Podyplomowe Studia Cen Transferowych i Zarządzania Podatkami, 9. edycja
Podyplomowe Studia Cen Transferowych i Zarządzania Podatkami, 9. edycja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program jest adresowany
- kadry menedżerskiej
- pracowników służb finansowo-księgowych
- doradców podatkowych
- przedstawicieli profesji pracowniczych
-wszystkich innych osób, które chcą w przyszłości zajmować się cenami transferowymi.
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2023
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem programu jest przekazanie wiedzy na temat istoty i znaczenia podatków wobec globalizacji gospodarek, zwiększającego się znaczenia przedsiębiorstw międzynarodowych i mechanizmów regulujących alokację zysków między państwami. Tworzą możliwość analizy wielu przypadków praktycznych, w tym w formule warsztatów, służących przedstawieniu instrumentów podatkowych mających na celu kształtowanie polityki podatkowej w przedsiębiorstwie. Ważnym elementem programu jest zarządzanie ryzykiem podatkowym.Efekty uczenia się
-
-
- Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/ kształcenia:
- Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/ kształcenia:
-
- WIEDZA:
Absolwent Studiów:
- posiada pogłębioną wiedzę z zakresu kształtowania polityki cen transferowych;
- posiada pogłębioną wiedzę odnośnie do zasad sporządzania dokumentacji podatkowej;
- posiada pogłębioną wiedzę odnośnie do zastosowania podatkowych metod szacunku;
- posiada wiedzę na temat zapobiegania i rozwiązywania sporów w zakresie cen transferowych;
- rozumie związki między podatkową polityką cen transferowych i ich rolą w rachunkowości zarządczej;
- zna narzędzia analizy podatkowej i rozumie ich rolę w zarządzaniu
UMIEJĘTNOŚCI:
Absolwent Studiów:
- potrafi przeprowadzić analizę podatkową transakcji, z wykorzystaniem narzędzi oceny współmierności cen transferowych;
- potrafi dokonać oceny skutków podatkowych transakcji;
- potrafi dokonać diagnozy sytuacji podatkowej przedsiębiorstwa oraz wypracować rekomendacje postępowania;
- potrafi kształtować relacje umowne w grupie kapitałowej z uwzględnieniem optymalnej polityki podatkowej;
- potrafi dokonać efektywnej pod względem podatkowym podatkowej metody szacunku dochodów;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Absolwent Studiów:
- potrafi pracować w zespole realizującym obowiązki sprawozdawcze w zakresie cen transferowych;
- potrafi organizować i kierować zespołami powołanymi do realizacji celów finansowych grupy kapitałowej;
- potrafi usprawniać działanie służb finansowo-księgowych w zakresie obowiązków podatkowych związanych z transakcjami pomiędzy podmiotami podatkowymi;
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Warunkiem uzyskania dyplomu i ukończenia programu jest zaliczenie egzaminów z I i II semestru z wynikiem pozytywnym oraz obrona pracy dyplomowej.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Program obejmuje zajęcia z obszarów finansów przedsiębiorstwa i finansów publicznych, przede wszystkim podatków.
Główne moduły programu:
BLOK I. Geneza i ramy prawne cen transferowych i zarządzania podatkami
BLOK II. Zarządzanie podatkami w przedsiębiorstwie
BLOK III. Podatki w rachunkowości
BLOK IV. Polityka cen transferowych
BLOK V. Wycena podatkowa transakcji
BLOK VI. Spory podatkowe
BLOK VII. Panele dyskusyjne, seminarium dyplomowe, egzaminy
BLOK I. Geneza i ramy prawne cen transferowych i zarządzania podatkami (12 godz.)
- Podstawy finansów
- Ustawodawstwo krajowe. Źródła i wykładnia prawa podatkowego. Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Konwencja modelowa OECD i jej komentarz. Wytyczne OECD w sprawie cen transferowych. Dyrektywy i rozporządzenia unijne. Konwencja Arbitrażowa
- Zwalczanie nadużyć podatkowych. Instytucja obejścia prawa podatkowego. Pojęcie optymalizacji podatkowej. Unikanie podwójnego opodatkowania
BLOK II. Zarządzanie podatkami w przedsiębiorstwie (52 godz.)
- Ekonomiczne skutki opodatkowania. Metody pomiaru obciążeń podatkowych. Nominalne a efektywne obciążenia podatkowe. Ryzyko podatkowe i jego ograniczenie
- Opodatkowanie a wybór formy prawnej lub organizacyjnej działalności gospodarczej. Dokumentacja podatkowa umowy spółki.
- Opodatkowanie a wybór miejsca prowadzenia działalności gospodarczej
- Podstawy analizy wskaźnikowej. Polityka wykazywania dochodów
- Planowanie podatkowe w zakresie VAT
- Zarządzanie stratami podatkowymi. Aspekt dokumentacyjny
- Opodatkowanie restrukturyzacji przedsiębiorstw
- Wpływ opodatkowania na decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw
- Wpływ opodatkowania na wybór źródła finansowania działalności gospodarczej
- Optymalizacja opodatkowania świadczeń pracowniczych
- Opodatkowanie dochodów uzyskiwanych za granicą
- Planowanie w zakresie podatków majątkowych
BLOK III. Podatki w rachunkowości (20 godz.)
- Podstawy rachunkowości. Rozkład przychodów i kosztów w ujęciu rodzajowym i funkcjonalnym
- Sprawozdawczość finansowa w przedsiębiorstwie międzynarodowym
- Rachunek kosztów – podstawowe aspekty sprawozdawcze i decyzyjne
- Wykorzystanie cen transferowych w rachunkowości zarządczej. Zawartość informacyjna cen transferu wewnętrznego
BLOK IV. Polityka cen transferowych (32 godz.)
- Zasada ceny wolnorynkowej (arm’s length principle). Korekty dochodów: pierwotna, korespondująca oraz wtórna
- Zasady i procedury w zakresie dokumentowania transakcji z podmiotami powiązanymi
- Zasady funkcjonowania metod szacunku: metoda porównywalnej ceny niekontrolowanej, metoda marży odsprzedaży, metoda koszt plus, metoda podziału zysku z uwzględnieniem analizy udziału i analizy rezydualnej, metoda marży transakcyjnej netto. Inne metody
- Analiza porównywalności. Czynniki określające porównywalność transakcji. Korekty porównywalności
- Przygotowywanie analizy porównawczej (benchmarking). Dobór próby badawczej. Bazy danych wykorzystywane w analizie porównawczej i inne narzędzia. Parametry statystyczne i ich istotność
- Porozumienia o repartycji (podziale) kosztów (CCA)
- Usługi świadczone wewnątrz grupy podmiotów powiązanych – szczególne problemy podatkowe
BLOK V. Wycena podatkowa transakcji (32 godz.)
- Standardy wyceny składników majątku. Metody i techniki wyceny. Podstawy analizy statystycznej
- Szczególne zasady i metody wyceny wartości niematerialnych i prawnych
- Wycena przedsiębiorstwa i zorganizowanych części przedsiębiorstwa
- Wycena przenoszonych funkcji oraz potencjału zysku w wyniku restrukturyzacji działalności przedsiębiorstwa
- Warsztaty: Dokumentowanie wybranych transakcji
BLOK VI. Spory podatkowe (20 godz.)
- Odpowiedzialność karna skarbowa. Sankcje
- Kontrole podatkowe i kontrole celno-skarbowe – charakterystyka, specyfika, obrona przed zarzutami
- Postępowanie polubowne (MAP) i arbitrażowe. Wymiana informacji
- Uprzednie porozumienia cenowe (APA)
- Orzecznictwo sądów administracyjnych
BLOK VII. Panele dyskusyjne, seminarium dyplomowe, egzaminy (12 godz.)
- Panel dyskusyjny
- Seminarium dyplomowe / Obrona pracy końcowej
- Egzaminy
Semestr pierwszy
- 18-19.112023*
- 02-03.12.2023
- 13-14.01.2024
- 17-18.02.2024
- 02-03.03.2024
- 16-17.03.2024
Semestr drugi
- 13-14.04.2024
- 11-12.05.2024
- 8-9.06.2024
- 7-8.09.2024
- 21-22.09.2024*
* Planowane jest przeprowadzenie pierwszego i ostatniego zjazdu w formie stacjonarnej, pozostałych w formie online (z możliwością udziału za pośrednictwem aplikacji MS Teams.
Organizatorzy zastrzegają prawo do zmiany terminów z przyczyn organizacyjnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Dzień 1 stacjonarnie | Data realizacji zajęć 18-11-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Dzień 2 stacjonarnie | Data realizacji zajęć 19-11-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Dzień 3 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 02-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Dzień 4 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 03-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Dzień 5 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 13-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Dzień 6 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 14-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Dzień 7 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 17-02-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Dzień 8 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 18-02-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Dzień 9 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 02-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Dzień 10 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 03-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Dzień 11 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 16-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Dzień 12 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 17-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Dzień 13 semestr II online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 13-04-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Dzień 14 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 14-04-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Dzień 15 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 11-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Dzień 16 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 12-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Dzień 17 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 08-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Dzień 18 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 09-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Dzień 19 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Dzień 20 online w czasie rzeczywistym przez MS Teams | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Dzień 21 | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Dzień 22 | Data realizacji zajęć 22-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto7 500,00 PLN
- Koszt usługi netto7 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto41,67 PLN
- Koszt godziny netto41,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Jamroży
opodatkowanie przedsiębiorstw
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
• od 1999r. doradca podatkowy (do 2020 prowadził indywidualną działalność gospodarczą w zakresie doradztwa podatkowego);
• w latach 2020-2021 dyrektor Departamentu Cen Transferowych i Wycen w Ministerstwie Finansów kierujący m.in. procesem legislacyjnym w zakresie cen transferowych;
• ekspert w Departamencie Polityki Podatkowej;
• od 2020 r. członek Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania;
• w latach 2006–2018 partner w międzynarodowej grupie doradczej odpowiedzialnym za obszar podatków;
DOŚWIADCZENIE W ŚWIADCZENIU TEGO TYPU USŁUG:
wykładowca 8 dotychczasowych edycji tych studiów
WYKSZTAŁCENIE:
Stopień naukowy: doktor habilitowany
Agnieszka Tłaczała
rachunkowość i sprawozdawczość finansowa
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
pracownik Zakładu Podatków Instytutu Finansów SGH. Wykładowca akademicki (Zaawansowana rachunkowość finansowa, Międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej, Rachunkowość podatkowa, Sprawozdawczość finansowa). W jej dorobku znajdują się takie książki jak, m.in.: „Sprawozdawczość finansowa według krajowych i międzynarodowych standardów” (współautor I. Olchowicz), wyd. 3, Difin 2015, „Rachunkowość finansowa w przykładach według ustawy o rachunkowości i MSR” (współautor I. Olchowicz), wyd. 2, Difin 2008, „Analiza finansowa przedsiębiorstwa” (współautorzy G. Gołębiowski, A. Grycuk, P. Wiśniewski), wyd. 2. Difin 2016.
DOŚWIADCZENIE W ŚWIADCZENIU TEGO TYPU USŁUG:
wykładowca 8 dotychczasowych edycji tych studiów
WYKSZTAŁCENIE:
Stopień naukowy: doktor
Paweł Trojanek
podatki
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
Absolwent Wydziału prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych Polskiej Akademii Nauk z zakresu finansów i rachunkowości. Doradca podatkowy z ponad 28 letnim stażem w wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego. Obecnie prowadzi kancelarię w Warszawie, wspomagając podmioty krajowe i zagraniczne w zarządzaniu ryzykiem podatkowym wynikającym z realizacji transgranicznych transakcji z podmiotami powiązanymi. Reprezentuje podatników w postępowaniach podatkowych oraz przed sądami administracyjnymi, współpracuje jako ekspert z uznanymi kancelariami m.in. radców prawnych i adwokatów. Ponad 15 lat doświadczeń zgromadził, jako dyrektor działu doradztwa podatkowego i tax partner w podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych obsługujących klientów w tym ponadnarodowe korporacje w szczególności ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, krajów skandynawskich i Izraela.
DOŚWIADCZENIE W ŚWIADCZENIU TEGO TYPU USŁUG:
Wykładowca 8 dotychczasowych edycji tych studiów. Był współorganizatorem i uczestnikiem paneli dyskusyjnych szeregu konferencji naukowych m.in. na UW, Akademii Leona Koźmińskiego, SGH.
WYKSZTAŁCENIE:
Stopień naukowy: wyższe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje:
- dostęp do materiałów szkoleniowych
- wybrane książki z literatury przedmiotu Studiów
Warunki uczestnictwa
Warunki formalne:
- posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych
- złożenie kompletu dokumentów wymaganych przez SGH
- wniesienie opłaty za studia
Informacje dodatkowe
Limit miejsc na Studia został wyczerpany.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Planowane jest przeprowadzenie pierwszego i ostatniego zjazdu w formie stacjonarnej, pozostałych w formie hybrydowej (z możliwością udziału stacjonarnego lub za pośrednictwem aplikacji MS Teams.
W przypadku zajęć online realizowane są one przy wykorzystaniu aplikacji MS Teams. Dostęp do MS Teams oraz całej platformy Microsoft 360 zapewnia SGH.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer (PC/Mac) lub urządzenie mobilne (tablet/smartfon; szczegółowe wymagania sprzętowe: https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/hardware-requirements-for-the-teams-app)
- kamera wideo, mikrofon i urządzenie wyjściowe audio
- Internet: minimalna prędko pobierania 8 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s