RESPECT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Możliwość dofinansowania
Logo RESPECT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Makowa 19
91-480 Łódź
Usługa szkoleniowa / Usługa doradcza
Liczba zrealizowanych usług: 146
Aktualne usługi
Charakterystyka działalności firmy

Naszą misją jest wspieranie organizacji w dążeniu do ich rozwoju, wdrażaniu pozytywnych zmian i osiąganiu założonych celów biznesowych. Wyróżnia nas podejście systemowe i kompleksowe w poszukiwaniu indywidulanych rozwiązań dla firmy Klienta. Nasze usługi realizujemy w myśl naszego kredo „rozwiązania z szacunkiem dla biznesu” Partnera. 

Obszary Naszej specjalizacji:

  • Diagnoza i ocena kompetencji pracowników
  • Rozwój kompetencji menedżerskich (wszystkie szczeble), produkcyjnych, sprzedażowych
  • Identyfikacja potencjału przywódczego w organizacji
  • Identyfikacja talentów w organizacji
  • Planowanie sukcesji w organizacji
  • Optymalizacja kosztów i procesów w organizacji – m.in. wdrażanie kultury Lean Managment
  • Badanie gotowości organizacji do zmiany

Przez ponad 8 lat działalności na rynku, zdobyliśmy doświadczenie w realizacji projektów rozwojowych w różnych branżach. Wśród firm, które nam zaufały znajdują się firmy z branży m.in.: grzewczej, energetycznej, AGD, tworzyw sztucznych, opakowań, IT, BPO, FMCG, odzieżowej i ceramicznej. Dla naszych klientów, realizowaliśmy różne projekty, krótkoterminowe i długoterminowe, trwające nawet kilka lat. 

W przeciągu naszej działalności:

  • przeszkoliliśmy przeszło 800 osób! W tym kilkuset menadżerów różnego szczebla działów produkcji, sprzedaży i administracji 
  • ilość godzin szkoleniowych 6800
  • łączna wartość zrealizowanych projektów to ponad 3 500 000 zł 

Ceri - 2009-2010  - wyższa i średnia kadra menedżerska 48 dni szkoleniowych ponad 70 osób - projekt współfinansowanyprzez EFS

 Opoczno SA - 2011-2013 - cała kadra kierownicza - 2 letni projekt 312 dni szkoleniowych 268 osób - projekt współfinansowanyprzez EFS

 Immergas - 2011-2012 - kadra kierownicza 98 dni szkoleniowych 53 osoby -  projekt współfinansowanyprzez EFS

 Infosys- 2015-2016 – program talentowy – rozwój kompetencji przywódczych

 KPRM - 2015 podwykonawstwo dla F5 - mapowanie procesów oraz optymalizowanie procesów w Centralnych Urzędach Administracji Rządowej 

 ZKD Pinokio - 2014-2015 - Realizacja programu " Akademii Menadżera Pinokio" dla kadry zarządzającej -  projekt współfinansowanyprzez EFS

 De heus - 2016-2017 realizacja programu kompleksowego doskonalenia kompetencji pracowników działu marketingu

 Veolia - 2017-2019 - Respect został wybrany jako jeden z dostawców szkoleń dla pracowników różnych szczebli grupy Veolia

Ponieważ prowadzimy ocenę realizowanych przez nas projektów, wiemy że przynoszą one wymierne korzyści biznesowe w postaci
zmiany jakie następują po realizacji naszych projektów to:

  • wzrost poziomu wiedzy: 39-64%
  • poziom zadowolenia 4,5-5 (w skali 5-cio stopniowej) 

Metodyka Respect
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są zgodnie z naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.

Programy rozwojowo - wdrożeniowe TO BE to:

  • Standard nastawiony na wspieranie organizacji w realizacji jej strategicznych celów
  • Programy rozwojowe angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia
  • Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników

TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:

  • Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
  • 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
  • Podejście Kaizen i Lean Management

Kompleksowość naszego procesu rozwojowo – wdrożeniowego oraz różnorodność stosowanych narzędzi wynikających z w/w 3 modeli pozwala nam dopasować się do specyfiki i sytuacji każdej organizacji. SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), która bezpośrednio wpływa na efektywność realizacji samego procesu szkoleniowego. Firma Respect Sp. z o.o. jest obecnie jedną z kilku firm  szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB, proces certyfikacji został zakończony w I kwartale 2015.

Szkolenia nastawione na efektywność biznesową są projektami skoncentrowanymi na dokonaniu zmiany zachowania uczestników szkolenia osiąganej dzięki rozwojowi kompetencji (wiedzy, umiejętności, postawy) dającej identyfikowalne korzyści biznesowe. Celem zmiany jest osiąganie właściwych  efektów pracy oraz zaspokojenie obecnych i przyszłych potrzeb organizacji.

Podejście lean management sprawia, że naszą uwagę koncentrujemy na optymalizowaniu procesów rozwojowych, eliminowania wszelki zbędnych działań przynoszących stratę lub będących marnotrawstwem dla naszego klienta.

Podejście Lean Managment w projektach TO-BE oznacza:

  1. silna orientacja na klienta (menedżera jako odbiorcy szkoleń) i maksymalizację jego korzyści
  2. standaryzowanie i optymalizowanie procesów rozwojowych, wprowadzenie usprawnień, zmian w celu ich ciągłego doskonalenia (Kaizen) i podnoszenia efektywności
  3. koncentracja na eliminowaniu błędów i głównych źródeł marnotrawstw (strat) w procesie rozwojowym
  4. budowanie kultury pracy zespołowej i odpowiedzialności osobistej za pracę
  5. uznanie rozwoju pracowników  za kluczowe działanie w naszym procesie

Nasze projekty szkoleniowo – wdrożeniowe dają gwarancję optymalizacji projektu oraz wpływ wszystkich etapów szkolenia i wdrożenia na biznes, a dzięki temu osiągnięcie oczekiwanych rezultatów biznesowych i efektywne wykorzystanie budżetu rozwojowego.

Programy TO – BE korzyści dla organizacji

  • Biznesowy wymiar szkoleń – nastawione na efektywność biznesową i realizację celów organizacji 
  • Rozwój kompetencji prowadzi do zmiany sposobu działania pracowników. Konsekwencją jest konkretna mierzalna zmiana w organizacji
  • Minimalizacja kosztów operacyjnych i maksymalizacja wyników firmy
  • Optymalizacja czasu realizacji programów rozwojowo – wdrożeniowych
  • Budowanie partnerstwa biznesowego (HR – Biznes)
  • Nowoczesne, innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
  • Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu

W ramach realizowanych projektów rozwojowych, w zależności od potrzeby firmy, wykonujemy:

  • Badanie potrzeb biznesowych (narzędzia: Lean assessment, tabela celów)
  • Diagnostyka kompetencyjną pracowników (narzędzie do oceny 360st. HR Core Competences)
  • Działania przygotowujące uczestników do szkolenia (narzędzie: odprawa przedszkoleniowa)
  • Przygotowanie i wsparcie organizacji, menedżerów, uczestników oraz HR do działań poszkoleniowych – wdrożenia kompetencji  na stanowisku pracy (narzędzie: PODW – Plan i Ocena Działań Wdrożeniowych)

Badanie potrzeb rozwojowych organizacji

Diagnoza potrzeb rozwojowych organizacji prowadzona na wszystkich szczeblach zarządzania, daje nam pełną perspektywę jej potrzeb rozwojowych wynikających z celów biznesowych firmy. W ten sposób zebrane informacje pozwalają nam precyzyjnie określić rzeczywiste obszary do zmiany, które w bezpośredni sposób wpływają na podniesienie efektywności pracy wybranej grupy pracowników do szkoleń. Szczegółowy program szkolenia powstaje po przeprowadzenie dokładnej analizy potrzeb organizacji i jest każdorazowo dopasowywany do specyfiki przedsiębiorstwa, jego branży, celów oraz stopnia zaawansowania potrzeb rozwojowych grupy uczestników.

Działania przed i po szkoleniowe (wspierające proces szkoleniowy)

W celu przygotowania uczestników szkolenia do aktywnego udziału w warsztacie i zbudowania ich odpowiedniego poziomu zaangażowania do udziału w projekcie, przed rozpoczęciem warsztatu wszyscy uczestnicy otrzymają materiały przedszkoleniowe (studia przypadków, zadania do wykonania, artykuły wprowadzające w temat).

Kluczowym dla efektywności procesu szkoleniowego jest wdrożenie kompetencji do środowiska pracy. Działania po szkoleniowe polegają na pomocy i doradztwie we wdrożeniu nowych kompetencji do środowiska pracy. Wdrożenie wymaga gruntownego przygotowania uczestników szkolenia do przeprowadzenia tego procesu ponieważ kluczem do sukcesu wdrożenia jest zmiana nawyków pracy i postawy pracowników w podejściu do wykonywanych zadań. Dlatego każdy z uczestników wraz z trenerem na koniec szkolenia przygotuje Plan Działań Wdrożeniowych (czyli plan zawierający konkretny przebieg zmian na stanowisku pracy i w organizacji, pod kątem rozwijanych kompetencji).  Ponadto wsparciem wdrożeniowym objęci są również przełożeni, z którymi opracowujemy system monitoringu procesu wdrożenia wraz z analizą jego skuteczności.

Dodatkowo na koniec warsztatu, przekazywane jest do realizacji zadanie wdrożeniowe, którego celem jest wsparcie transferu do środowiska pracy kompetencji rozwijanych podczas szkolenia. Przesłane zadanie wdrożeniowe do oceny trenera, stanowi podstawę przeprowadzenia rozmowy rozwojowej z każdym z uczestników szkolenia.

Ocena efektywności szkolenia

W ocenie efektywności procesu szkoleniowego stosujemy 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego Kirkpatrick’a (nowy model J. Kirkpatrick’a) skoncentrowany na ocenie wykorzystania nowych kompetencji w miejsu pracy:

  • ocena jakości szkolenia oraz stopnia gotowości do wdrożenia kompetencji uczestników na swoim stanowisku pracy (Wyniki Ankiety Oceny Szkolenia – 1 poziom Modelu Kirkpatrick’a)
  • ocena przyrostu kompetencji (Wyniki Pre i Post-testów kompetencji, w tym m.in.: HR Core Competences – 2 poziom Modelu Kirkpatricka)
  • ocena poziomu zmian zachowań w miejscu pracy (HR Core Competences – 3 poziom Modelu Kirkpatricka
  • ocena rezultatów biznesowych (Tabela celów pozwala na ocenę stopnia realizacji ustalonych celów biznesowych dla projektu szkoleniowego)

Oceny efektywności szkoleń dokonuje certyfikowany ekspert Kirkpatrick Four Levels® Evaluation Bronze Leve. 

Respect Sp. z o.o. to:

  • kilkunastoletnie doświadczenie w biznesie i solidne fundamenty wiedzy
  • zespół doświadczonych ekspertów i menedżerów (praktyków biznesu)
  • kompleksowe i systemowe rozwiązania 
  • indywidualne podejście do każdego projektu
  • rozwiązania dopasowane do potrzeb organizacji
  • etyka postepowania oraz najwyższe standardy szkoleniowe
  • autorskie i innowacyjne narzędzia
  • elastyczne podejście i profesjonalna obsługa na każdym etapie procesu
  • relacje zbudowane na wzajemnym szacunku i zaufaniu
  • nastawienie na efektywność biznesową podjętych działań 

  29 kwietnia 2015 firma Respect ukończyła proces certyfikacji SEB, czyli projektowania szkoleń efektywnych biznesowo. Tym samym stając się jedną z pierwszych firm szkoleniowo-doradczych posiadających licencję na stosowanie standardu modelu SEB podczas realizacji projektów rozwojowo - wdrożeniowych.Standard SEB daje gwarancje firmom, że projekty szkoleniowo-rozwojowe przyniosą realną wartość biznesową. Podczas współpracy z Klientem uwzględniamy realizację CELÓW BIZNESOWYCH firmy:

  • Definiując biznesowy wymiar celów szkoleniowych
  • Dokonując analiz potrzeb szkoleniowych jako potrzeb wsparcia biznesu
  • Planując kompleksowy proces ewaluacji efektywności szkolenia na wszystkich poziomach modelu Kirkpatrick'a
  • Projektując narzędzia wsparcia efektywności fazy wdrażania kompetencji na stanowisku pracy
  • Wzmocniając wizerunek działu HR jako partnera biznesowego

 Respect Sp. z o.o. od początku swojej działalności jest członkiem Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, aktywnie włączającym się w działania statutowe izby. Przedstawiciele firmy aktywnie uczestniczyli w opracowaniu Standardu Usługi Szkoleniowej "SUS 2.0" uprawniającego do realizacji usług szkoleniowych i doradczych z dofinansowaniem funduszy europiejskich.

Realizacja działań szkoleniowych zgodnie z zasadami i reguałami Standardu Usługi Szkoleniowej SUS w wersji 1.0 pozwala nam stale doskonalić jakość świadczonych przez nas usług, jednocześnie daje naszym klientom gwarancje realizacji usług rozwojowych zgodnie z obowiazujązymi na rynku trendami oraz z dbałością o efektywność i jakość procesu rozwojowgo. Celem stosowania Statndard Uslugi Szkoleniowej w wersji 1.0 jest;

  • zdefiniowanie zakresu działań dostawców usług szkoleniowych, które łącznie stanowią standardową usługę szkoleniową
  • ułatwienie Klientom osiągania oczekiwanego poziomu jakości i efektów usług szkoleniowych
  • promocję wysokiej jakości usług szkoleniowych
  • dążenie do ciągłego doskonalenia usług szkoleniowych
  • wskazywanie roli i znaczenia firmy szkoleniowej – jako instytucji i organizacji – w procesie realizacji usługi szkoleniowej.

 W naszej działalności szkoleniowej na codzień stosujemy Kodeks Dobrych Praktych PIFS. Kodeks ten opisuje dobre praktyki i zachowania dopuszczalne z punktu widzenia jak najszerszej reprezentacji firm szkoleniowych, jak również i obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska tych firm, ochrony interesów branży szkoleniowej – zarówno aktualnych i przyszłych. Kodeks jest narzędziem, dzięki któremu strony kontraktu szkoleniowego mogą kontrolować przebieg procesu rozwojowego w taki sposób, aby był on efektywną inwestycją.

Certyfikaty i referencje
Kontakt
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
E-mail
e.puzia@respect-ds.pl, l.halkiewicz@respect-ds.pl
Telefon
(+48) 606 929 284, (+48) 509 122 978