wychowawczych, umiejętności skutecznej komunikacji, zarządzania sobą w czasie i umiejętnego radzenia sobie z sytuacjami stresującymi.
Posiada doświadczenie szkoleniowe w pracy w międzynarodowym środowisku. Współorganizowała międzynarodowy projekt Erasmus+ w latach 2014 – 2017 w projekcie dotyczącej edukacji włączającej „INCoroprated” Strategic School Partnership NW-2014-1-DE-KA201-001197-3. Uczestniczyłam jako prelegent i współautor publikacji – materiałów szkoleniowych dla krajów partnerskich w Europie.
Jako certyfikowany trener metody prof. Philipa Zimbardo (University Stanford, USA) Heroic Imagination Project organizuję szkolenia dla różnych grup wiekowych i różnych środowisk związanych z wychowaniem i pracą edukacyjną. W swoim dorobku od 2014 roku przeszkoliłam kilkaset uczniów szkół średnich z modułu „Bystandar effect” i „Min
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy,
- prezentacja multimedialna
- po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia oraz dostęp do materiałów szkoleniowych online przez 365 dni.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy MS Teams / ZOOM
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.