Profesjonalna obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością
Profesjonalna obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Profesjonalna obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością" przewidziane jest dla osób na co dzień stykających się w swojej pracy z osobami o szczególnych potrzebach, w tym z osobami z różnymi niepełnosprawnościami. W szkoleniu mogą również uczestniczyć osoby odpowiadające za opracowanie standardów obsługi Klienta czy pacjenta, a chcące uwzględnić w procesie obsługi, potrzeby osób z niepełnosprawnością.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Profesjonalna obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością" ma na celu pomóc uczestnikom w zrozumieniu potrzeb tych osób, ułatwić ich obsługę, przy jednoczesnym zastosowaniu technik asertywnych w komunikacji. Istotą szkolenia jest zwiększenie świadomości uczestników na temat dostępności, zwłaszcza w aspekcie komunikacyjno-informacyjnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy: Uczestnik definiuje jakie są stereotypy, uprzedzenia, skróty myślowe wobec osób z niepełnosprawnością | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zasady pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz savoir – vivre wobec takich osób | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności: Uczestnik nadzoruje i kontroluję obsługę klientów z niepełnosprawnością według standardów | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje i nadzoruje zasady pomocy klientom z niepełnosprawnością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych: Uczestnik definiuje zasady asertywnej komunikacji w obsłudze klienta | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zasady asertywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie "Profesjonalna obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób
z niepełnosprawnością" przewidziane jest dla osób na co dzień stykających się w swojej pracy z osobami o szczególnych potrzebach, w tym z osobami z różnymi niepełnosprawnościami. W szkoleniu mogą również uczestniczyć osoby odpowiadające za opracowanie standardów obsługi Klienta czy pacjenta, a chcące uwzględnić w procesie obsługi, potrzeby osób z niepełnosprawnością.
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Forma zajęć:
Wykład, studium przypadku, warsztaty, symulacje
Liczba godzin usługi jest liczona według godzin zegarowych.
Dzień I
Moduł I. Część wstępna
- Stereotypy, uprzedzenia, skróty myślowe wobec osób z niepełnosprawnością
- Dostępność czym jest i jak można ją realizować w organizacji
- Pierwsze spotkanie z klientem z niepełnosprawnością – zasady bazowe pierwszego spotkania
- Zasady prostej komunikacji w obsłudze osób z niepełnosprawnościami
Moduł II. Mało wiedzy i dość sporo uprzedzeń
- Klienci w kryzysach psychicznych oraz ich obsługa
- Klienci w spectrum autyzmu i savoir – vivre wobec takich osób
- Klienci z niepełnosprawnością intelektualną oraz zasady komunikacji z takimi osobami
Moduł III. Dominacja innych zmysłów - wzrok
- Klient z niepełnosprawnością wzroku
- Zasady pomocy klientom z niepełnosprawnością wzroku w tym asysta
- Wykorzystanie udogodnień dla klientów z niepełnosprawnością wzroku
- Savoir – vivre wobec osób z niepełnosprawnością wzroku
Dzień II
Moduł I. Głusi jako mniejszość językowa i kulturowa ale jednocześnie aktywny uczestnik życia
- Udogodnienia dla osób niedosłyszących i niesłyszących
- Savoir – vivre wobec osób z niepełnosprawnością słuchu
Moduł II. Klient, który ma problem z poruszaniem się
- Wykorzystywany sprzęt ułatwiający poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową oraz jego prawidłowa obsługa
- Zasady pomocy osobom z niepełnosprawnością ruchową oraz savoir – vivre wobec takich osób
Moduł III. Techniki asertywne w obsłudze osób z niepełnosprawnością
- Czym jest asertywność?
- Zasady asertywnej komunikacji w obsłudze klienta
- Omówienie podstawowych technik
Moduł IV. Zakończenie szkolenia
- Test wiedzy w postaci Quizu
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Po usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Ukończenie szkolenia rozumiane jest jako obecność na minimum 80% zajęć przewidzianych programem.
Sala szkoleniowa spełnia warunki lokalowe oraz sprzętowe gwarantujące prawidłowe przeprowadzenie szkolenia tj. m.in. (stoły, krzesła, dostęp do sieci internetowej, flipchart, rzutnik multimedialny, laptop)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Część wstępna | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Mało wiedzy i dość sporo uprzedzeń | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Dominacja innych zmysłów - wzrok | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Głusi jako mniejszość językowa i kulturowa ale jednocześnie aktywny uczestnik życia | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Klient, który ma problem z poruszaniem się | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Techniki asertywne w obsłudze osób z niepełnosprawnością | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Marcin Plebański | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Plebański
spędzonych na sali szkoleniowej. Absolwent UAM, SWPS. Ukończył certyfikowany kurs trenerski Train the Trainers, koordynator
dostępności. Doradza wielu firmom, instytucjom, koordynuje wiele projektów. Autor programów szkoleniowych, projektów, rozwiązań dla wielu firm oraz administracji zwłaszcza samorządowej. Posiada wieloletnie doświadczenie jako przedsiębiorca, członek kadry kierowniczej.
Często występuje w roli trenera i prelegenta. Przez aktywne uczestnictwo w zarządzaniu doskonale zna realia i w swoich wystąpieniach, szkoleniach łączy teorię z praktyką.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od organizatora materiały szkoleniowo - dydaktyczne w formie pliku pdf.