First Time Manager – pierwsze kroki w roli menedżera
First Time Manager – pierwsze kroki w roli menedżera
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które zaczynają swoją przygodę na ścieżce rozwoju w roli menedżera lub też się do niej przygotowują.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników13
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "First Time Manager – pierwsze kroki w roli menedżera" przygotowuje uczestników do pełnienia funkcji menadżera w organizacji, poprzez wykorzystanie kluczowych technik i narzędzi z zakresu zarządzania oraz kompetencji dotyczących budowania autorytetu szefa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie pełnienia roli menedżera w organizacji | Kryteria weryfikacji • definiuje kluczowe techniki i narzędzia zarządzania• identyfikuje swoją indywidualną drogę do bycia skutecznym menedżerem • charakteryzuje swoje mocne strony w realizowaniu roli lidera | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik pełni rolę lidera w organizacji | Kryteria weryfikacji • buduje autorytet szefa w zakresie: relacji, metodyki oraz wyników• planuje i zarządza czasem • tworzy klimat współpracy • wykorzystuje efektywną komunikację z pracownikami oraz współpracownikami • wdraża skuteczne sposoby reagowania w sytuacjach trudnych z pracownikami • charakteryzuje się świadomością konieczności ciągłego rozwijania umiejętności z zakresu zarządzania pracownikami | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W dniach 27-28.05.2024 r. oprócz Pani Małgorzaty Szybińskiej szkolenie poprowadzą również Dorota Wiśniewska oraz Andrzej Matyka.
PROGRAM
1. Kim jestem jako menedżer?
- Zmiana roli z pracownika na szefa
- Style zarządzania i własne preferencje. Autodiagnoza
- Co pomaga, a co utrudnia zarządzanie?
- Moje mocne strony w roli menedżera
2. Jak wpływać na innych poprzez efektywną komunikację?
Komunikacja z pracownikiem:
- Słuchanie bierne a słuchanie aktywne
- Komunikaty werbalne i niewerbalne
- Model kwadratu komunikacyjnego Friedemanna Schulza von Thuna
- Style komunikacji – test
- Błędy i bariery komunikacyjne
Informacja zwrotna:
- Modele informacji zwrotnej: SPINKA, kanapka, GOLD
- Przyjmowanie informacji zwrotnych od innych
3. Stanowcza postawa szefa
Jak zdobyć posłuch, jak dotrzeć do ludzi?
- Formułowanie swojego stanowiska
- Rozumienie potrzeb swoich i innych
- Wydawanie poleceń i podsumowywanie zadań
- Stawianie granic
Jak skutecznie zarządzać czasem?
- Organizacja zadań
- Jak zrobić skuteczny plan działania?
- Analiza realizacji zadania metodą SWOT
Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami pracowników
- Współpraca z „wszechwiedzącym” ekspertem
- Jak pozyskać kontrlidera?
4. Od czego rozpocząć budowanie pozycji menedżera?
- Kształtowanie swojej roli w organizacji
- Ustalenie kierunku i kroków na drodze do „dowodzenia”.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 14 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Kim jestem jako menedżer? cz.1 | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Kim jestem jako menedżer? cz.2 | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Jak wpływać na innych poprzez efektywną komunikację? | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Stanowcza postawa szefa cz.1 | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Stanowcza postawa szefa cz.2 | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Od czego rozpocząć budowanie pozycji menedżera? | Prowadzący Małgorzata Szybińska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 706,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto193,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto157,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Matyka
Jest absolwentem Pedagogiki Terapeutycznej Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej, a także Szkoły Trenerów Umiejętności Psychospołecznych prowadzonej według standardów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od 2017 r. jest certyfikowanym coachem Points of You. Obecnie jest także aktywnym członkiem zarządu Stowarzyszenia „Chata z pomysłami”.
Już w trakcie studiów świadomie kształcił się w rozwijaniu umiejętności społecznych poprzez szereg staży i szkoleń w placówkach edukacyjnych. Wiedzę i umiejętności zaczął wykorzystywać w założonej w 1999 r. firmie turystycznej, którą prowadzi do dziś. Tu doskonalił komunikację w rozmowach z klientami, umiejętność trafiania w ich potrzeby, zarządzanie grupą pracowników o różnych oczekiwaniach oraz rozwiązywanie konfliktów.
Równolegle rozwijał swoją ścieżkę szkoleniową, początkowo jako wykładowca na Wyższej Szkole Humanistycznej w Pułtusku, a następnie jako trener w Kolegium Edukacji Specjalnej. Od 2001 r. łączy swoje życie zawodowe z EY Academy of Business, prowadząc szkolenia otwarte i zamknięte, jak również indywidualne spotkania poszkoleniowe.
Andrzej jest współautorem i realizatorem szkoleń z zakresu budowania i rozwoju zespołu, skutecznej komunikacji, przywództwa, twórczego rozwiązywania problemów, a także cieszącej się dużą popularnością Akademii Menadżera.
Dorota Wiśniewska
Jest ekspertem w dziedzinie szkoleń dla kadry menedżerskiej. Jest także certyfikowaną absolwentką szkoły trenerów przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym – jednej z najlepszych szkół trenerów w Polsce oraz certyfikowanym coachem Points of You.
Dorota posiada duże doświadczenie zawodowe, o czym świadczą przykłady instytucji i firm, z którymi miała okazję współpracować: Ministerstwo Sprawiedliwości, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, OHP, Stowarzyszenie Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, ARM S.A.
Jest wykładowcą następujących przedmiotów: „Propedeutyka stażu zawodowego”, „Nauczyciel superwizorem praktykującego studenta”, „Rozwijanie asertywności i Inteligencji emocjonalnej”, „Sztuka porozumiewania się”. Zajęcia prowadzi w Akademii Pedagogiki Specjalnej, Akademii Szybkiej Nauki oraz Uniwersytecie Dzieci.
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.
Dorota współpracuje z EY Academy of Business w zakresie szkoleń zamkniętych i otwartych z obszaru przywództwa, motywowania pozafinansowego, rozwiązywania konfliktów i mediacji oraz zarządzania zespołem.
Małgorzata Szybińska
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim, podyplomowe studia w Wyższej Szkole Bankowej oraz Szkołę Trenerów, rekomendującą jej umiejętności edukacyjne.
Doświadczenie zawodowe budowała współpracując z przedstawicielami wielu branż. Z jej doradztwa oraz szkoleń korzystały instytucje finansowe (banki, leasing), firmy produkcyjne, usługowe i szkoleniowe, a także ministerstwa i urzędy. Wdrażała projekty rekrutacyjne w wiodącej firmie energetycznej, projekty selekcyjne (w tym Assessment Center) oraz Development Center dla dyrektorów dużej firmy leasingowej. Posiada doświadczenie w przygotowywaniu trenerów wewnętrznych do prowadzenia zajęć edukacyjnych (banki, firma produkcyjna). Prowadząc zajęcia na wyższych uczelniach we Wrocławiu realizowała własne projekty edukacyjne w zakresie ocen pracowniczych, zarządzania grupą i efektywności osobistej.
Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w ramach projektu obejmującego dyrektorów szkół wszystkich poziomów edukacji na terenie kilku województw w zakresie planów zmian edukacyjnych w placówkach.
Jest również współautorką Akademii Menedżera, cieszącej się niesłabnącym powodzeniem i wysoko ocenianej przez uczestników. Cennym doświadczeniem jest ciągła współpraca w zespole trenerskim, która stanowi czynnik edukacyjny dla uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.