Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Szkolenie zaawansowane. (18h)
Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Szkolenie zaawansowane. (18h)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to
nauczyliele , opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole , szkoła opiekujący się dziećmi,
pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umijętności.
Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi.
Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji.
Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozpoznawania nietypowego rozwoju dziecka.Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka neuroatypowego
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyposażony jest w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci ze spektrum autystycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyposażany jest w wiedzę dotyczącą wczesnych objawów autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przygotowany jest do podejmowania działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, jak budować pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uwrażliwiony jest na potrzeby dzieci ze spectrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę rozpoznawania defi cytów dziecka ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji posiada umiejętność rozpoznawania typowych dla dzieci z autyzmem zachowań/rytuałów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dysponuje wiedzą dotyczącą ogólnych zaleceń terapeutycznych w pracy z dziećmi z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętność prawidłowego doborumateriałów terapeutycznych oraz bogaty repertuar zabaw | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, jak budować pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, w jaki sposób przygotować się do prowadzenia zajęć z dzieci z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przygotowany jest do podejmowania działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
- Test wiedzy początkowy
- Przedstawienie tematu, definicje zaburzeń ze spektrum autyzmu podstawowe pojęcia, kryteria diagnostyczne
- Szkolenie z przeprowadzanie rozmów z rodzicami/opiekunami, wskazanie możliwych ścieżek działania, informacja o diagnostyce, psychoedukacja, wsparcie
- Wskazanie roli placówek wychowawczo – opiekuńczych w procesie diagnozy i wspierania rozwoju
- Charakterystyka dzieci ze spectrum autyzmu w trzech obszarach funkcjonowania: komunikacja, integracja społeczna, zainteresowania oraz aktywność
- Metody terapii z dzieckiem w spektrum autyzmu
- Podejście behawioralne
- Podejście rozwojowo- społeczne
Ścieżka diagnostyczna w Polsce.
Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach. - Obraz kliniczny zaburzeń ze spektrum autyzmu - na co zwrócić uwagę?
- Rola rodzica/opiekuna we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
- Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
- Rozwijanie potencjału dziecka
- Wspieranie słabych obszarów dziecka
- Narzędzia wspierające rozwój dziecka
- Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD
- Kształtowanie nowych zachowań
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami
- Generalizacja i utrzymanie wypracowanych efektów podjętej terapii
- Test wiedzy końcowej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 TEST WIEDZY – POCZĄTKOWY | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Otwarcie szkolenia | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Prawidłowy typowy rozwój dziecka | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Co powinno skłonić do diagnostyki | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 • Diagnostyka (rola psychiatry, obraz kliniczny, wyzwania diagnostyki różnicowej) | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 • Leczenie (farmakologia, oddziaływania psychoterapeutyczne, zaburzenia współwystępujące) | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach. | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Co daje właściwa diagnoza , Jak rozmawiać z rodzicami o zauważonych trudnościach, • Gdzie szukać wsparcia | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu, Rozwijanie potencjału dziecka, Wspieranie słabych obszarów dziecka, Narzędzia wspierające rozwój dziecka | Prowadzący ROKSANA GOLAS | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Otwarcie szkolenia | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Sztywne spectrum zainteresowań i podejmowanych aktywności | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Metody terapii dzieci z autyzmem | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Metody dyrektywne i niedyrektywne wykorzystywane w terapii dzieci z ASD | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Terapia behawioralna- podstawowe informacje, Rozwijanie zachowań deficytowych, Model DIR / Podejście Floortime, Metoda Rozwoju Relacji RDI | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami, Kształtowanie nowych zachowań | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 TEST WIEDZY – KOŃCOWY - WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 675,24 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 988,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
ROKSANA GOLAS
TERAPIA DZIECI Z ASD W WIEKU ŻŁOBKOWYM, PREDSZKOLNYM ORAZ SZKOLNYM
doświadczenie zawodowe:
PONAD 10 LETNIA PRACA Z DZIEĆMI Z ASD W WIEKU ZŁOBKOWYM, PRZEDSZKOLNYCM ORAZ SZKOLNYM. PROWADZENIE ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH
doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
PONAD 10 LETNIA DOŚWIADCZENIA.
SZKOLENIA PRACOWNIKÓW ZAJMUJĄCYCH STANOWISKA ZWIĄZANE Z PRACĄ Z DZIEĆMI W SPEKTRUM AUTYZMU ORAZ INNYMI ZABURZENIAMI.
wykształcenie:
UKOŃCZONE STUDIA:
PEDAGOGIKA SPECJALNA: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ (UNIWERSYTET IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU)
PEDAGOGIKA: WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA (UAM POZNAŃ)
LOGOPEDIA (UAM POZNAŃ)
LICZNE KURSY PRZYGOTOWYJĄCE DO PRACY Z DZIEĆMI Z ASD, M.IN.:
III STOPNIOWY KURS DOSKONALĄCY „TERAPIA BEHAWIORALNA DZIECI Z AUTYZMEM”
KURS TERAPIA DZIECKA Z AUTYZMEM- WYBRANE MODELE
KURS TERAPIA BEHAWIORALNO- POZNAWCZA
PICTURE EXCHANGE COMMUNICATION SYSTEM POZIOM 1
WPROWADZENIE DO METODY GROWTH THROUGH PLAY SYSTEM (TERAPIA OPARTA NA RELACJACH I ZABAWIE Z DZIECKIEM W SPEKTRUM AUTYZMU I ZABURZENIAMI POKREWNYMI)
KURS PEDAGOGIKI MARII MONTESORII W ZAKRSIE EDUKACJI WIEKU DZIECIĘCEGO
PROFIL PSYCHOEDUKACYJNY PEP-R. DIAGNOZA FUNKCJONALNA DZIECKA Z ZABURZENIAMI ROZWOJU
Katarzyna Barańska - Grzesiek
PSYCHOLOGIA – PRACA Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ, DOROSŁYMI, PARAMI W NURCIE POZNAWCZO-BEHAWIORALNYM
doświadczenie zawodowe:
- PRACA W SZKOLE PODSTAWOWEJ
- INDYWIDUALNA PRACA Z DZIEĆMI Z ZABURZENIEM SPEKTRUM AUTYZMU
- WŁASNA PRAKTYKA PSYCHOLOGICZNA
-TRENER/PSYCHOLOG- POLSKIE CENTRUM PROFILAKTYKI
- WSPÓŁPRACA Z FUNDACJĄ EDUKACJĄ PLUS
doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
- 15 LAT DOŚWIADCZENIA
- PROWADZENIE SZKOLEŃ I WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI (POLSKIE CENTRUM PROFILAKTYKI)
- PROWADZENIE WARSZTATÓW DLA DZIECI, KOBIET I SENIORÓW
wykształcenie:
MGR PSYCHOLOGII (UAM)
MGR SOCJOLOGII (UAM)
KURS PEDAGOGICZNY (UAM)
UKOŃCZONY 2 ROK STUDIÓW PODYPLOMOWYCH SZKOŁY PSYCHOTERAPII POZNAWCZO- BEHAWIORALNEJ (SWPS)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
KSIĄŻKI - materiały dydaktyczne:
1. „1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z Autyzmem i zespołem Aspergera”
Autorzy : Ellen Notbohm, Veronica Zysk
2. „Książka o człowieku w spektrum autyzmu”
Autorzy: Weronika i Jerzy Janikowie
3. „Mózg Autysty”
Autorzy: Temple Grandin i Richard Panek
4. „Inni niż wszyscy”
Autor: Nilsson Per
5. Autyzm I Zespół Aspergera
Autor: Claire Grand
6. „Wszystkie koty są w spektrum autyzmu”
Autor: Hoopmann Kathy
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR;
- Klauzulę informacyjną RODO.