Efektywne zarządzanie zespołem produkcyjnym – warsztat dla dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji
Efektywne zarządzanie zespołem produkcyjnym – warsztat dla dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Warsztat skierowany jest do dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji06-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Poznanie aspektów mających wpływ na budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, sprawne komunikowanie się z pracownikami i współpracownikami w sytuacjach trudnych oraz zaangażowanie podwładnych:postawy/zachowania mające wpływ na budowanie autorytetu u podległego zespołu
narzędzia motywacji indywidualnej i zespołowej
zasady skutecznej komunikacji
wiedza, która pozwala kształtować w pracownikach zachowania proaktywne
zarządzanie energią grupy podczas prezentacji swoich pomysłów/wyników
Efekty uczenia się
Zdobędziesz umiejętności, dzięki którym komunikowanie się z pracownikami, współpracownikami i przełożonymi będzie łatwiejsze:
Skuteczniej będziesz budował autorytet u pracowników
Lepiej przygotujesz argumenty, które będą przemawiać do słuchaczy podczas prezentacji/rozmowy
Zwiększysz poziom wywierania wpływu podczas prezentacji/rozmowy
Skuteczniej będziesz ich motywował do efektywnego działania
Sprawniej będziesz reagował w przypadku gdy u pracowników pojawią się niepożądane zachowania
Wzmocnisz umiejętność słuchania ze zrozumieniem poprzez zadawanie pytań
Łatwiej będziesz przydzielał zadania i egzekwował ich realizację
Nauczysz się udzielać informacji zwrotnej w sposób jak najbezpieczniejszy dla słuchacza
Zaczniesz zamieniać negatywną informację zwrotną na obszary do sprawdzenia lub wzmocnienia
Lepiej będziesz budował postawy proaktywne u pracowników
Zrozumiesz motywy postaw agresywnych u swoich pracowników
Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie budowania postaw asertywnych w trudnych sytuacjach
Nauczysz się, jak sprawnie funkcjonować w trudnych sytuacjach:
Poznasz trzy techniki pomagające budować zaangażowanie pracownika do realizacji celów
Podczas ćwiczeń nauczysz się jakie metody można wykorzystać w celu zachowania spokoju podczas agresywnych postaw rozmówców
Wzmocnisz się w zakresie przyjmowania postaw asertywnych w sytuacjach roszczeniowych postawach podwładnych
Rozwiniesz u siebie umiejętność w sytuacjach konfliktowych skupiania się na poszukiwaniu rozwiązań a nie człowieku
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Możliwość przeprowadzenia pre i post testu
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
I moduł – Rola lidera, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników produkcyjnych
Wprowadzenie
- Przedstawienie celu i programu szkolenia
- Ustalenie indywidualnych potrzeb rozwojowych
Rola menedżera w organizacji produkcyjnej
- Cechy, umiejętności i zadania lidera zespołu produkcyjnego
- Style przewodzenia
Autorytet menedżera
- Czym jest autorytet w pracy lidera
- Kompetencje niezbędne w budowaniu autorytetu
- Wizualne czynniki autorytetu
Dawny kolega, obecny Szef – jak skutecznie wyznaczać i dbać o właściwe granice w relacjach z pracownikami produkcyjnymi
- Co to są zdrowe relacje szef & pracownik
- Określanie relacji:
- mapa moich relacji
- rozpoznawanie zdrowych relacji szef & pracownik
- wzmacnianie u siebie nowych postaw i zachowań w stosunku do pracowników
Motywacja indywidualna i zespołowa
- Co motywuje pracowników produkcyjnych
- Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej
- Osobowość pracownika a motywatory
- Motywacja finansowa
- Metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego
- Chwalenia i doceniania
- Główne motywatory w pracy i demotywatory w osiąganiu zamierzonych celów pracowników.
II moduł – Rozwiązywanie problemów i udzielanie informacji zwrotnej
Techniki i metody sprawnej komunikacji
- Techniki sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
- Budowanie świadomości pracowniczej
- Metodologia prowadzenia rozmów z pracownikami
Narzędzia rozwiązywania problemów
- Metody analizy problemów
- Narzędzia poszukiwania rozwiązań
Pozytywna komunikacja z pracownikiem
- Docenianie pracownika i wyrażanie uznania
- Pozytywne komunikaty
III moduł – Udzielanie informacji zwrotnej
Feedback – informacja zwrotna
- Rola informacji zwrotnej w procesach komunikacji
- Kiedy informacja zwrotna jest efektywna i skuteczna
- Korzyści płynące z udzielenia feedbacku
- Wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna
Metodologia
- Różnica między komunikatem typu ja i typu ty
- Kolejne kroki udzielania informacji zwrotnej
- Feedback udzielany z perspektywy obserwatora i uczestnika sytuacji
- Kiedy mówić o własnych odczuciach a kiedy o konsekwencjach
- Różnica między feedbackiem „na bieżąco” a rozmową okresową
Co tak naprawdę mówimy i co tak naprawdę słyszymy podczas feedbacku?
- 4 rodzaje uszu i 4 rodzaje ust: model von Thuna
- Co mówić i jak mówić, aby być słyszanym?
- Parafrazowanie i zadawanie pytań ( kiedy, jakie i po co) podczas feedbacku
IV moduł – Trudne rozmowy z pracownikami produkcyjnymi
Postawy agresywne ze strony pracowników
- Przyczyny postaw agresywnych
- Metody reakcji ze strony menedżera
- Budowanie zasobów odpornościowych własnych na postawy agresywne ze strony pracowników
Trudne sytuacje na produkcji – wykorzystanie techniki i narzędzi poznanych na warsztatach
- Pracownik odmawia wykonania polecenia
- Pracownik nie realizuje celów produkcyjnych
- Pracownik obgaduje przełożonego i podburza zespół
- Pracownik nie przestrzega przepisów BHP
- Pracownik nie stosuje się do norm obowiązujących w zespole
- Delegowanie zadań i ich egzekwowanie
- Motywowanie pracownika w sytuacjach trudnych
- Budowanie postaw proaktywnych u pracowników
- Inne sytuacje przygotowane pod potrzeby firmy
Rozwijanie asertywnej postawy w procesach komunikacji
- Nie uleganie presji pracowników
- Przedstawianie swojego stanowiska
- Mówienie „nie”
- Przyjmowanie krytyki
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zajęcia | Prowadzący Tomasz Pachoł | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zajęcia | Prowadzący Tomasz Pachoł | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 029,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto144,96 PLN
- Koszt osobogodziny netto117,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Pachoł
• zakres tematyczny prowadzonych szkoleń dla branży produkcyjnej: Przywództwo, Budowanie i motywowanie zespołu, Komunikacja i wywieranie wpływu, Budowanie autorytetu wśród pracowników operacyjnych (obsługa maszyn), Asertywność, Zarządzanie sobą w czasie, Rozwiązywanie konfliktów, 5S, SMED.
Doświadczenie zawodowe:
• wieloletni praktyk – od 1990 roku przez 10 lat związany z branżą produkcyjną m.in. Dyrektor Zakładu w Zielonogórskich Fabrykach Mebli, Dyrektor Dz. Jakości i Kontroli Wewnętrznej w Univex, Dyrektor Centrum Logistycznego w Quercus. Line worker w Coca Cola.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
• trener, konsultant z ponad 26-letnim doświadczeniem
• od 15 lat prowadzi projekty szkoleniowe i szkoleniowo-doradcze,
• specjalizuje się w projektach dla branży produkcyjnej, zarówno filii międzynarodowych koncernów jak i polskich przedsiębiorstw,
• przeprowadził ok. 5000 godz. lekcyjnych szkoleń dla kadry managerskiej z branży produkcyjnej,
• w jego szkoleniach wzięło udział ponad 2500 managerów,
• otrzymuje wysokie oceny swojej dzięki czemu dla klientów realizuje zazwyczaj wielomiesięczne lub wieloletnie cykle szkoleniowe,
Wykształcenie:
Wyższe - Politechnika Krakowska wydz. Mechaniczny spec. Maszyny i Urządzenia Przemysłu Chemicznego i Spożywczego 1991-1996 – inż. mechanik.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały rozdawane podczas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Cena udziału w szkoleniu wynosi 1650 zł + 23%VAT
Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.
Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.
Szkolenia zamknięte
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami