Innowacyjne szkolenie z zarządzania hotelem oparte na zrównoważonym rozwoju i Systemie Treningowym STRUCTOGRAM®
Innowacyjne szkolenie z zarządzania hotelem oparte na zrównoważonym rozwoju i Systemie Treningowym STRUCTOGRAM®
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Turystyka i hotelarstwo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Właściciele hoteli, moteli, pensjonatów, domów wycieczkowych, gospodarstw agroturycznych, domków wypoczynkowych.
- Dyrektorzy hoteli i menedżerowie działów.
- Liderzy zespołów odpowiedzialnych za podejmowanie kluczowych decyzji.
- Osoby odpowiedzialne za promocję hotelu i pozyskiwanie nowych klientów.
- Osoby odpowiedzialne za rekrutację, szkolenia i rozwój pracowników.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
STRUCTOGRAM® to narzędzie służące do analizy i zrozumienia struktury osobowości. Dzięki szkoleniu uczestnik:- umie skutecznie komunikować się zarówno z współpracownikami jak i gośćmi
- lepiej nawiązuje i utrzymuje relacje zawodowe
- potrafi stworzyć ofertę usług dopasowaną do potrzeb gości
- wie w jaki sposób utrzymać motywację pracowników na wysokim poziomie
- potrafi adekwatnie rozdzielić obowiązki w zespole
- dobrze zarządza sobą w czasie
- ma umiejętność zarządzania konfliktami
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie biostruktur, lepsza komunikacja i zarządzanie zespołem. Poprawa obsługi klienta, wykorzystanie neuromarketingu, rozwiązywanie konfliktów. Rozwój umiejętności lidera. | Kryteria weryfikacji Obserwacja umiejętności komunikacji i zarządzania konfliktami, projekty strategii zarządzania, feedback od uczestników. Ocena postępu uczestników, ich zaangażowania i stosowania nabytej wiedzy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
STRUCTOGRAM® to kompleksowe narzędzie służące do analizy i modelowania procesów biznesowych w organizacji. W kontekście branży hotelarskiej, system ten może być używany w następujących celach biznesowych:- dopasowania filozofii obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań gości,
- maksymalizacji obłożenia obiektu hotelarskiego,
- zwiększenia średniej ceny za pokój,
- rozwoju kompetencji i zaangażowania pracowników,
- poprawy satysfakcji gości,
- rozszerzenia oferty obiektu hotelarskiego,
- zwiększenia lojalności gościa,
- wyznaczenia oraz wzmacniania wizerunku marki obiektu,
- dostosowania obiektu i ofert do trendów rynkowych
Efekt usługi
Zwiększenie efektywności zarządzania i obsługi klienta w hotelu poprzez lepsze zrozumienie i adaptację do różnych biostruktur pracowników i gości. To rozwiązanie ma na celu poprawę jakości usług hotelowych, satysfakcji klientów oraz efektywności pracy zespołu.
Kryteria weryfikacji osiągnięcia efektu usługi:
-
Poprawa Satysfakcji Klientów:
- Pomiar wzrostu ocen satysfakcji klientów (np. poprzez ankiety, systemy ocen online).
- Zwiększona liczba pozytywnych recenzji i komentarzy dotyczących obsługi klienta.
-
Efektywność Zespołu:
- Zmniejszenie czasu reakcji na potrzeby klientów.
- Obserwacja poprawy współpracy i komunikacji wśród pracowników.
- Zmniejszenie liczby incydentów lub skarg wynikających z nieporozumień lub konfliktów w miejscu pracy.
-
Wskaźniki Biznesowe:
- Wzrost wskaźników kluczowych dla hotelu, takich jak stopień obłożenia czy średni czas pobytu gości.
- Zwiększenie przychodów z usług dodatkowych oferowanych przez hotel.
- Obniżenie kosztów operacyjnych dzięki lepszemu zarządzaniu zasobami ludzkimi.
-
Feedback od Pracowników:
- Poprawa w wynikach ankiet pracowniczych dotyczących zadowolenia z pracy i środowiska pracy.
- Zmniejszenie rotacji pracowników i wzrost ich zaangażowania.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi doradztwa biznesowego obejmuje przygotowanie raportu lub strategii, która dokumentuje podjęte działania i wypracowane rozwiązania. Raport zawiera analizę przeprowadzonych działań, osiągnięte wyniki oraz zalecenia dotyczące dalszych kroków. Dokument ten służy jako przewodnik dla długoterminowego rozwoju i utrzymania efektów usługi doradczej.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
System Structogram® dla hotelarstwa
- Moduł: Wprowadzenie do szkolenia
- Przywitanie uczestników
- Omówienie oczekiwań uczestników
- Ćwiczenie integracyjne
2. Moduł: Jak działa mózg Twój i Twojego gościa, współpracownika
- W jaki sposób mózg kieruje Twoimi działaniami
- Dlaczego brakuje Ci zrozumienia dla potrzeb Gości czy współpracowników
- Jak system Structogram może pomóc Ci w funkcjonowaniu Twojego obiektu hotelarskiego?
3. Moduł: Analiza biostrukturalna
- Jak Twoja osobowość wpływa na sukces lub porażkę w Twoim biznesie hotelarskim?
- Jakie wyzwania związane z Twoją biostrukturą możesz napotkać?
- w stosunku do współpracowników, kontrahentów i Gości
- zarządzanie sobą w czasie
- Poznawanie sposobów realizacji zadań dążących do Twoich celów
4. Moduł: Wykorzystanie własnej biostruktury do osiągnięcia stabilizacji w Twoim biznesie hotelarskim.
- Zwiększenie efektywności w codziennych działaniach związanych z prowadzeniem obiektu hotelarskiego.
- Jak wyróżnić Twój obiekt i wypracować unikatowy styl w oparciu o Twój potencjał.
- Jak wypracować skuteczną strategię osiągania celów w Twoim obiekcie?
- Praca z przekonaniami i uprzedzeniami w aspekcie swojego biznesu hotelarskiego.
5. Moduł: Triogram, czyli rozpoznawanie innych ludzi (Twojego Gościa, współpracownika, kontrahenta)
- Poznanie elementów charakterystycznych dla konkretnych typów biostruktury
- Typ zielony
- Typ czerwony
- Typ niebieski
- Dostosowanie Triomapy innych do własnej biostruktury, czyli jakie metody komunikacji zastosować by być zrozumianym i efektywnym w zarządzaniu i zespole.
6. Moduł: Wykorzystanie potencjału relacji z innymi w Twoim biznesie hotelarskim.
- Jaki potencjał ma Twoja relacja z osobą o danej biostrukturze?
- Jakie ryzyka wiążą się z relacją z osobą o danej biostrukturze, czego unikać?
- Łagodzenie konfliktów: Jak polepszyć relację z innymi ludźmi dzięki znajomości biostruktury?
- Jak rozpoznać potrzeby gościa, pracownika, kontrahenta dzięki znajomości biostruktury?
7. Moduł: Twój zespół i jego możliwości w funkcjonowaniu obiektu hotelarskiego, czyli maksymalne wykorzystanie zasobów Twoich pracowników.
- Jak określić strukturę Twojego zespołu?
- Określenie mocnych i słabych stron, szans i ryzyka związanych z daną strukturą.
- Jak komunikować w danym zespole by uniknąć konfliktów i maksymalizować motywację do pracy i efektywność? Studium przypadku.
8. Moduł: Istota sprzedaży produktu/usługi hotelowejj i turystycznej, czyli tworzenie trafionej oferty pod potrzeby gości o określonej biostrukturze.
- Czynniki sukcesu sprzedaży oferty.
- Gość: nieznana istota. Profilowanie klientów za pomocą Structogramu.
- Motywy rezerwacyjne klientów.
9. Moduł: Sygnały produktu, czyli Identyfikacja Wizualna obiektu hotelarskiego i usług wg.określonych biostruktur.
- Naturalne i sztuczne sygnały obiektu i usług hotelowych.
- Odbiór sygnałów przez gości.
- Analiza produktów i usług hotelowych, kierowanych do gości o określonym typie biostruktury.
10. Moduł: Narzędzia wspierające przekaz produktu
- Biokomunikacja, czyli tworzenie opisu obiektu / usług skierowanego do określonego typu klientów /gości.
- Neuromarketing - tworzenie skutecznych pakietów pobytowych, kampanii reklamowych obiektu i oferty usług, które lepiej odpowiadają na potrzeby i oczekiwania gości.
- Neuro PR - wykorzystywanie wiedzy o mózgu w kontekście biostruktur, w celu budowania wizerunku obiektu hotelarskiego, uzyskania akceptacji i przychylności gości i kontrahentów.
11. Moduł: Sprzedaż usługi hotelowej w oparciu o biostrukturę gościa - faza kontaktu
- Niewerbalne nawiązywanie kontaktu z gościem.
- Indywidualny dystans.
- Nawiązanie kontaktu werbalnego z gościem.
12. Moduł: Sprzedaż usługi hotelowej w oparciu o biostrukturę gościa - faza informacji
- Analiza potrzeb.
- Motywy zakupu.
- Opory zakupu.
13. Moduł: Sprzedaż usługi hotelowej w oparciu o biostrukturę gościa - faza transakcji
- Sygnały zakupu.
- Transakcja.
- Follow up.
14. Moduł: Wykorzystanie Structogramu® do rozwoju umiejętności lidera.
- Cechy idealnego szefa a jego biostruktura.
- Biostruktura szefa a biostruktura pracownika - jaka jest zależność?
- Cztery płaszczyzny efektywnej współpracy.
15. Moduł: Wykorzystanie Structogramu® do skutecznej rekrutacji pracowników hotelu.
- Jak przeprowadzić rekrutację by odkryć pożądane cechy pracownika.
- Integracja nowych pracowników z wykorzystaniem Structogramu.
17. Moduł: Wykorzystanie Structogramu® do budowania silnych i zrównoważonych zespołów w branży hotelowej.
- Motywowanie poszczególnych typów pracowników.
- Odpowiednie dobieranie obowiązków pracownikom, zwiększające ich efektywność i zaangażowanie.
18. Moduł: Wykorzystanie Structogramu® do zoptymalizowania procesu zarządzania w hotelarstwie.
- Narzędzia wspomagające proces.
- Koncentracja na faktach.
- Koncentracja na celach.
- Koncentracja na ludziach.
- Sposoby zarządzania a biostruktura lidera.
- Style zarządzania i gotowość Twojego pracownika.
19. Moduł: Przewodzenie samemu sobie w kontekście indywidualnej biostruktury.
- Określenie własnych celów jako lidera oraz członka zespołu.
- Analiza poszczególnych elementów biostruktury.
20. Moduł: Zakończenie szkolenia.
- Podsumowanie poznanej wiedzy
- Rozdanie certyfikatów
- Badanie satysfakcji ze szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Zrozumienie mózgu, biostruktury i zrównoważonego zarządzania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Podstawy systemu Structogram® i badanie własnej biostruktury. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Zrównoważone podejście do zarządzania hotelem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Triogram w praktyce – rozpoznawanie biostruktur | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Zastosowanie Structogramu® w zarządzaniu zasobami ludzkimi. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zrównoważone praktyki w obsłudze gościa. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Komunikacja i marketing w oparciu o Structogram. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Wykorzystanie biostruktury w sprzedaży usług hotelowych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zrównoważone praktyki operacyjne w hotelu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Zarządzanie konfliktami i budowanie zespołu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Liderstwo i rozwój osobisty. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Sesja Q&A, rozwiązywanie problemów. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Powtórzenie materiału, dyskusje na temat zastosowania wiedzy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Sprawdzenie nowych umiejętności, podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów, badanie satysfakcji uczestników szkolenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 765,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto198,97 PLN
- Koszt osobogodziny netto161,76 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały w postaci wysokiej jakości materiałów zawierających Test Structogram oraz ćwiczenia lub dostęp do dedykowanej platfotmy internetowej zawierającej Test Structogram i ćwiczenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do łącza internetowego.
Adres
Adres
STRUCTOGRAM® Poziom 1 realizowany jest zdalnie.
STRUCTOGRAM® Poziom 2-4 realizowany stacjonarnie w Ełku lub innym wcześniej uzgodnionym miejscu.