Studia podyplomowe WROCŁAW: Negocjacje i mediacje w organizacjach i biznesie
Studia podyplomowe WROCŁAW: Negocjacje i mediacje w organizacjach i biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe skierowane są do prawników, psychologów, menedżerów i pracowników HR, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, pracowników pionów windykacyjnych i prawnych w przedsiębiorstwach i instytucjach oraz przyszłych mediatorów, którzy chcą uzyskać status mediatora stałego-sądowego oraz dla innych osób, które chcą uzupełnić swoją wiedzę lub zyskać dodatkowe kompetencje zawodowe.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przekazanie uczestnikom zajęć niezbędnej wiedzy i wyćwiczenie umiejętności praktycznych, prowadzenia mediacji, negocjacji, a także gamy umiejętności interpersonalnych, przydatnych podczas rozwiązywania konfliktów. Słuchacze zdobywają wiedzę z zakresu psychologii konfliktu, podejmowania decyzji, negocjacji, mediacji, prawa oraz praktyki biznesowej, dotyczące przekształcania sytuacji konfliktowych w konstruktywne rozwiązania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Studenci zdobywają wiedzę z zakresu psychologii konfliktu, podejmowania decyzji, negocjacji, mediacji, prawa oraz praktyki biznesowej, dotyczące przekształcania sytuacji konfliktowych w konstruktywne rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIStudia przygotowują słuchaczy do samodzielnego prowadzenia negocjacji i mediacji w organizacjach, w sprawach gospodarczych, cywilnych i pracowniczych. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEUczestnicy uzyskają kompetencje w zakresie rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów, prowadzenia mediacji, negocjacji i innych metod rozwiązywania konfliktów. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
- Wprowadzenie do konfliktów społecznych (9 godz.)
- Konflikty – podłoże, dynamika (6 godz.)
- Patologie w zachowaniach organizacyjnych a geneza konfliktów w organizacji (9 godz.)
- Wpływ środowiskowy a powstawanie i przebieg konfliktów (6 godz.)
- Negocjacje i dodatkowe metody rozwiązywania konfliktów (20 godz.)
- Psychologia wpływu społecznego w rozwiązywaniu konfliktów (10 godz.)
- Perswazja w służbie rozwiązywania konfliktów (10 godz.)
- Rozwiązywanie konfliktów w zespołach pracowniczych (10 godz.)
- Opór psychologiczny stron konfliktu i jego przełamywanie podczas negocjacji lub mediacji (10 godz.)
- Wprowadzenie do mediacji (10 godz.)
- Monolog mediatora (4 godz.)
- Techniki mediacji (9 godz.)
- Trening umiejętności mediacyjnych (12 godz.)
- Sytuacje trudne w mediacjach (12 godz.)
- Etyka w pracy mediatora (3 godz.)
- Uwarunkowania mediacji w prawie gospodarczym (10 godz.)
- Trening mediacji w sprawach gospodarczych i pracowniczych (10 godz.)
- Podstawy prawa cywilnego dla mediatorów oraz wybrane zagadnienia mediacji cywilnych (20 godz.)
Z ważnych przyczyn Uczelnia zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w kadrze i programie studiów.
Organizacja nauki
Czas trwania: dwa semestry - 180 godzin dydaktycznych, liczba możliwych punktów do zdobycia ECTS: 33.
Zjazdy odbywają się w soboty i niedziele. Harmonogram usługi obejmuje przerwy kawowe i obiadowe. Godzina dydaktyczna trwa 45 minut. Szczegóły realizacji poszczególnych zjazdów (godziny realizacji, przedmioty, prowadzący) wkazane są w harmonogramie, który udostępniany jest słuchaczom nie później niż na dwa tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
Jako osoby prowadzące zajęcia wymieniona jest część kadry dydaktycznej kierunku.
Studia będą się odbywać w formie mieszanej. Część zajęć odbywa się stacjonarnie w wyznaczonym miejscu, drugą część trener prowadzi na żywo poprzez komunikator.
Sposób walidacji usługi - weryfikacja efektów kształcenia następuje w ramach zaliczeń realizowanych w trakcie studiów.
Uniwersytet SWPS zajęcia zdalne prowadzi poprzez narzędzia Google Meet, Google Classroom oraz oprogramowanie Zoom.
Linki do zajeć ważne są do końca września 2025 roku.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem: https://www.swps.pl/oferta/wroclaw/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/negocjacje-i-mediacje-w-organizacjach-i-biznesie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto35,56 PLN
- Koszt osobogodziny netto35,56 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Jarosław Kulbat
Naukę popularyzuje również na autorskim blogu Korporacyjne Piekło. Działalność akademicką łączy z pracą niezależnego trenera i konsultanta – realizuje szkolenia m.in. dla biznesu i administracji publicznej.
Na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia z zakresu metod oddziaływań psychologicznych, konfliktów społecznych, psychologii popularnej, grup społecznych, przezwyciężania oporu psychologicznego, metodologii nauk społecznych.
Mariola Król
W latach 2011-2015 - doradca zawodowy/kariery , wykładowca uczelni wyższych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UW w latach 1999-2004 ukończyła m.in. liczne specjalizacje z zakresu m.in. prawa pracy i zarządzania, Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu „Mediator w Biznesie", studia podyplomowe Trener biznesu i coachingu, kurs specjalistyczny „Coach ICF", kurs trenerski projektu „Kompendium Kompetencji Trenerskich" ,studium kompetencji psychospołecznych, kurs I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Racjonalnej Terapii Zachowań , kurs Porozumienia Bez Przemocy.
Prowadzi szkolenia oraz coaching w obszarach zarządzania i motywowania pracowników, budowania zespołu, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, sprzedaży i obsługi klienta, podnoszenia efektywności osobistej, inteligencji emocjonalnej, radzenia sobie ze stresem oraz trudnymi sytuacjami. Specjalizuje się w coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach, narzędziowym wykorzystując psychologię pozytywną i logodydaktykę.
Przeprowadziła ponad 6 000 godzin szkoleniowych m.in.: Centrum Edukacji Grupa Orlen, Grupa Tauron S.A., Wojewódzki Urząd Pracy w Ka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne dla uczestników usługi są udostępniane Słuchaczom:
- za pośrednictwem usługi Google Classroom, na której odbywają się zajęcia prowadzone zdalnie, lub
- w formie papierowej w przypadku zjazdów stacjonarnych
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest spełnienie przez Kandydata poniżej wymienionego warunku:
- Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego (https://rekrutacja.swps.pl/s/login/?language=pl) i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
- Spełnianie warunków: dyplom ukończenia uczelni wyższej (minimum licencjat).
Ponadto warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez Uniwersytet SWPS wolnych miejsc na danym kierunku oraz decyzja o uruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Rok akademicki rozpoczyna się 01.10.2024 r.
Na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości cena usługi wynosi 6 400,00 zł – jest to kwota, którą ponosi Słuchacz w przypadku wyboru systemu płatności 1 raty/rok akademicki. Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji. Absolwenci, studenci i słuchacze Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzia z pakietu Google Workspace (Google Classroom oraz Google Meet)
2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2, 2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera video. (Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy). Android z systemem 5.0 lub nowszy/iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader, Pakiet biurowy np Libre Office, Open Office lub Microsoft Office.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami